Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbnmbn
#35750
Har nogen erfaringer med pixmania? Har kigget på Tv hos dem, hvor jeg sparer 1500kr i forhold til justbuyit.dk, der i forvejen var de billigste.. Kan forskellen være pga varen er parellelimporteret? Håber nogen har et bud eller en kommentar til webshopperne.. O-O
Brugeravatar
Af azrael
#35754
Du behøver blot kigge i sektionen "Forhandlere" for at få svar på dit spørgsmål. Pixmania er for øvrigt et fransk firma, der opererer under fransk lovgivning, og varerne kommer fra (og skal sendes tilbage til) Frankrig. Alene dette burde sådan set svare på dit spørgsmål. :)
Af TYBO
#35757
Har handlet der 3 gange uden problemer...me har ikke haft retursager
Af Remmerboy
#35761
pixmania er for øvrigt et fransk firma, der opererer under fransk lovgivning
de har en hjemmeside på dansk, der henvender sig til danske brugere og viser dansk pris. derfor skal de følge dansk lovgivning.

#1
prøv at google pixmania for at se hvad folk skriver om det. der er mange negative.
samt har de været i nyheder (tror det er dr) fordi pixmania prøver at snyde danske kunder ved at sige at de er i frankrig, med lager i frankrig osv. men det får ikke, da de henvender sig til bl.a danskere.
men som der blev skrevet, skal evt reklamation sendes til frankrig, som nok kommer til at koste det dobbelte af en normal dansk pakkepost.
jeg har selv handlet der 1 eller 2 gange uden problemer, men jeg har ikke skulle lave reklamationssager(7-9-13). det er der problemerne opstår ved tvivlsomme forretninger(pixmania, getmore osv)
Af zubzer0
#35787
kan kun sige det samme som Remmerboy -
har selv købt et 26" samsung der uden problemer men har heller ik haft brug for at reklamere.
Det er en chance man tager og håber på at der ik sker noget med varen indenfor garantiperioden.

Det sidste tv jeg købte (46" Sharp) valgte jeg dog at købe i DK selvom jeg kunne spare 1500-2000 hos pixmania.

Men fortæl os hvilket tv det er du vil købe - så kan det være der er nogen der kender et sted i dk hvor det også er billigt :)
Af mbnmbn
#35794
Det er et LG 50pg3000.. Det er somsagt 1500kr billigere end det i forvejen billigste jeg har set.. Bare det om man skal tage chancen.. :)
Af lahst
#35816
Jeg købte et kamera hos Pixmania sommeren 2007. Efter 3 uger begyndte det at slukke sig selv, så snart man tændte det.

Sendte det retur, betalte selv porto til Malmö. Det tog 6 uger, før jeg fik bekræftelse på, at kameraet var modtaget. Yderligere 2-3 uger før de erkendte, at kameraet var defekt.

Så refunderede de pengene. Eller: De satte det beløb, jeg havde givet for kameraet ind på noget, de kaldte "Min sparegris". Hvis jeg ville have et andet kamera til erstatnng for det defekte, så skulle jeg altså "købe" det igen hos Pixmania og betale med pengene i "Min sparegris". Jeg skulle så bare lige selv betale forsendelsesomkostninger een gang til ...
Ikke helt hvad der står i den danske købelov, vel?

Det tog mere end 3 måneder og mange skriftlige henvendelser at få pengene udbetalt fra sparegrisen. De sidste henvendelser var skrevet med store bogstaver og indeholdt grumme trusler om Forbrugerklagenævn og offentlig gabestok.

De udbetalte kun kameraets pris, ikke nogle forsendelsesopkostninger overhovedet, hvilket heller ikke er helt efter bogen. Men da var jeg så træt af butikken, at jeg simpelthen ikke orkede klage mere. Og på sin vis lettet over, at jeg trods alt havde reddet de fleste af pengene.

Jeg køber a-l-d-r-i-g mere noget hos Pixmania, uanset hvor billigt det er.

Cheerio
Af kasperdall
#37571
Jeg købte en Garmin GPS fra Pixmania og fik den 4 dage efter køb. Jeg står selv og vil købe et fjensyn, men ved ikke om jeg tør købe fra pixmania igen pga. så mange har snakket dårligt om siden...

men har selv ikke haft nogle problemer med dem :)
Af hepa47
#42474
Hej.

Lad være med, at handle med Pixmania. Jeg har Dkr.5300,00 ude at svømme, fordi Pixmania hævder, at min defekte scanner nr. to er bortkommet, og postdanmark, som sendte pakken til S. hvor Pixmania har deres servicesenter, kan ikke finde den.
Er der nogen der har et godt råd til at få pengene tilbage? :((
Af Zacho
#42911
hepa47 skrev:Hej.

Lad være med, at handle med Pixmania. Jeg har Dkr.5300,00 ude at svømme, fordi Pixmania hævder, at min defekte scanner nr. to er bortkommet, og postdanmark, som sendte pakken til S. hvor Pixmania har deres servicesenter, kan ikke finde den.
Er der nogen der har et godt råd til at få pengene tilbage? :((
Har postdanmark udleveret pakken?
For så er det Pixmania som du skal ahve fat i..
Hvis den ikke er udleveret og det er postdanmark som har mistet den så er det posten som du skal have fat i. Husk dog at medmindre du har sendt den som en værdi pakke så er det kun et mindre beløb som dækkes af dem.