Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#336784
Jeg står pt uden tv og ville jo egentlig vente til BF, men fik en snak med elgigantens kundeservice. De hævder at matche prisen hvis en vare sættes ned black friday, medmindre det er åbningstilbud og lignende.

Nogen der har erfaringer med at gøre det den vej rundt? Uanset har jeg jo 50 (som medlem) til returnering hus dem
Af PeterD
#336785
Man skal i hvertfald passe på hvis man køber en mobil hos Elgiganten i butik uden abonnement, kommer hjem og bryder emballagen for at tage mobilen i brug.

Viser det sig, at den ikke kan åbne App'en "Coronapas", du har downloadet på Playstore i Google Chrome , så tager Elgiganten ikke mobilen retur, da plomberingen jo er brudt. Heller ikke hvis du er medlem af deres kundeklub.. ..og siger at "man jo kunne prøve mobilen i butikken og downloade de apps man skal bruge før et køb"... :s

Sidenhen viser det sig at mobilen primært kører styresystemet Edge.
Det fortalte hverken Elgigantens sælger i butikken eller deres kundeservice..(Indrømmet: Vi spurgte ikke indtil Edge som styresystem, da sælgeren, blot nævnte Android telefon som et det samme som vi kører med).

Så husk altid at se og prøv produktet i butik, OG spørg om browseren kan åbne dine apps og gå så hjem og bestil varen på butikkens netside, for så må du gerne åbne og tage produktet i brug OG returnere det hvis du alligevel ikke er 100 % tilfreds efter 14 dage.

Der må være mange "nye" mobiler til salg på dba..

I Power kan du sagtens købe et produkt. Herunder en mobil,i butikken, bryde emballagen og afprøve det, og få pengene retur efter 14 dage sagde deres sælgere. Passer det?
Af allo
#336788
bromberg skrev:Jeg står pt uden tv og ville jo egentlig vente til BF, men fik en snak med elgigantens kundeservice. De hævder at matche prisen hvis en vare sættes ned black friday, medmindre det er åbningstilbud og lignende.

Nogen der har erfaringer med at gøre det den vej rundt? Uanset har jeg jo 50 (som medlem) til returnering hus dem


de matcher ikke 'begrænset/lokalt og lign.'-tilbud...og det kan godt være at det er sådan de kommer til at kalde en del af deres Black Friday tilbud (inkl. det tvsom du har i tankerne) så nej - det er på ingen måde sikkert at du ender med 'prismatch'/'prisgaranti'

MEN! hvis det tv som du har i tankerne er inkl. i deres 'bliver ikke billigere påBlack Friday' (eller hvad de kalder det) så kan du rolig købe det og holde øje med prisudviklingen de næste 30 (i dit tilfælde 50) dage og hvis det kommer ned i pris (almindeligt tilbud) så skal du blot kontakte dem og that's it...- så får du differencen tilbage
Af George1
#336791
Nedenstående har vist været brugt som undskyldning for ikke at prismatche, der kan være forskel på ramme/ fod eller et par cifre i samme model, eller bare rammen på skærmen ikke har samme farve.
Af bromberg
#336792
George1 skrev: 17. nov 2021, 19:27 Synes bare man skal passe på, der kan være forskel på ramme/ fod eller et par cifre i samme model, eller bare rammen på skærmen ikke har samme farve, kunne EL G sikkert bruge som undskyldning for ikke at prismatche
Jeg vil kæbe tv’et i Elgiganten, så det er ikke for at matche et tv fra anden forhandler
Brugeravatar
Af elcom
#336796
Jeg købte mit LG C9 til omkring 11.000 i Elgiganten en måneds tid før Black Friday, da jeg ikke forventede at det ville komme meget længere ned end 10.000 til BF. Black Friday røg det så helt ned til 7.999, hvilket var en markant ændring. Så jeg skrev til Elgiganten og uden debat gav de mig forskellen retur.
De kaldte det dog et sær tilfælde og ikke i reference til noget prismatch, men det hjælper selvfølgelig at have det indenfor retur perioden. Så kan man jo altid bruge det som pres.
Brugeravatar
Af elcom
#336823
Jeg ved ikke hvad prismatch perioden var på det pågældende tidspunkt. Men de returnerede mig beløbet med det samme. Der var ingen debat eller mails frem og tilbage. Jeg skrev til dem om situationen, og de svarede at jeg fik pengene retur. Kan ikke huske den præcise ordlyd.
Min returneringsperiode på 50 dage var stadig aktiv.
Af George1
#336826
Undrede mig bare over det var et sær tilfælde at du fik pengene tilbage, når det er et særtilfælde er det jo ikke normalt at returnere pengene, jævnfør din situation.