Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347875
George1 skrev: 2. dec 2022, 15:31 Selvfølgelig skal man ikke true nogle, men synes det er fair at gøre opmærksom på at dine personlige favoritter skinner igennem når du tester, anbefaler og giver gode råd.
Er klar over at det er dette sites præmisser, imodsætning til feks Rtings som måler og konstatere rå fakta.
Har du overvejet, at det du kalder "personlige favoritter" måske i stedet er det, de fleste kalder "saglig fornuft", selvom det vel nok går mod din egen "personlige favorit", som hedder "Samsung"?
#347878
Det er mig en gåde at nogle mennesker har svært ved at forestille sig hvorfor LG bliver anbefalet fremfor andre TV. Det er jo ikke kun på Flatpanels, men også mange andre steder, se bare EISA awards, hvor LG har domineret markedet i en lang årrække pga deres OLED panel som bare slog al konkurrence af banen. De vandt selv EISA i mange år i træk, samt Sony og Philips har vundet, sjovt nok med LG OLED Paneler.

Samsung blev højt ratet engang herinde også, det var dengang da plasma var "det bedste" til det meste, der sad Panasonic på tronen i en del år, mens Samsung lå lige efter efter og faktisk 1 eller 2 år var de helt oppe i haserne på Panasonic, inden plasma begyndte at uddø.
Var det også underligt at Panasonic og tildels Samsung blev anbefalet dengang, når nu de var de bedste TV?
Af Axlon
#347881
Denne diskussion omkring Samsung vs LG vs Panasonic er et spørgsmål om religion og ikke om fakta, fuldstændig lige som Apple VS Google.
Accepter dog at andre har en anden mening end dig selv, i stedet for at blive ved med at fremhæve din egen tro som den eneste sandhed., og bekrige andre som har en anden tro.
Af George1
#347883
Til Supergris ikke en kæft med det at gøre, hvad der er saglig fornuft for en er måske ikke for en anden, netop derfor skrev jeg som jeg gjorde, feks ville du helt sikkert se forskellige points for samme tv, men anmeldt henholdsvis af Rasmus eller af Torben fordi de personlige holdninger også spiller ind. Dette er min oplevelse.
Du kan så have en anden. Havde heller ikke forventet du ville anerkende at der var noget om det jeg skrev, hvilket er ok, og helt som det plejer at være.
#347901
En anmeldelse vil altid være præget af en personlig holdning. Ellers må man kigge mod Rtings, som kun har få scores, som er en vurdering af ham der sætter resultaterne sammen. De bestræber sig efter at have alt sat på formel. I får altså ikke objektive anmeldelser uden at vi skræller alt andet end målinger og specs væk.

Hvis man læser en anmeldelse herinde, så vil man se et resultat, som er præget af hvordan jeg synes om eksempelvis fjernbetjeningen og brugeringerfacet. Hvis man er uenig, så må man bare ryste på hovedet og skippe det afsnit.

Ikke at jeg skal sammenligne mig med berømtheder i TV, men grunden til at det var værd at se Top Gear var vel pga. de subjektive holdninger til tingene, hvor de tre værter havde vidt forskellige præferencer og vurdering af samme bil. Så kunne man synes Clarkson var et fjols, der havde værdierne forkert skruet på, eller også var man måske 100% enig med ham…
Af allo
#348218
MODERERET AF ADMIN:

Ingen grund til at kommentere på brugeren allos seneste indlæg. Brugeren er hermed blokeret permanent.

Hvis I ser allo skrive under alias-brugere, så må I gerne kontakte mig direkte.

Tråden er hermed lukket.
Af LarsCJ
#348219
allo skrev: 18. dec 2022, 15:36

at ryge ned på dit niveau, din manipulerende kujon, det kræve sit...- men det kan jeg (HELDIGVIS!!!) ikke så jeg vil stoppe her
Tak er kun et fattigt ord.
Af Axlon
#348220
allo skrev: 18. dec 2022, 15:36 der er ingen grund til at blokere mig - jeg kommer aldrig til at bruge din hjemmeside igen (ikke kun forummet men siden i det hele taget)
Vi er mange der takker :) :) :)
Af George1
#348221
Har da været underholdende og trods alt rart med modspil til alle rygklapperne, og dem der bliver mopset og nedladende, hvis man ikke har samme mening og holdning som det store flertal herinde.
Af PeterD
#348228
Elgiganten er nogle fjolser og sælger herved det de tjener mest på eller hvor de får fedtet nogle gode aftaler igennem.

Ærgeligt at det skal være sådan.

Heldigvis kan man så gøre sin hjemmearbejde først som kunde ved at gå på nettet og søge lidt på det man ønsker at købe.