Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Luna
#30546
Jeg købte et ddigital kamera ved Merlin i 26.05.2003 Pris 3.599 kr.
desuden købte jeg en luksusforsikring til 1.179 kr. !

Da nu jeg tabt mit kamera og kamera ikke kan repereres (det vil koste 2.300 kr iflg Merlin) får jeg tilbudt et tilvsvarende kamera til 1.100 kr i butikken. Kan det være tilladt??
I forsikrings policen står der direkte "Der er ingen nedskrivning på forsikringen" og et andet sted" Udstyr der er totalskadet erstattes med nyt udstyr efter eget valg - dog det maksimalt det betalte købsbeløb der fremgår af policen" (3.599 kr.)

Kan Merlin spise mig af med et kamera til 1.100 kr. ??

Er der nogen der har erfainger med dette?
Af DavidHimself
#30567
Du skal stå fast overfor ekspedienten på at du skal have mere...
Jeg ved at i de fleste af deres folderne står der faktisk, at det blot skal erstattes med "teknisk tilsvarende"... og så må de gerne... men hvis ikke det fremgår af det materiale du har fået så har du jo krav på noget der tilsvare dit købsbeløb.

På dem :)
Af Remmerboy
#30568
så må du vise dem policen, hvor og pege på den del af teksten.
det er et bindende aftale de har lavet med dig.
hvor længe gælder forsikringen? det er jo snart 5 år siden du har lavet policen
Af Nick_S
#30571
Du er blevet lovet et teknisk tilsvarende produkt, ikke et der koster det samme.

Quotes:

Forsikringen er en produktforsikring, ikke en beløbsforsikring.

Udstyr der er blevet totalskadet erstattes med teknisk tilsvarende udstyr jf. Forsikringsaftaleloven §37 og §39 - maksimalt det betalte købsbeløb, som fremgår af policen. Forsikringen ophører efter denne skadeshændelse og der ydes ikke ristorno.

Og egentlig fremgår alt dette jo af din forsikringsfolder som du har fået med, og naturligvis gennemlæst efter du havde skrevet under. Og som du ved har du altid 14 dages returret på produkter købt hos merlin - også forsikringer ;) - Så havde du læst det igennem og fundet at du ikke var tilfreds med dækningen havde du jo dengang bare kunne få refunderet det fulde beløb for din forsikring.

Du forsikrer dig på den måde at du i forsikringens varighed er sikker på at have dit dyrt indkøbte produkt fuldt funktionelt, og det er vel også det du har fået?! Og med de rabater merlin kører med på digicams her for tiden (tjek hjemmesiden), er du da langt fra ringe stillet? :)
Af Luna
#30597
Først vil sige det lyder lidt som om du arbejder ved Merlin ;)

Men du har ret så langt at der i flg forsikringsaftaleloven skal jeg kun have et tilsvarende produkt - et kamera der kan det samme - jeg må ikke opnå økonomisk vinding - dette har jeg fået oplyst ved forsikringsklagenævnet idag af en af deres jurister.

Men der står også direkte i Merlins Luxusforsikring at :citat;

[B]"Nedskrivning[/B]
Der er ingen nedskrivning på forsikringen"

"Erstatningsgrundlag
Udstyr der er blevet totalskadet, erstattes med nyt udstyr efter eget valg - dog maksimalt det betalte købsbeløb, som det fremgår af policen" (3.599 kr)


Forsikringens pris var iøvrigt 1.179 kr. - ;;)




Nick_S skrev:Du er blevet lovet et teknisk tilsvarende produkt, ikke et der koster det samme.

Quotes:

Forsikringen er en produktforsikring, ikke en beløbsforsikring.

Udstyr der er blevet totalskadet erstattes med teknisk tilsvarende udstyr jf. Forsikringsaftaleloven §37 og §39 - maksimalt det betalte købsbeløb, som fremgår af policen. Forsikringen ophører efter denne skadeshændelse og der ydes ikke ristorno.

Og egentlig fremgår alt dette jo af din forsikringsfolder som du har fået med, og naturligvis gennemlæst efter du havde skrevet under. Og som du ved har du altid 14 dages returret på produkter købt hos merlin - også forsikringer ;) - Så havde du læst det igennem og fundet at du ikke var tilfreds med dækningen havde du jo dengang bare kunne få refunderet det fulde beløb for din forsikring.

Du forsikrer dig på den måde at du i forsikringens varighed er sikker på at have dit dyrt indkøbte produkt fuldt funktionelt, og det er vel også det du har fået?! Og med de rabater merlin kører med på digicams her for tiden (tjek hjemmesiden), er du da langt fra ringe stillet? :)
Af WoT
#30920
**** Nedladende kommentar slettet af moderator. ****
/Yakken
Af ozimek
#35039
Vi har haft en lignende sag med en bærbar PC. Sagen trak i langdrag, men konklusionen blev, at vi fik DET FULDE OPRINDELIGE BELØB at købe en ny PC for (som selvf. skulle købes i Merlin).

Med andre ord. Insistér på at få det fulde beløb! :-)

/Jan
Af Tino85
#92049
Hey , kører en lign sag pt. hva gjorde du for at få forsikringen til at skifte mening..?? Og det forsikrings lov siger intet om at produktet skal være TEKNISK tilsvarende... bare tilsvarende ..hvilket min police også siger ... tilsvarende gælder vil også noget så simpelt som farven på produktet..?
Af BrianH
#92055
Tino85 skrev:Hey , kører en lign sag pt. hva gjorde du for at få forsikringen til at skifte mening..?? Og det forsikrings lov siger intet om at produktet skal være TEKNISK tilsvarende... bare tilsvarende ..hvilket min police også siger ... tilsvarende gælder vil også noget så simpelt som farven på produktet..?
De eneste 2 indlæg som trådstarteren med forsikringsspørgsmålet har lavet på flatpanels.dk, er i denne tråd for 2 år siden, så forvent ikke svar fra vedkommende sådan lige med det samme :) :)
Af Tino85
#92082
Hey Brian, - neje det kan jeg selvfølgelig godt se, men var nu os' mere ozimek jeg gerne ville have et svar fra :)