Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af rob_marker
#347613
Var i dag forbi Elgiganten og se på et nyt OLED TV. Jeg kan dårligt huske hvordan vi kom ind på det, men sælgeren påstod hårdnakket, at OLED TV såmænd også gør brug af LCD paneler; at alle TV har LCD paneler. Han spurgte også en forbipasserende kollega om det ikke passede: “Jo, det er alt sammen LCD”. Det var så her jeg valgte, at sige fortsat god søndag.
Af PeterD
#347656
De er SÅ glade for at promovere deres LCD skærme med Samsung som frontrunner.

De burde snart meldes til Konkurrencestyrelsen for "at favoriserer bestemte mærker i ikke-ubetydelig grad", men så længe producenter, måske, betaler for at få solgt flere af deres produkter, så vil sælger altid være lydhøre.

Ærgeligt at det skal være sådan men når ingen gør noget og sidder med hænderne i skødet, så....
#347660
PeterD skrev: 28. nov 2022, 19:30 De er SÅ glade for at promovere deres LCD skærme med Samsung som frontrunner.

De burde snart meldes til Konkurrencestyrelsen for "at favoriserer bestemte mærker i ikke-ubetydelig grad", men så længe producenter, måske, betaler for at få solgt flere af deres produkter, så vil sælger altid være lydhøre.

Ærgeligt at det skal være sådan men når ingen gør noget og sidder med hænderne i skødet, så....
Mens andre skulle meldes for hele tiden at svine bestemte producenter til.. Men sådan er der så meget.. O_O
Af PeterD
#347673
"Had og had"..

Vildledning og forkerte salgstrick...Ja. Når det er så åbenlyst.

Men går den, så går den.

"Hvad vil vi helst sælge i dag og hvad tjener vi mest på for vores leverandører"

Hvad laver Konkurencestyrelsen i øvrigt, for aktive og årvågne kan man ikke kalde dem..
Af Kenneth
#347686
Der er desværre ikke noget nyt i at man enten skal vide ingenting(og så bare købe blindt hvad diverse elektroniksupermarkeder promoverer), eller også skal man vide "alt" så man kan tage en beslutning nærmest inden man viser sig i de forretninger, for ellers kan man nemmere blive vildledt end vejledt.

Jeg forstår godt at man ikke kan forvente at sælgerne ved alt om alle produkter, men alle de grundlæggende ting skal de have styr på, og enten har de ikke, eller også vildleder de bevidst.

Hilsen Kenneth
Af George1
#347696
Hm får næppe nogle super eksperter til den løn der tilbydes i Elgiganten. Men der er både gode og mindre gode sælgere i Elgiganten, jeg har nogle få jeg snakker med når jeg har brug for noget.
Ellers kan du jo bruge dette eller andre sites som supplement.
Af PeterD
#347708
Kenneth skrev: 29. nov 2022, 13:17
.....Jeg forstår godt at man ikke kan forvente at sælgerne ved alt om alle produkter, men alle de grundlæggende ting skal de have styr på, og enten har de ikke, eller også vildleder de bevidst.
"Hmm...Hvad tjener vi mest på og hvad syntes producenterne vi skal sælge mere af..."..
Af Jonassen
#347712
Det minder mig om en af mine venner der havde købt sig et Samsung TV hos Elgiganten for et par år siden.
Han mente at det simpelthen var det bedste TV man kunne købe...hans argument: ekspedienten havde fortalt ham at der ikke fandtes bedre billede end Samsungs QLED.

Min mistanke om at Elgiganten bevidst promoverer Samsung frem for alle andre mærker blev bekræftet da jeg selv var ude for at kigge og spørge efter et OLED TV fra Sony...der mente sælgeren at Samsungs QLED havde lige så god billede som OLED, og måske endda bedre...
Af kabri
#347732
Jeg forstår ikke hvorfor man går ud og snakker med sælgere i elektronikbutikker når der er så meget godt materiale online. De er jo sælgere, ikke rådgivere.