Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

shg troværdig eller ej?

Ja - har ingen problemer haft
15
75%
nej - vil ikke købe der mere
3
15%
har aldrig handlet der
2
10%
Brugeravatar
Af yksa
#5218
kl 20:40 bestilte jeg nogle runde harddisk kabler og de er blevet sendt,
så hightower den holder skam ikke. :(
det er også sket før
Af EBT
#5294
Jeg har også handlet ved SHG mange gange, og det også uden problemer.
Men for 3 måneder siden gik mit Plextor DVD brænder drev af, skuffen ville aldrig selv køre ud.
Derfor oprettede jeg en RMA sag hos SHG og sendte brænderen retur.
Stor var min overraskelse da jeg modtog retur pakken, den indeholdt ikke en Plextor brænder, derimod fik jeg en LiteOn brænder retur. Den kostede også 30 kr. mindre end min indleverede Plextor.
Jeg prøvede desværre resultatløs at reklamere over ombytningen, og jeg har heller aldrig fået differencen udbetalt. Jeg har rykket for det og indsendt mit kontonr. De var fuldstændig ligeglade med mig, jeg har på fornemmelsen at de ved jeg ikke kan klage over dem når varen koster under 500 kr, og min Plextor kostede 466 kr, og jeg hentede den selv ellers var portoen nok til at det kom op over 500 kr.
I fredags gik LiteOn brænderen så i stykker, den ville hverken læse eller skrive til en DVD skive.
Ind med den til reperation, og samtidig skrev jeg så endnu en gang min historie om min Plextor som de havde snydt mig for, og opfordrede SHG til nu at ombytte den defekte LiteOn med en Plextor, og jeg ville selvfølgelig selv betale differencen, og de havde jo stadig differencen fra den første ombytning.
Absolut ingen reaktion fra SHG, derimod kan jeg på deres status side se at de har sendt min LiteON til reperation hos deres forhandler.
Så nu venter jeg spændt på pakkeposten, for at se hvad SHG nu har lyst til at prakke mig på.
Personligt har jeg tabt alt for SHG, jeg tør slet ikke købe noget hos dem, for tænk nu hvis det går i stykker, så ved jeg jo aldrig hvad de har liggende på deres lager, som de gerne vil af med.
Af DarkOne6808
#5296
EBT skrev:Jeg har også handlet ved SHG mange gange, og det også uden problemer.
Men for 3 måneder siden gik mit Plextor DVD brænder drev af, skuffen ville aldrig selv køre ud.
Derfor oprettede jeg en RMA sag hos SHG og sendte brænderen retur.
Stor var min overraskelse da jeg modtog retur pakken, den indeholdt ikke en Plextor brænder, derimod fik jeg en LiteOn brænder retur. Den kostede også 30 kr. mindre end min indleverede Plextor.
Jeg prøvede desværre resultatløs at reklamere over ombytningen, og jeg har heller aldrig fået differencen udbetalt. Jeg har rykket for det og indsendt mit kontonr. De var fuldstændig ligeglade med mig, jeg har på fornemmelsen at de ved jeg ikke kan klage over dem når varen koster under 500 kr, og min Plextor kostede 466 kr, og jeg hentede den selv ellers var portoen nok til at det kom op over 500 kr.
I fredags gik LiteOn brænderen så i stykker, den ville hverken læse eller skrive til en DVD skive.
Ind med den til reperation, og samtidig skrev jeg så endnu en gang min historie om min Plextor som de havde snydt mig for, og opfordrede SHG til nu at ombytte den defekte LiteOn med en Plextor, og jeg ville selvfølgelig selv betale differencen, og de havde jo stadig differencen fra den første ombytning.
Absolut ingen reaktion fra SHG, derimod kan jeg på deres status side se at de har sendt min LiteON til reperation hos deres forhandler.
Så nu venter jeg spændt på pakkeposten, for at se hvad SHG nu har lyst til at prakke mig på.
Personligt har jeg tabt alt for SHG, jeg tør slet ikke købe noget hos dem, for tænk nu hvis det går i stykker, så ved jeg jo aldrig hvad de har liggende på deres lager, som de gerne vil af med.
Sagens kærne: Kend din forhandler på, hvordan han håndterer RMA'er og returnering af penge. Alt andet er uinteressant, da alle forhandlere yder fin service så længe det handler om at sælge.

Jeg har fået penge retur fra PRC-Data uden problemer, men SHG er umulige - de ignorerer een og håber man derved opgiver. Dét er dårlig service!
Brugeravatar
Af yksa
#5301
jeg har fået penge retur fra Shg, men ikke prc-data.
det var fordi jeg skulle have et nyt bundkort, men de sendt istedet for et helt andet bundkort som var 300kr. billigere end det jeg skulle have.
men vi kan jo altid være uheldig med forhandlere.
jeg har købt for over 21.000 kr. hos shg og har aldrig haft problemer med dem :)
Af lance52
#5416
Hej

Ingen forhandler i Danmark kan sige sig fri for at nogen har klaget over dårlig service. Jeg kender dog til eksempler, hvor det var kunden selv der var skyld i dårlig service ved SHG. Da jeg har handlet for over 100.000 ved SHG i de sidste 3-4 år for alle de kunder, der skal have noget lavet, så har jeg så meget kendskab til det firma, at de er super til at levere varen hurtig. Reklamationer er de blevet meget bedre til gennem årene. Sendte et tastatur og mus retur mandag med fejl på tastaturet. Har et nyt fredag. De har en enkelt gang ikke sendt penge retur efter en måned, men efter en opringning til bogholderiet, fandt de ud af, at de ikke havde fået den ind fra teknisk afdeling. 2 dage var der en check. SHG er min foretrukne forhandler til alt med hardware. Hilsen E.C.
Af Daduck
#5417
Jeg har handlet meget (40.000+) hos shg, i løbet af de seneste 5 år. Og er yderst tilfreds med dem. Der er altid kunder der vil ha' oplevet at de føler sig uretfærdigt behandlet. Men jeg anbefaler dem altid, og bruger dem som mit primære sted at handle hardware.
Brugeravatar
Af yksa
#5418
Daduck skrev:Jeg har handlet meget (40.000+) hos shg, i løbet af de seneste 5 år. Og er yderst tilfreds med dem. Der er altid kunder der vil ha' oplevet at de føler sig uretfærdigt behandlet. Men jeg anbefaler dem altid, og bruger dem som mit primære sted at handle hardware.
osse jeg, så har vi da noget tilfældes ;)
Af JonasThyssen
#5846
også et af mine foretrukne indkøbssteder, nuff said
Af Dyg
#5850
Har haft både gode såvel som dårlige erfaringer med dem.

De leverer hurtigt og effektivt, og god service kommer helt an på hvem man får fat på! Køber kun over nettet hos dem, da jeg så har min 14 dages returret.

Tror deres problem er, at de har for få supportere og for mange kunder.