Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skyoff
#323257
Har i dag modtaget mit LG CX 65”, som jeg købte til Power åbning i Kolding. Sælgeren ville rigtig gerne sælge mig kalibrering, også til en rigtig skarp pris - men jeg takkede nej, da jeg har læst en del om butikkernes kalibrering herinde.

Men da jeg idag modtager TV’et af fragtmanden, kan jeg se at TV’et alligevel er kalibreret, da det har kalibreringsklistermærke på..

Er det noget jeg bør gå op i? Jeg tænker at det selvfølgelig har været åbnet og tændt, for at kunne blive kalibreret. Kunne det evt være en returvare, som bare har fået klasket et kalibreringsklistermærke på?
Af Basto
#323258
Du må kunne gå i menuen og se hvor mange timer den har været i brug.. ( det kan man på Sony) og Har den Været tændt længere end en kalibrering Ca tager.. Ja så er det i min verden en demo

, Mvh Michael
Brugeravatar
Af allan.dyppel
#323259
Skyoff skrev: 26. nov 2020, 16:53 Har i dag modtaget mit LG CX 65”, som jeg købte til Power åbning i Kolding. Sælgeren ville rigtig gerne sælge mig kalibrering, også til en rigtig skarp pris - men jeg takkede nej, da jeg har læst en del om butikkernes kalibrering herinde.

Men da jeg idag modtager TV’et af fragtmanden, kan jeg se at TV’et alligevel er kalibreret, da det har kalibreringsklistermærke på..

Er det noget jeg bør gå op i? Jeg tænker at det selvfølgelig har været åbnet og tændt, for at kunne blive kalibreret. Kunne det evt være en returvare, som bare har fået klasket et kalibreringsklistermærke på?
Jeg har fået det samme med et cx 77 tv dog var plastiken på og det hele pakket ind osv. Det lignede ikke et som havde været pillet ud af kassen før 🙈👀
Brugeravatar
Af allan.dyppel
#323260
Basto skrev: 26. nov 2020, 17:02 Du må kunne gå i menuen og se hvor mange timer den har været i brug.. ( det kan man på Sony) og Har den Været tændt længere end en kalibrering Ca tager.. Ja så er det i min verden en demo

Hvor kan man se det henne? 🙈😊

, Mvh Michael
Brugeravatar
Af bbplayer
#323273
allan.dyppel skrev: 26. nov 2020, 17:08 Jeg har fået det samme med et cx 77 tv dog var plastiken på og det hele pakket ind osv. Det lignede ikke et som havde været pillet ud af kassen før 🙈👀
De behøver kun et mindre hjørne af sådan en skærm, så på 77" kan du nok dårligt se om plastikken har været rykket 10-15cm op og på igen i farten, hvis du bare hev det af.

Som nogle nævner, så har nogle afdelinger slet ikke gang i noget udstyr, så taster de bare værdier ind fra andet panel, og hvis du mener din skærm havde uberørt plastik på skærmens panel, bekræfter det jo bare at de har tændt og tastet værdier ind fra et papir.
Brugeravatar
Af allan.dyppel
#323284
Torben Rasmussen skrev: 26. nov 2020, 21:33 Hvis den er kalibreret må der være en målerapport med. Power måler mig bekendt det hele igennem med Calman.
Jeps der fulgte målerapport med, men havde ikke på noget tidspunkt bedt om at få det kalibret. Det er købt igennem et andet firma som har købt det af power nemlig 🙈😊
Af Skyoff
#323290
Målerapport fulgte med ja. Har ikke fået åbnet kassen endnu, men vender retur med svar omkring hvor længe tv’et har været i brug.

Det er sgu synd for de kunder der rent faktisk har betalt for kalibrering, når jeg der ikke har betalt en krone ekstra, får det kalibreret alligevel 😂