Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#334816
de par gange hvor jeg kontaktede Bilka (og Føtex - samme forretning) for at bede om 'et konkret svar mht. hvad man må og ikke må (vedr. åbne og afprøve et produkt)' - de par gange endte det med Elgiganten's price-match (da jeg ikke kunne få det hvad de har fortalt mig til at lyde 'sort på hvidt') - dog så havde jeg ingen problemer med at returnere en 'retur'-vare - det var ok at åbne og afprøve den og evt. returnere den uden at miste noget af det beløb som varen kostede.

hvis du har den mulighed så tjek om f.eks. Elgiganten har samme vare på lager og køb den hos dem...

Bilka (og Føtex) er en mærkelig størrelse i min verden når det gælder deres 'må/må ikke, tillad/ikke tilladt'-politik - og det afholder mig (100%) fra at handler visse ting hos dem
#334830
Enig med Allo, har læst om flere tilfælde herinde hvor kunden fik en dårlig behandling, og så kommer andre og forklarer det gik godt. Sådan synes jeg kun vi lige har hørt et om, ved power, eller synes jeg elgiganten har for mig været gode til at refundere, eller udbetale 100% erstatning indenfor garanti periode.

Bilka ville jeg kun se efter super/duper spot priser på noget, og forhåndsvis detailvare ,ikke elektronik :) Selvom jeg vistnok har købt noget 1 gang hos dem på nettet.
#334831
Det er kun godt, hvis man ikke må pakke Bilkas ting ud.
Så risikerer andre ikke at købe et tv, en eller anden nar har returneret, efter at have "prøvet" det 14 dage under VM i fodbold.
#334836
tv købt på nettet må pakkes ud og tjekkes efter den dk købelov hvis det ikke lever op til forventet må det sendes tilbage og alle penge retur
#334932
Hvis du handler hos dem online, er du bedre stillet, end hvis du køber varen fysisk i en af deres butikker, da de ikke tager elektronik retur, hvor emballagen er brudt, hvilket mange bliver overrasket over, da man efterhånden er så vant til denne service fra de store elektronikæder, og fejlagtigt tror de samme regler også gælder hos Bilka eller Føtex mm....