Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

shg troværdig eller ej?

Ja - har ingen problemer haft
15
75%
nej - vil ikke købe der mere
3
15%
har aldrig handlet der
2
10%
Brugeravatar
Af yksa
#4310
mange har haft problemer med shg, men har i haft det vil jeg gerne vide det

ps. afstemningen kører i 30 dage :)
Senest rettet af yksa 28. mar 2006, 15:04, rettet i alt 1 gang.
Af Bronto
#4313
Personligt har jeg kun positive oplevelser med SHG. De leverer hurtigt og stabilt. Kender dog mindst et tilfælde hvor en ven af mig havde købt varer for en større sum penge, fået varen og bagefter opdaget at det der var fremsendt ikke svarede til det bestilte. SHG nægtede at betale for portoen for returneringen af de forkerte leverede varer. (Da denne svarmulighed ikke gives, har jeg ikke stemt)
Brugeravatar
Af klh
#4315
Jeg har haft en dårlig oplevelse med SHG.dk. Jeg havde i august måned en defekt CPU, eller det var hvad jeg regnede med det var. Men var ikke sikker, så sendte hele mit nysamlede system kun med hardware købt hos dem tilbage til dem. De foretog fejlsøgning, hvilket også er fair nok de forlanger penge for, men de ville ikke ombytte min CPU.
Jeg kontaktede Intel og fik den ombyttet direkte hos dem uden problemer, men fik INTET hjælp fra SHG.dk.
Jeg modtog en ny processor fra Intel ca. en uge efter jeg havde afleveret den defekte til DHL gennem Intels afhentningsservice, hvilket fungerer rigtig godt. Thumbs up til Intel!
Men jeg modtog en spritny CPU, og fik den monteret i computere. Trykker på tænd-knappen. Der er ingen boot. Hm, tænker jeg så, og tjekker ram og alt det sædvanlige.
Stadig ingen reaktion fra computeren.
Jeg indleverede efter en uge min computer til et lokalt IT-firma hvor de kunne konstatere efter ½ times fejlsøgning at motherboardet var dødt.

Tak SHG! Tak for at jeg skal betale to gange for fejlsøgning af mit system, og kun få det jeg betaler for hos et lokalt firma.
Af Flitsbuen
#4333
Har ikke haft nogle problemer med dem
Brugeravatar
Af hightower
#4448
Har handlet der mindst 20 gange - dog alle sammen edb dele.. uden de store problemer: 1) hvis man bestiller fx kl 19 så får man det somregel ikke dagen efter, selvom de skriver inden kl 19 30.. 2) kundeservice er svær at få fat i - lang telefon tid 3) de er lidt langsomme til at sende pengene retur hvis man bruger sin fortrydelsesret.
Brugeravatar
Af hightower
#4449
Har handlet der mindst 20 gange - dog alle sammen edb dele.. uden de store problemer: 1) hvis man bestiller fx kl 19 så får man det somregel ikke dagen efter, selvom de skriver inden kl 19 30.. 2) kundeservice er svær at få fat i - lang telefon tid 3) de er lidt langsomme til at sende pengene retur hvis man bruger sin fortrydelsesret.
Brugeravatar
Af hightower
#4450
Har handlet der mindst 20 gange - dog alle sammen edb dele.. uden de store problemer: 1) hvis man bestiller fx kl 19 så får man det somregel ikke dagen efter, selvom de skriver inden kl 19 30.. 2) kundeservice er svær at få fat i - lang telefon tid 3) de er lidt langsomme til at sende pengene retur hvis man bruger sin fortrydelsesret.
Brugeravatar
Af yksa
#4452
det passer nu ikke helt.
1.) jeg havde bestilt samme dag kl 19:30 og det blev sendt samme dag.
2.) da jeg skulle snakke med kundeservice gik der højest 2 min. det anser jeg ikke som lang tid.
3.) jeg bestilte et headset som jeg ikke ville have alligevel og jeg ringede til dem og forklarede hvorfor og de sendte pengende med det samme
Brugeravatar
Af yksa
#4453
det passer nu ikke helt.
1.) jeg havde bestilt samme dag kl 19:30 og det blev sendt samme dag.
2.) da jeg skulle snakke med kundeservice gik der højest 2 min. det anser jeg ikke som lang tid.
3.) jeg bestilte et headset som jeg ikke ville have alligevel og jeg ringede til dem og forklarede hvorfor og de sendte pengende med det samme
Af Zorg
#4456
Jeg har handlet en hel del i shg - faktisk er de min foretrukne netbutik - også selvom de ofte er en lille smule dyrere.

Jeg bruger altid dem, da min erfaring er, at de bytter eller returnere penge uden vrøvl og deres forsendelsessystem fungere godt.

Derfor undrede jeg mig over denne her tråd - specielt fordi jeg har oplevet en del andre butikker der virkelig giver bøvl.
Af DarkOne6808
#4457
Jeg har haft meget svært med at få penge for returnerede varer fra SHG. Måtte true med advokat og have fat i deres chef før det lykkedes.

Derimod kan jeg kun tale pænt om PRC-data og midt-data
Brugeravatar
Af hightower
#4482
Har handlet der mindst 20 gange uden de store problemer: 1) hvis man bestiller fx kl 19 så får man det somregel ikke dagen efter, selvom de skriver inden kl 19 30.. 2) kundeservice er svær at få fat i - lang telefon tid 3) de er lidt langsomme til at sende pengene retur hvis man bruger sin fortrydelsesret.
Brugeravatar
Af yksa
#5196
det viser sig at de fleste som har handlet hos shg er tilfredse med den.
men på den lange sigt er der enkelte som følger sig dårligt behandlet af dem, men mange er heller ikke klar over at man har en returret på alle produkter lige undtagen samling af ens computer ;)
hvilke kan få folk til at føle sig dårligt behandlet af shg.


men det gælder ikke kun en enkelt forhandlere, men mange rundt omkrig i danmark.
og sidst og ikke mindst klag for gudskyld.
Af NielsC
#5200
Har handlet der en del over de sidste par år og har ikke haft problemer.
Jeg køber dog kun løsdele og har ikke skullet have penge retur.

Levering er normalt ret hurtig
Reklamationer behandles ok - det er jo ikke altid SHG's problem
men lige så ofte deres leverandørs reponstid som forsinker
Bestilte en skærm 19.15 i går og den blev sendt i går - så håber jeg bare at PostDK kan finde ud af at få den frem