Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#347740
Hvis du vidste, hvor mange der er fuldstændig blanke, når det kommer til elektronik; ofte er det de samme personer, der heller ikke bruger tid på at lede online efter artikler, der omhandler emnet...
Af allo
#347744
Supergris skrev:Hvis du vidste, hvor mange der er fuldstændig blanke, når det kommer til elektronik; ofte er det de samme personer, der heller ikke bruger tid på at lede online efter artikler, der omhandler emnet...
hjemmesider og div. forum er heller ikke altid vejen frem...f.eks.:

1. her på siden bliver der (uden omtanke) anbefalet LG - så vedkommende vil automatisk tro at...- at LG er vejen frem (når det f.eks. gælder valg af et nyt tv)

2. spørger man til noget andet (f.eks. speakers, forstærker m.m.) så risikerer man at havne i en situation hvor 10 svar/indlæg indeholder 10 forskellige forslag - det hjælper heller ikke ret meget...de fleste bliver bare endnu mere forvirrede og i tvivl

3. hjemmesider som f.eks. flatpanels burde hjælpe mere/oplyse alm. mennesker om at en sælger (i de fleste tilfælde) vil sælge og that's it - men flatpanels vil absolut ikke gå i flasket på sådan et emne da flatpanels får penge (bl.a.) fra Power... men det er jo business...

så det med at søger hjælp til (hvad det nu skulle dreje sig om) - det KAN være mere tricky end at læse om noget på nettet...
#347745
Hvor har du hevet nr. 3 op af hatten fra? Er det fordi du synes, at vi burde køre en artikelserie eller hvor ser du os råde til, at man søger vejledning hos personalet ude i butikkerne frem for at spørge her? Jeg ved godt, at jeg selv sagde, at vi ikke samler på rygklappere her, men jeg synes flere af dine indlæg er baseret på enten egenopfundne postulater, skæve tolkninger eller ren misinformation.

Du kan jo teste det af og prøve at tælle hvor mange indlæg jeg indtil nu har oplyst om, at en sælger i butikken netop er en SÆLGER og ikke en rådgiver. Du kan også lave samme øvelse for Rasmus.

Sorry - men det er sq lidt trættende, at skulle give modsvar på de her egenfortolkninger.
Af michaeldk
#347747
allo skrev: 30. nov 2022, 14:47
1. her på siden bliver der (uden omtanke) anbefalet LG - så vedkommende vil automatisk tro at...- at LG er vejen frem (når det f.eks. gælder valg af et nyt tv)
Jeg spurgte ind til et Panasonic på tilbud - svaret fra Rasmus var "Jeg synes, at det ikke bare er et OK tilbud men et super tilbud!" .. ikke "Gør hvad du kan for at få en LG på bud i Power"...

Sååå ;)
Af allo
#347748
Torben Rasmussen skrev:Hvor har du hevet nr. 3 op af hatten fra? Er det fordi du synes, at vi burde køre en artikelserie eller hvor ser du os råde til, at man søger vejledning hos personalet ude i butikkerne frem for at spørge her?
ja - jeg synes at I (en af de største hjemmesider som tager sig af/omhandler tv m.f. på markedet) burde fokusere LANGT mere på det som foregår i butikkerne og jeg mener at I burde hjælpe dem som ikke ved bedre bl.a. ved at gøre andre opmærksomme på at en sælger er en sælger - i form af MEGET kritiske artikler og interviews - det er jo ren logik for sådan en hjemmeside som flatpanels men...I tør jo selvfølgelig ikke da I modtager penge fra bl.a. Power...

det med at '...flere af dine indlæg er baseret på enten egenopfundne postulater, skæve tolkninger eller ren misinformation.' - vis mig ÈN (bare !ÈN!) 'eget opfundet postulat, skæv fortolkning eller ren misinformation' fra min side Torben (mht. Jeres hjemmeside eller de emner som jeg svarer på eller selv har oprettet)
Torben Rasmussen skrev:Du kan jo teste det af og prøve at tælle hvor mange indlæg jeg indtil nu har oplyst om, at en sælger i butikken netop er en SÆLGER og ikke en rådgiver. Du kan også lave samme øvelse for Rasmus.
1. hjælper det mange mennesker når der blankt bliver anbefalet LG?
2. hvad er nemmere for folk som spørger til råds:
- leder efter og læse 60 tråde med 600 svar for at finde Jeres udtalelser
eller:
- læse en eller flere KRITISKE artikler????

derfor mener jeg at I burde være meget mere 'efter dem'

vis mig én artikel hvor I går i flæsket på f.eks. Power eller Elgiganten ...vis mig én artikel hvor I går i flæsket på dem som I interviewer (enten så er der tale om copy-past artikler - de fleste af slagsen, eller så er det noget i stil med et interview med Yousee hvor I lader Jer spise af udtalelser som:

'Møder YouSee kritik af, at YouSee Plays kerneprodukt har en basispris på 299,- pr måned? Betyder det, at kritikere har misforstået produktet?
- "De få kritikpunkter, der har været – primært fra journalister – har grundlæggende misforstået produktet ved at anskue det som et rent streamingprodukt."

hvor I ved, VI ved, !!!YOUSEE!!! ved, at det er bull fra start til slut...

du opfatter det som jeg siger som mine 'egenfortolkninger' - og det er helt et 100% OK - jeg ser Jeres mangel på det som jeg nævner som noget som ikke er godt nok fra Jeres side...
Senest rettet af allo 30. nov 2022, 15:39, rettet i alt 2 gange.
Af allo
#347749
michaeldk skrev: 30. nov 2022, 15:08 Jeg spurgte ind til et Panasonic på tilbud - svaret fra Rasmus var "Jeg synes, at det ikke bare er et OK tilbud men et super tilbud!" .. ikke "Gør hvad du kan for at få en LG på bud i Power"...

Sååå ;)

læs de ca.95 ud af 100 andre anbefalinger her på siden, Michael - så vil du bedre kunne se hvad jeg mener med det som jeg sagde ;-)
Af Ghidora
#347750
@Allo - Hvis du virkelig er så utilfreds med sitet så forstår jeg faktisk ikke rigtig hvad du laver her?

Du er jo grundlæggende imod alt hvad man gør her inde?
Af ClausL
#347751
allo skrev: 30. nov 2022, 15:36
michaeldk skrev: 30. nov 2022, 15:08 Jeg spurgte ind til et Panasonic på tilbud - svaret fra Rasmus var "Jeg synes, at det ikke bare er et OK tilbud men et super tilbud!" .. ikke "Gør hvad du kan for at få en LG på bud i Power"...

Sååå ;)

læs de ca.95 ud af 100 andre anbefalinger her på siden, Michael - så vil du bedre kunne se hvad jeg mener med det som jeg sagde ;-)
Bruger dette site som lægmand når jeg skal have nyt tv. Senest i 2020 hvor valget faldt på et Phillips Oles 805, bl.a. baseret på en overordentlig positiv anmeldelse på Flatpanel.

At påstå Flatpanels er utroværdig hvis de ikke skriver kritiske artikler om deres annoncører svarer jo til at sige, at TV2 ikke må modtage reklame penge fra Folkekirkens Nødhjælp, med mindre de laver en kritisk udsendelse om dem. Det rene vås!. Snot for sig og skæg for sig.
#347753
Jeg forstår ikke kritikken. Der er utrolig mange artikler man kunne skrive med en negativ vinkel, men hvorfor skal der køres en kampagne mod TV-butikkerne specifikt? ALLE brancher hvor der skal langes varer over disken har sælgere, som er brandet som “konsulenter” eller “rådgivere”. Tror du, at din “bankrådgiver” arbejder gratis og ikke har et omsætningsmål dikteret ovenfra? “Bilsælger” har i årtier været en udskældt race, men jeg ser ikke utallige opslag på Bilbasen omkring emnet - for folk fatter det godt.

Jeg forstår ikke det her behov for at skulle “gå i flæsket” på alle. Vi er kritiske i det omfang vi mener er nødvendigt. Hvis du vil have sensationsoverskrifter, så er det nok bare et andet medie du skal læse.
Af allo
#347756
Torben Rasmussen skrev:Jeg forstår ikke kritikken. Der er utrolig mange artikler man kunne skrive med en negativ vinkel, men hvorfor skal der køres en kampagne mod TV-butikkerne specifikt? ALLE brancher hvor der skal langes varer over disken har sælgere, som er brandet som “konsulenter” eller “rådgivere”. Tror du, at din “bankrådgiver” arbejder gratis og ikke har et omsætningsmål dikteret ovenfra? “Bilsælger” har i årtier været en udskældt race, men jeg ser ikke utallige opslag på Bilbasen omkring emnet - for folk fatter det godt.

for mig er I både for milde ved og absolut ikke (direkte) kritiske nok i Jeres journalistik

du læser (hvis ikke alle så nok de fleste) tråde her på siden - så du ved udmærket godt at mange (som i: MANGE - alt for mange) siger noget i stil med: 'jeg har været forbi (navn på en forretning) og blev anbefalet (navn på en en bestemt model/et mærke) og jeg har fået at vide at' det er det bedste' - er det rigtigt?'

at sammenligne en bank og en vil sælger med en (som udgangspunkt) uafhængig og upartisk hjemmeside som Jeres er ret meget ved siden af


Torben Rasmussen skrev:Vi er kritiske i det omfang vi mener er nødvendigt.

det passer ikke Torben...for takket være dem som betaler for Jeres ydelser, er
I udelukkende kritiske i den omfang som I nu kan tillade Jer at være kritiske over for (navn for dem som vælger at reklamere her på siden)
#347761
Vi kommer ikke rigtig videre i den her snak. Du er uenig og modargumenterer blot med “det passer ikke” og “det ved du udmærket godt”.

Jeg ser ikke andet end dine egne tolkninger af, at vi skulle promovere produkterne ufortjent. Du har din subjektive vurdering af produkterne, og den aligner ikke med vores - det betyder ikke at vi tager fejl.

Ift. bashing af sælgerne ude i butikkerne: Er det et banner med “Hey - ham sælgeren ude i butikken forsøger med ret stor sandsynlighed, at sælge dig et produkt han eller butikken tjener godt på” du er ude efter? Du ser ikke artikler hvor vi afslutter med “hvis du er i tvivl, så spørg den uvildige sælger ude i din yndlingsbutik”.

Hvis du fiser ud i en Boss-butik og spørger den 22-årige “tøjvejleder” derude, så kunne han nok også finde på at fodre dig med gøgl omkring ophavet af den uld der bruges i jakkesættet. Jeg kan altså ikke se behovet for, at trashe en flok ekspedienter, som sandsynligvis bare ikke ved bedre.
Af allo
#347766
Torben Rasmussen skrev:Vi kommer ikke rigtig videre i den her snak. Du er uenig og modargumenterer blot med “det passer ikke” og “det ved du udmærket godt”.

Jeg ser ikke andet end dine egne tolkninger af, at vi skulle promovere produkterne ufortjent. Du har din subjektive vurdering af produkterne, og den aligner ikke med vores - det betyder ikke at vi tager fejl.

Ift. bashing af sælgerne ude i butikkerne: Er det et banner med “Hey - ham sælgeren ude i butikken forsøger med ret stor sandsynlighed, at sælge dig et produkt han eller butikken tjener godt på” du er ude efter? Du ser ikke artikler hvor vi afslutter med “hvis du er i tvivl, så spørg den uvildige sælger ude i din yndlingsbutik”.

Hvis du fiser ud i en Boss-butik og spørger den 22-årige “tøjvejleder” derude, så kunne han nok også finde på at fodre dig med gøgl omkring ophavet af den uld der bruges i jakkesættet. Jeg kan altså ikke se behovet for, at trashe en flok ekspedienter, som sandsynligvis bare ikke ved bedre.


jeg har uddybet alle mine udsagn fra starten - der er ingen grund til at du komprimerer det hele til at jeg 'modargumenterer blot med “det passer ikke” og “det ved du udmærket godt”.' - for det gør jeg på ingen måde - læs mine svar/indlæg og læs dine egne...det er mere end tydeligt hvem der er alt for god til at sprede misinformation m.m. her...

du kan se bort fra fakta og du kan dreje det hele 180 grader så det ser ud til at JEG er subjektiv og tolker alt muligt på den mest uretfærdig måde - det er helt ok...men Torben...- du kan IKKE sammenligne banker, Boss og andre forretninger med Jeres test, guide, anbefalinger-hjemmeside...- det kan du godt men...det fortæller (igen og igen) hvad flatpanels står for...

det er også helt fint at du forsvarer DE FULDTIDSANSATTE som på ingen måde er opgaven (jobbet) voksen - jeg ved selvfølgelig ikke hvad du laver men...jeg går (lidt) ud fra at du har viden nok til at være ansat der hvor du arbejder...
#347769
Stop nu. Jeg forsøger ikke, at sammenligne vores side med en bank eller en tøjbutik? Hvordan hænger den sætning overhovedet sammen? Jeg sammenligner butikken, som sælger Tv, med en butik der sælger tøj. Begge er fyldt med SÆLGERE. Du finder ikke en tekstilspecialist nede hos din lokale H&M, selvom de er fuldtidsansatte. Så spørger du hvilke tøjmodeller, der krymper mest, hvor bæredygtigt stoffet er, eller blot om du må vaske det på 40 grader, så skal du sq nok også tage svaret med visse forbehold - og eventuelt spørge en gang ekstra i det forum, som er fyldt med folk, der går op i den slags… Ligesom folk kommer herind og stiller undrende spørgsmål omkring information de har fået ude i en butik.

Det betyder altså ikke, at der skal brygges kæmpe artikler om hvor dårlig rådgivning du har fået ude i Bilka, da du ville hente et nyt TV. Kom og spørg herinde. Forvent ikke, at vi søsætter et korstog for at få uddannet hæren af sælgere i alverdens butikker til at kende forskel på LCD og OLED. Eller induktion og keramiske kogeplader, eller anilin og semi-anilin læder, eller… Uanset hvor du går hen, så bør du have en vis portion skepsis med i rygsækken. Sælgeren er ikke nødvendigvis ekspert og bestemt heller ikke nødvendigvis en uvildig rådgiver!
Af allo
#347770
Torben Rasmussen skrev:Stop nu. Jeg forsøger ikke, at sammenligne vores side med en bank eller en tøjbutik? Hvordan hænger den sætning overhovedet sammen? Jeg sammenligner butikken, som sælger Tv, med en butik der sælger tøj. Begge er fyldt med SÆLGERE. Du finder ikke en tekstilspecialist nede hos din lokale H&M, selvom de er fuldtidsansatte. Så spørger du hvilke tøjmodeller, der krymper mest, hvor bæredygtigt stoffet er, eller blot om du må vaske det på 40 grader, så skal du sq nok også tage svaret med visse forbehold - og eventuelt spørge en gang ekstra i det forum, som er fyldt med folk, der går op i den slags… Ligesom folk kommer herind og stiller undrende spørgsmål omkring information de har fået ude i en butik.

Det betyder altså ikke, at der skal brygges kæmpe artikler om hvor dårlig rådgivning du har fået ude i Bilka, da du ville hente et nyt TV. Kom og spørg herinde. Forvent ikke, at vi søsætter et korstog for at få uddannet hæren af sælgere i alverdens butikker til at kende forskel på LCD og OLED. Eller induktion og keramiske kogeplader, eller anilin og semi-anilin læder, eller… Uanset hvor du går hen, så bør du have en vis portion skepsis med i rygsækken. Sælgeren er ikke nødvendigvis ekspert og bestemt heller ikke nødvendigvis en uvildig rådgiver!

hvordan den hænger sammen Torben??? er du overhoved klar over hvad du siger/hvad du (indtil videre) har svaret mig her i tråden????

når jeg taler om flatpanels og udelukkende forholder mig til Jer og til hvad I står for (test, anmeldelser m.m.) så kommer du (gang på gang) med dine 'bank det ene, Boss det andet, bilsælger det 117.' osv.

du forholder dig konstant til noget helt andet, fjerner fokus væk fra Jer og du bruger alverdens forklaringer som ikke har noget med Jer at gøre som en forklaring på Jeres position/tilgang til ting og sager

du sammenligner en butik som sælger tv med en butik som sælger tøj??? - det er noget som jeg godt nok må have overset...(det har jeg ikke men...det er simpelthen så langt ude det du siger)

ikke nok med det så sagde du også sort på hvidt at andre ikke skal forvente den mest basale viden/faglig viden ved at tale med en af de ansatte...

og det hele mens du (meget flittigt) beskylder mig for 'egenopfundne postulater, skæve tolkninger eller ren misinformation' og at jeg 'modargumenterer blot med “det passer ikke” og “det ved du udmærket godt”.' - flot Torben...

det vi taler om her det er noget som er skåret helt til knoglen...basis viden om det de beskæftiger sig med til daglig (salg af div. teknologier m.m.) - på intet tidspunkt nævner jeg (ej heller forventer) at de skal vide/være klar over hvordan ting bliver udviklet, produceret fra start til slut (hvilke maskiner bliver der brugt) osv. - der er udelukkende tale om deres inkompetence (som du så forvarer med alt hvad du kan) og om Jeres mangel på det som burde være ren LOGIK for en (som udgangspunkt) NE-U-TRAL hjemmeside som Jeres - nemlig (bl.a.):

- holde dem (butikkerne) i ørene...i kort snor...

- gøre alm. mennesker som ikke ved ret meget om (bl.a.) tv opmærksomme på at de fleste prøver at tage dem ved næsen og gøre de alm. mennesker opmærksomme på hvor slemt det rent faktisk står til (derfor - bl.a. derfor, nævnte jeg de mange - alt for mange tråde her på siden hvor folk ikke aner om det som de har fået at vide holder/kan bruges til noget m.m.)

- holde langt mere med dem som ikke ved bedre ved at 'sætte butikker på plads' (i det mindste prøve på det - bl.a. ved at være langt mere kritiske, 'højråbende' og efter dem)

I er trods alt en af de største samt en af de mest kendte og brugte...og der ER en grund til at alle de tråde (fok som - med rette, ikke stole på en sælger) bliver oprettet og ved med at dukke op (uger efter uge...konstant)

I (ikke så meget du, Torben...mest Rasmus) føler Jer 'forpligtet' til at være super light og på ingen måde gå i flæsket på dem som bl.a. annoncerer hos Jer - det er jo business...- det er jeg et 100% med på...men på den anden side så burde sådan en hjemmeside som Jeres holdes adskilt fra $ som kommer fra (butikkens navn) - og det er desværre IKKE tilfældet her...bl.a. derfor tør I ikke at tage fat på visse ting (eller som du selv sagde: 'Vi er kritiske i det omfang vi mener er nødvendigt.' - det med 'nødvendigt' det lyder godt...- problemet er blot af du vælger at kalde det 'nødvendigt' frem for 'tilladt'...for nej - I kan IKKE tillade Jer at gå i flæsket på dem som bl.a. annoncerer hos Jer...)

hvis du har planer om at svare noget i stil med: 'det passer ikke! vi holder ikke med (forretningens navn/navne) blot fordi vi får $ fra dem - absolut ikke! og vi holder os på ingen tilbage når det bl.a. gælder kritik vedr. (alt fra inkompetence etc.)' så ser jeg frem til en artikel hvor I rent faktisk påpeger/siger højt 'bl.a. ELGIGANTEN'S og POWERS sælger er - i alt for mange tilfælde - inkompetente, misledende og misvejledende (pga. de økonomiske aspekter samt den manglende basale viden vedr. det som de beskæftiger sig med)! og vi ved det fordi folk henvender sig til os/bruger vores forum - uge efter uge - bl.a. for at søge råd/fordi de bliver taget ved næsen af (butikkens navn)' - men det kommer IKKE til at ske...I kommer IKKE til at tager sig af det, som burde høre med til at drive sådan en hjemmeside som denne - bl.a. I får penge fra (navn/navne)...

mere har jeg ikke at sige til det emne Torben...jeg har nævnt det i denne og i 2-3 andre tråde - det er rigeligt :-)

dem som holder med Jer (de fleste af de forholdsvis ret få brugere her på siden) - de vælger alligevel (uanset hvad) at fortolke mine ord på en helt bias måde - og det er helt ok...sådan er det bare...for mig betyder det (heldigvis) 0,0000 - der er bare ingen grund til at skulle blive ved med at nævne de (for mig) åbenlyse mangler m.m.