Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bimbobo
#46736
Hej,
jeg har indtil dato handlet godt på nettet, uden bøvl eller skuffelser 7-9-13... :)

Normalt vælger jeg, hvis muligt, butikker i Århus, hvor jeg også kan afhente/tale med personale.. men har handlet også i andre udenfor byen uden problemer.

Er der i forummet her et sted, hvor man anbefaler/fraråder online butikker?
Jeg læste og ved, at Getmore og Pixmania er måske ikke det bedste sted.. så fint med det.
Har vi et tråd, hvor man udveksler erfaringer om det? hvis nej.... kunne Mods'ene måske åbne et...

Jeg fik en mail fra AudioSound.. hvor de svarer, at de er med i Samsung TV Nordic udvidet garanti også for nulpixelfejl... og andet.

Jeg vil ikke parallelimporteret varer som ikke dur i DK.. så det var en god meldning

Jeg håber Mods starter en "sticky" tråd om det...

Mvh
Af RomanFanatic
#46739
En god ting at få med er fragten, specielt hvis man køber plasma (som jo ikke må ligge ned). F.eks kender jeg en hvis plasma panel lagde ned efter at postdanmark havde leveret kassen, heldigvis var der ikke sket noget, men jeg tror at de færreste vil have lyst til at prøve noget lignende. Det kunne være rart at hvide hvordan de forskellige butikker sender, f.eks skulle nogle gerne sende skærmen så den står oprejst på en palle, og simpelthen ikke kan ligges ned.

Dette emne er dog irrelevant med lcd, da de godt kan lille ned, og alle skærme er efterhånden godt nok pakket ind til at kunne klare stød. Men alligvel.
Af bimbobo
#46742
RomanFanatic skrev:En god ting at få med er fragten, specielt hvis man køber plasma (som jo ikke må ligge ned). F.eks kender jeg en hvis plasma panel lagde ned efter at postdanmark havde leveret kassen, heldigvis var der ikke sket noget, men jeg tror at de færreste vil have lyst til at prøve noget lignende. Det kunne være rart at hvide hvordan de forskellige butikker sender, f.eks skulle nogle gerne sende skærmen så den står oprejst på en palle, og simpelthen ikke kan ligges ned.

Dette emne er dog irrelevant med lcd, da de godt kan lille ned, og alle skærme er efterhånden godt nok pakket ind til at kunne klare stød. Men alligvel.
Jeg regner ikke med at afhente en LCD eller en plasma... derfor er det rart med online butikker til at stole på. Udgangspunktet er at få veren leveret.. ;)

Mvh
Af RomanFanatic
#46744
Yup, men mener du ikke at vi bør have en tråd, hvor folk kan se hvilke hjemmesider der er til at stole på, og hvilke der ikke er?

For nu når man er i gang, kan vi vel lige så godt også terpe fragtoplysninger, da det for nogle mennesker (som mig) kan være meget relevant.
Af BRE
#46751
[quote="bimbobo"]
Jeg læste og ved, at Getmore og Pixmania er måske ikke det bedste sted..

Jeg har handlet flere gange hos Getmore og har kun positive oplevelser at berette om. Jeg er en tilfreds kunde! Sidst købte jeg et 42PZ80E. Det kom til tiden og uden problemer!!
Af kskruger
#46761
BRE skrev:
bimbobo skrev: Jeg læste og ved, at Getmore og Pixmania er måske ikke det bedste sted..

Jeg har handlet flere gange hos Getmore og har kun positive oplevelser at berette om. Jeg er en tilfreds kunde! Sidst købte jeg et 42PZ80E. Det kom til tiden og uden problemer!!
Du har ret, der er sjælent problemer med et købe hos de 2 firmaer.
Men, når du har behov for service eller skal ha dine vare retur, så ser du det sande billede af Getmore og Pixmania og det er langt fra positivt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46762
der kommer ingen sticky tråd om dette - vi har jo et helt underforum udelukkende til at dele erfaringer med forhandlere. Jeg har flyttet tråden til dette forum.
Af bimbobo
#46769
Tak Yakken..
sticky eller ej.. håber jeg på, at vi kan finde ud af hvem er ok og hvem er ikke. (selvfølgelig subjektiv vurdering).
Målet er ikke "at hænge" nogen ud, men bare at vide, hvor man risikerer mest at få en "dårlig" service.. Pointen er ikke så meget det med leveringstid, men mere om garanti, service og falske oplysninger på siden.

Jeg har skrevet 2 gange til Computercity, da de skriver at LE32A676 har 100 HZ.. som ikke er rigtigt.. men de ignorere og bliver ved.

Lad os se om vi høer flere gode historier.
Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46771
Hvordan adskiller det sig fra alle de sider der allerede tilbyder feedback såsom trustpilot og edbpriser? Erfaringerne deles jo også i de tråde der allerede er her i forum.
Af bimbobo
#46775
..korrekt, men herinde taler vi on TV og andet udstyr.

En CD drev koster 200,- mens et TV flere tusinde kroner, og det er en "stort" investering. Så før man kaster sig ud i et køb af den slags, er det rart at vide hvem er til at "stole" på. Så meningen var at dele online erfaringer om TV eller TV relateret udstyr.
Mvh