Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#298272
Køber man en ny OLED C9 65" til 28.990,- idag, og går ud af butikken med en faktura på dette beløb, som betales med dankort.
Er det så iorden at forhandler, ændrer faktura, som krediteres deres regnskab, og han laver en ny faktura man aldrig ser, på 21.990,- og de 7000kr bliver aldrig refunderet til køber?

Må man lave sådanne regnskabsfejl, og undskylde sig med at den nye faktura blev sendt med PostNord , og så aldrig modtaget af køber?

Det er jo ikke fordi der er aftalt noget med forhandler som skulle gøre han lavede en ny faktura, og der er trukket 28.990,- fra dankort.
Når jeg skriver iorden, er det fordi det er noget internt i hans regnskab, og har intet med mit køb at gøre?
Af George1
#298274
bbplayer skrev:Køber man en ny OLED C9 65" til 28.990,- idag, og går ud af butikken med en faktura på dette beløb, som betales med dankort.
Er det så iorden at forhandler, ændrer faktura, som krediteres deres regnskab, og han laver en ny faktura man aldrig ser, på 21.990,- og de 7000kr bliver aldrig refunderet til køber?

Må man lave sådanne regnskabsfejl, og undskylde sig med at den nye faktura blev sendt med PostNord , og så aldrig modtaget af køber?

Det er jo ikke fordi der er aftalt noget med forhandler som skulle gøre han lavede en ny faktura, og der er trukket 28.990,- fra dankort.
Når jeg skriver iorden, er det fordi det er noget internt i hans regnskab, og har intet med mit køb at gøre?
Det lyder mystisk, der bliver jo betalt moms ud fra faktura, så næppe helt ok, for der skal jo også betales moms af de sidste kr 7000.
#298275
En lille bøn (som i øvrigt også fremgår af vore retningslinjer): Jeg ved, at kontekst godt kan forsvinde, hvis en bruger ændrer sit indlæg efterfølgende, men kunne man forsøge, at udøve en vis begrænsning på brugen af citater? Det skaber nogle voldsom lange tråde, hvis man skal citere alt i hvert indlæg.
Brugeravatar
Af Huleboer
#298278
Hvis din faktura er blevet lavet om skal du have den nye faktura. Hvis beløbet er mindre giver det jo grund til at spørge om hvor differencen er blevet af?

Jeg tænker helt klart at der er noget svindel indblandet. Hvad formålet har været skal jeg ikke kunne sige, men hvis ikke sælger har en afsindig god forklaring, ville jeg helt sikkert tage den til forbrugerrådet eller lignende.
Hvis dit produkt er blevet omfaktureret til en lavere pris, vil jeg som udgangspunkt mene at differencen skal tilfalde dig.

Min tanke er at der er tale om noget momssvindel, eller også har han stukket differencen i lommen til sig selv.

Jeg arbejdede i sin tid i en elektronik forretning hvor en kollega blev bortvist for lignende stunt med omfaktureringer. Her var der dog tale om svindel overfor en forsikringspartner, hvor differencen blev lagt i butikkens kasse.
Brugeravatar
Af bbplayer
#298279
Tusind tak for svarene, den tages videre i forløbet, det er også en sag som jeg undrer mig over.

Jeg kan ikke komme ind på nærmere detaljer, det vil ikke være pænt gjort på dette tidspunkt.
Brugeravatar
Af Huleboer
#298280
Det er fair nok, men så håber jeg at du en dag vil vende tilbage når sagen er afsluttet, så vi kan få stillet vores nysgerrighed :D