Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CLY
#338816
Hej.
Valgte under black friday tilbud at købe et Phillips 77oled806 til 22000 i Elgiganten. Umiddelbart ingen ko på isen, tv havde kun været på markedet få måneder og allerede nedsat fra 35.000 som for mig er lige voldsomt nok at give.
Man kunne få leveret i start december stod der, valgte så faktisk at vente yderligere en ige, da man skulle være hjemme til modtagelse ellers 400 kroner og nyt tidspunkt. Fair nok må så bruge en fridag fra arbejde. Men kort før dagen oprinder. Bliver jeg ringet op med de ikke Lan levere før 14 januar. Bliver da lidt knotten men ok, corona forsinkede leverancer og hvad ved jeg acceptere det. Tror så alt er godt til middag idag, bliver ringet op med nu kan de først levere i slutning af januar😩 ikke nok med det har de her op til nytår og start januar sat flere af disse tv til salg samne black friday pris 22.000 hvor der står levering 5/2 mener jeg? Det er sku da for mig useriøst at blive ved med at holde folk hen med snak, ovenikøbet bare sælge videre af noget der tilsyneladende er ukendt leverings tidspunkt på uden gøre opmærksom på det.
Så nu har jeg trukket følehorn til mig, da man jo ved CES nu her, samt f.eks Phillips plejer præsentere nye modeller også i løbet af et par måneder. Ærligt havde jeg glædet mig til at hoppe på OLED. Må dog vente lidt længere, håber ikke andre er bondefanget af denne slags ufine salgs metoder.
Af CLY
#338819
Kan så tilføje nu kan jeg så se på deres hjemmeside de kan levere visse steder fra d 11/1 det jo ide i hampen, hvad med at levere til kunder fra november først?
#338820
jeg er helt med på at du er utilfreds (og jeg forstår godt hvorfor) - men det er jo ikke lige frem et 'fiktivt tilbud'...

leveringstid er blevet ændret (to gange) - det er jo aldrig fedt, men at du nævner at de har været på tilbud til samme pris som i November og bruge det imod Elgiganten?? - det er for dårligt (selvom at jeg ved hvad du mener: at de ikke burde sælge det pågældende tv siden de ikke har dem på lageret og og siden at du stadig venter på det som du har bestilt helt tilbage i November)

se om du kan få en (god) form for kompensation (for din fridag, aftaler som ikke er blevet til noget, leveringsproblemer fra deres side etc.)
Af CLY
#338821
Jeg har bakket ud af aftalen helt. At de nu skriver de kan levere hvis du tjekker fra d.11/1 og vil rykke mig til d . 28/1 som for længst har bestilt er da ikke en måde at drive service på. Jeg handler der næppe mere. Også selvom anden forretning er 1.000 kroner over i pris. Dette er for mig ikke ok bare have blikfangs tilbud,
#338825
Sjovt nok har de aldrig leveringsproblemer på Samsung's modeller hvor der er gode januartilbud at hente..Men sådan er det jo med det firma.

Der burde være ens konkurrence på markedet. Enten holder man hvad man lover ellers dropper man blikfangstilbud.
#338841
Put stikpillerne tilbage i pilleglasset. Jeg ser mig snart nødsaget til at enten slette eller moderere dine indlæg hvis de fortsætter med at blande dit indædte had til ét bestemt mærke ind i enhver debat du deltager i.
#338843
Torben Rasmussen skrev: 6. jan 2022, 06:41 Put stikpillerne tilbage i pilleglasset. Jeg ser mig snart nødsaget til at enten slette eller moderere dine indlæg hvis de fortsætter med at blande dit indædte had til ét bestemt mærke ind i enhver debat du deltager i.
Fair nok.

Men hvor er det lige jeg skriver noget forkert? Prøv at åbne en tilbudsavis og læg mærke til det...Når man så kommer ind i butikken og de slår produktet op på skærmen: "Uha. Den har vi ikke lige...men du kan få mærke XX i stedet for"

Jeg ønsker blot kunderne får det bedste og det ved du og Rasmus lige siden 2010. Det er jo ikke min skyld at Elgiganten laver fiktive tilbud, så den må man tage med firmaet.
#338850
Har selv været udsat for at presse på for at købe samsung,men jeg ville har et philips
men det skulle jeg ikke købe ,samsung var det bedste fik jeg at hvide minst 100 gange.
Man jeg tog et philips oled som jeg er godt tilfreds med.
Af CLY
#338867
Det er alment kendt at de får større avance/bonus hvad ved jeg for at sælge visse mærker, eller rydde op i lager? Men når man bevidst som her sænker prisen på et 77 OLED 13.000 kroner til black week, samt endnu engang kører kampagne fair nok nedsat igen jer januar, uden overhovedet at kunne levere eneste model fra november. Undskylder sig med corona o.s.v men man kan se kunne man igår på deres hjemmeside at de kunne levere visse steder og fra 11/1🤔 men ikke skaffe til kunder fra november. Det der min anke er. Jeg blev udsat igen til 28/1 som sikkert kunne kører i evigheder hvad ved jeg. Virker bare utroværdigt længere er den ikke.
#338868
Situationer som din har været i DR Kontant:
https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant ... dens-behov

Det er alment kendt at elektronikkæderne sælger varer de ikke har for at lokke ned i butikken, for herefter at prøve at sælge noget andet til kunden.
Det er også alment kendt at langt de fleste butikskæder i Danmark har et meget løst forhold til reglerne omkring prismarkedsføring ligesom de prøver at forhindre prisgaranti ved at få leverandørerne til at lave fiktive varenumre.

Jeg har selv arbejdet hos en elektronikleverandør, så jeg kender historierne fra flere vinkler - og jeg ved også at man bevidst omgår lovgivningen, men gør det så smart at det er svært at bevise. Da jeg startede havde de netop flyttet en kollega til en udenlandsk afdeling, da han havde fortalt sandheden på skjult kamera og dermed var persona non grata i den danske afdeling.
Af CLY
#338869
Ja, det trist markedet åbenbart gør man laver ufine metoder. Er helt klar over det næppe forholde sig spor anderledes i de andre lignende kæder. Men som med bil eller andet. Føler jeg mig dårligt behandlet ønske jeg aldrig mere handle med det mærke igen. Så jeg slår koldt vand i blodet, i disse tider bliver 2022 modeller lanceret de næste par måneder præsenteret. Tænker næppe 77 tommer tv bliver dyrere 2022 kontra 2021. Må leve med mit 65 tommer LED lidt endnu, og håbe Phillips løser deres hdmi 2.1 problemer med e-arc og Dolby vision i løbet af året eller på 2022 modellerne til efteråret
#338871
PeterD skrev:Fair nok.

Men hvor er det lige jeg skriver noget forkert? Prøv at åbne en tilbudsavis og læg mærke til det...Når man så kommer ind i butikken og de slår produktet op på skærmen: "Uha. Den har vi ikke lige...men du kan få mærke XX i stedet for"

Jeg ønsker blot kunderne får det bedste og det ved du og Rasmus lige siden 2010. Det er jo ikke min skyld at Elgiganten laver fiktive tilbud, så den må man tage med firmaet.
ud fra hvad jeg kan læse hver eneste gang du poster noget så nævner du konsekvent Samsung om de HAR eller IKKE HAR noget som helst med tråden/emnet at gøre

du implementere Samsung i ALT og du gør dem skyldige i ALT hvad du kan komme i nærheden af og så bruger du 'jeg har ikke gjort noget...jeg vil blot det bedste...' som en forklaring (jeg køber den ikke...for at sige det ligeud: du spiller bare dum...- og det hver gang...)

du gør det konsekvent

jeg er 1000% imod brugen af moderatorer og jeg er 1000% imod at folk blander sig i hvad man siger/hvordan man formulerer sig m.m. - lad voksne ordne det selv! - der er ingen brug for at andre skal blande sig i ej heller bestemme hvad man må og ikke må sige men når det gælder dig og Samsung så har jeg også fået nok af at se dine bidrag (det samme om og om igen) i så mange tråde - især fordi du spiller altid dum og prøve at gemme dig bag 'jeg har jo ikke gjort noget'-attitude

opret din egen Samsung-tråd og pas og plej den som f.eks. tråden om B&O eller Xbox og andre bliver passet og lad være med at gemme dig bag dine forklaringer - der er ingen grund til at du bliver ved med at fortælle os hvorfor du bliver ved med at nævne Samsung...
Af CLY
#338876
lennon skrev: 6. jan 2022, 15:34 Nu har jeg ike nærlæst hele tråden, men er der ikke nærmere tale om fiktive lelveringstider . . ?
Jo det kan man måske også sige, virker bare ikke som de rent faktisk har lyst til at sælge til den pris, nu man kan finde det på lager hvis du ser deres hjemmeside? Virker mere som man bare konkurrere med power f.eks men håber at sælge det tv man måske har på lager i eksempelvis anden del af landet til fuld pris, når tilbud ophøre ?