Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#37865
Jeg har kig på en bestemt type fladskærm Sony, især fra Komplett.
Har nogen gode eller dårlige erfaringer fra Komplett eller Dansk IT lager (ligger i Glostrup)
Overvejer at bestille over nettet og så få den afhentet... Er lidt nervøs for, om noget går i stykker, når det foregår over fragt...

Håber I kan give mig nogen gode tips... ;)
Af Majs
#38437
Hej Kasperdall

Jeg har indtil nu brugt www.trustpilot.dk, som jeg har fundet herinde. Den er godt nok fin. Her kan man gå ind og tjekke firmaerne med kundernes erfaringer.

Jeg har besluttet mig for at få varen leveret til døren.
Jeg har endnu ikke købt sony KDL-40W4000 fladskærm, men indtil videre føler jeg mig mest tryg med DanskITlager, da de har E-mærket og leveringen foregår med fragtmand. Jeg spurgte dem over mail, om de leverede til døren, til 3. sal (jeg bor så højt oppe), og det gør de. De svarede ret hurtigt tilbage. Og fragtprisen koster ikke noget...
Komplett leverer derimod med Post Danmark, og hvor god de er til at levere sådanne varer ved jeg ikke...

KDL-40W4000 er dog i øjeblikket ikke på lager hos DanskITlager.... men er på lager hos Komplett...
Af Peak A Boo
#38951
Jeg modtog den anden dag et fjernsyn fra Dansk IT Lager - et Panasonic PZ85.

Inden jeg bestilte skidtet ringede jeg og forhørte mig vedr. transport og hvordan et fjernsyn af den størrelse bliver behandlet, pakket, afsendt og transporteret. Til min store fornøjelse - på daværende tidspunkt - fortalte den flinke telefonsælger mig, at et pakke firma ved navn GLS kørte ud med disse. Jeg havde talt med et par andre firmaer den dag, og alle gjorde brug af PostDK - en forsendelsesmetode jeg gerne undgik. Primært fordi jeg har dårlig erfaringer med Post DK, selvom jeg betaler for ekstra forsikring.

Klokken lidt over 10, mandag formiddag, ankommer en mindre hvid lastbil ud på vores vej. Jeg går den selvfølgelig i møde, eftersom at GLS står skrevet på den. Bilen får parkeret enden til vores hus, og ud kommer en meget forhippet og - i mine øjne - umådelig irriteret kvinde. Hun spørger om jeg har bestilt et TV. Jeg svarer prompte ja, hvorefter hun kvitterer med et "Det var godt. Jeg vil også rigtig gerne af med det". Dette er sagt i ovenstående irriterede tone. Vi får åbnet bagenden, og til min store forskrækkelse ser jeg at fjernsynet står på hovedet. Adskillige ekspedienter, bekendte og andre kloge hoveder har alle dage - i forhold til mig - prædiket at dette kan et fjernsyn ikke holde til. På trods af dette får vi båret TVet ind i min gang, og jeg beordrer hende til at vente med at køre, indtil jeg har fået set på det hele. Jeg får åbnet pakken, alt imens mit hjerte hamrer afsted - det sidste jeg havde lyst til var at skulle sende det tilbage, fordi transportfirmaet ikke kan behandle deres gods ordentligt. Heldigvis, så er der ingen ting at se på fjernsynet. Jeg kvitterer og sende en ganske olm kvinde afsted på sin videre færd. Jeg noterede dog på kvitteringen, at fjernsynet havde stået på hovedet, men der ikke var nogen synlige skader. Blot så det ikke bliver påstand imod påstand, såfrem at fjernsynets indmad skulle have lidt overbelastning. Det finder jeg så efterfølgende ud af, at det har det ikke - heldigvis. Det er et super-godt fjernsyn.

Om ovenstående har noget med Dansk IT Lager at gøre kan diskuteres, men jeg er ikke videre tryg ved at skal lade GLS behandle ting af så stor værdi i fremtiden. TNT har altid været mit foretrukne.
#38954
Majs skrev:Jeg har kig på en bestemt type fladskærm Sony, især fra Komplett.
Har nogen gode eller dårlige erfaringer fra Komplett eller Dansk IT lager (ligger i Glostrup)
Overvejer at bestille over nettet og så få den afhentet... Er lidt nervøs for, om noget går i stykker, når det foregår over fragt...

Håber I kan give mig nogen gode tips... ;)

Ang. Komplett: Komplett er et stort, anerkjent firma som har avdelinger i hele skandinavia + UK. Måske også Tyskland. Det er opprinnelig norsk, og har rykte for å være nokså pålitelig. Det regnes i hvert fall overhodet ikke for å være blandt "bandittene". Jeg ville personlig ikke ha noen spesielle reservasjoner mot å handle hos Komplett.
#40589
thomit skrev:
Majs skrev:Jeg har kig på en bestemt type fladskærm Sony, især fra Komplett.
Har nogen gode eller dårlige erfaringer fra Komplett eller Dansk IT lager (ligger i Glostrup)
Overvejer at bestille over nettet og så få den afhentet... Er lidt nervøs for, om noget går i stykker, når det foregår over fragt...

Håber I kan give mig nogen gode tips... ;)

Ang. Komplett: Komplett er et stort, anerkjent firma som har avdelinger i hele skandinavia + UK. Måske også Tyskland. Det er opprinnelig norsk, og har rykte for å være nokså pålitelig. Det regnes i hvert fall overhodet ikke for å være blandt "bandittene". Jeg ville personlig ikke ha noen spesielle reservasjoner mot å handle hos Komplett.
Jeg bestilte og fik for 3 uger siden et px80e fra Komplett. Bestilte det om mandagen. Tirsdag efter kl. 11 kunne jeg hente det i deres afhentningsbutik inde ved Vesterport.Hele ekspeditionsforløbet forløb upåklageligt. Kan kun anbefale dem.
Af SPY
#40599
Peak A Boo skrev: Om ovenstående har noget med Dansk IT Lager at gøre kan diskuteres, men jeg er ikke videre tryg ved at skal lade GLS behandle ting af så stor værdi i fremtiden. TNT har altid været mit foretrukne.

Hejsa
vil sige man kan ikke bedømme en firma ud fra dem der lever deres vare, men hvis der er gæntagende fejl fra GLS, og kunnder ringer til det sted, man køber, så burte butikerne overveje, andre mugligheder, da det i siste ende kan komme til at koste dyrt.

men med hensyn til Dansk It lager ander jeg ikke ret meget da jeg ikke har handlet med dem.

/SPY
Af Zacho
#40628
PLasma kan i langt de fleste tilfælde godt tåle at ligge ned samt stå på siden eller på hovedet.. Ingen problemer i det. Der er nogle få som ligger ned hvor glasset kan gå i stykker, men min erfaring siger det sker meget sjældent.

Selv Postdanmark kan håndtere et Plasma, dog er jeg enig og synes normalt at man burge holde sig til mindre private fragtmænd som giver en mere personlig og bedre oplevelse når man får leveret sit dyrt købte Tv.
Af Majs
#41013
Hej alle
Jeg har nu i dag modtaget mit nye fladskærm. Jeg valgte DanskITlager. Jeg valgte dem, fordi deres varer leveres med fragtmand (GLS). Jeg er tilfreds med GLS. Men er lidt skuffet over DanskITlager, da fladskærmen var i restordre. Det var ok. Men da jeg fik en mail om, at de regnede med at få den afsendt på dagen, skrev de, at jeg ville få et tracking nr., så jeg kunne følge pakken. Leveringstiden er 1-2 dage, så jeg var lidt i tvivl om, hvornår den ville komme. Dagen efter valgte jeg at tage på arbejde, fordi jeg endnu ikke havde modtaget tracking nr., så jeg tænkte, den ikke var kommet afsted. Lige pludselig får jeg en mail med tracking nr. oppe på arbejdet. Og så havde de allerede været ved mit hjem ved 9 tiden. Det var alt for sent at få tracking nummeret.
Senere på dagen fandt jeg et tlf.nr. til GLS depot. Hun var meget venlig og fik det ordnet, så jeg kunne få den mandag. Fik varen helt til døren, op på 3. sal.
Ellers er DanskITlager hurtig til at svare tilbage pr. mails. Ved tlf. ved jeg ikke.....