Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er det rimeligt?

Ja, et eller andet sted skal de jo tjene penge.
1
17%
NEJ, du skal have noget i samme kvalitet.
5
83%
#50557
PAS PÅ !!!! Køb for 30.000.- og få 8.000 i erstatning.
Hvis man køber produkter hos El-giganten skal man IKKE købe deres tillægsforsikringer fra morderna.
Jeg har købt en plasmaskærm til 28.500.- og betalt 3000.- for en totalforsikring, med 0(nul)kroner i afskrivning, nu er mit fjernsyn gået i stykker, værkstedet total skadet det.
Det gamle var et Philips 42" Plasma i alu-look design, med kvalitets Alu fjernbetjening.
Nu får jeg tilbud et billigt LG/Samsung Plasma i sort eller Philips low price LCD i sort plastik med plastik fjernbetjening. Alle i prisklasen 8000.-.
Philips laver stadig sølvfarvet LCD, med kvalitets fjernbetjening i alu, men det koster hele 20.000.-, men nej nej, det kan man ikke få.
Godt det ikke er her man har sin bil forsikring, køb en Mercedes og få en Skoda igen, de er jo begge 2.0l, så det må være godt nok.
Skal man finde sig i det....ikke mig, men det finder de nok ud af.....
Af barfodcph
#50564
Hvad nu i Alu design hvis du fik tilbudt et TV, med en lækker fjernbetjening, men dårligere billed-kvalitet?

Hvor gammelt er dit TV?
Er det bare 1 år gammelt, så bliver du vel reelt bedre stillet med hensyn til billed-kvaliteten vil jeg mene.

Naturligvis er det ærgeligt at designet ikke er lige så flot, men det er jo en smagssag.

Den er svær, men teknisk set er det vel fremgang.
Af cannavaro
#50568
Du får et tilsvarende produkt, hvis dit apparat bliver totalskadet. Det står også i deres forsikringsbrochure. Jeg går ud fra, at du har læst den igennem. Hvis den tilsvarende model er udgået, får man et Tv, som "teknisk" set svarer til specifikationerne på det oprindelige Tv. Du må aldrig blive stillet dårligere (igen rent teknisk). I mange tilfælde bliver du stillet bedre, da udviklingen går stærkt inden for fladskærme, specielt rent kvalitetsmæssigt, og så er de faldet voldsomt i pris. Så det der kostede 20000 Kr for 2-3 år siden, koster måske det halve idag, og er ovenikøbet bedre. Sådan er udviklingen, og selskaberne ved det.

I forhold til designet, er der ikke tale om en "teknisk" forbedring eller forringelse, så her må man bare bide i det sure æble.
Af datashoppen
#50575
Men det kan være det her forum virker, elgiganten har lige ringet her kl. 21.15 og sagde de ville finde ud af noget i morgen.
Af datashoppen
#50577
cannavaro skrev:Du får et tilsvarende produkt, hvis dit apparat bliver totalskadet. Det står også i deres forsikringsbrochure. Jeg går ud fra, at du har læst den igennem. Hvis den tilsvarende model er udgået, får man et Tv, som "teknisk" set svarer til specifikationerne på det oprindelige Tv. Du må aldrig blive stillet dårligere (igen rent teknisk). I mange tilfælde bliver du stillet bedre, da udviklingen går stærkt inden for fladskærme, specielt rent kvalitetsmæssigt, og så er de faldet voldsomt i pris. Så det der kostede 20000 Kr for 2-3 år siden, koster måske det halve idag, og er ovenikøbet bedre. Sådan er udviklingen, og selskaberne ved det.

I forhold til designet, er der ikke tale om en "teknisk" forbedring eller forringelse, så her må man bare bide i det sure æble.
Nej, det er ikke det der står, det er det de siger....
Der står "Hvis produktet ikke kan repareres, da erstattes vi det gamle produkt med et nyt af samme model og mærke eller med et tilsvarende nyt"
Der står intet om det kun er det tekniske.
Mit er sølvfarvet og et sort er ikke tilsvarende......
Af cannavaro
#50578
Elgiganten tilbyder forsikringer fra Happycare, som er eget af Moderna Forsikringer, som eftersigende skulle være ét af Sveriges største forsikringsselskab. Det betyder, at det IKKE er Moderna, men Happycare, som er det firma som varetager din sag, og de kører dog deres egne regler. Nedenunder forklarer de reglerne.

http://www.happycare.dk/default.asp?ML=7419

Her bruger de ordet "funktionsmæssigt", hvilket vel svarer til "teknisk"

Jeg ved så ikke, hvilket forsikringsselskab Elgiganten benyttede sig af, da du tegnede forsikringen.

Men hvis der står præcis det du nævner i din forsikringsbrochurer, er den svær at tyde.

Held og lykke.
Af datashoppen
#50581
cannavaro skrev:Elgiganten tilbyder forsikringer fra Happycare, som er eget af Moderna Forsikringer, som eftersigende skulle være ét af Sveriges største forsikringsselskab. Det betyder, at det IKKE er Moderna, men Happycare, som er det firma som varetager din sag, og de kører dog deres egne regler. Nedenunder forklarer de reglerne.

http://www.happycare.dk/default.asp?ML=7419

Her bruger de ordet "funktionsmæssigt", hvilket vel svarer til "teknisk"

Jeg ved så ikke, hvilket forsikringsselskab Elgiganten benyttede sig af, da du tegnede forsikringen.

Men hvis der står præcis det du nævner i din forsikringsbrochurer, er den svær at tyde.

Held og lykke.
Det var også moderna der havde det dengang og jeg har set det der står på happycare.dk, men det var Aon danmark der stod for skade opgørelse i de betingelser jeg heldigvis har gemt. I betingelserne står der at tyveri også er dækket, det er det ikke efter Happy care betingelser, ville det så sige at hvis var blevet stjålet og ikke gået i stykker, kunne jeg ikke få det dækket fordi det ikke står på happycare.....Det må jo ligesom være de betingelser jeg køber under der gælder.