Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#286342
JanTheMan skrev:
bbplayer skrev:
JanTheMan skrev:Skulle jeg idag købe nyt tv ved Elgiganten, ville jeg sikre mig i aftalen, at det var leveret fra fabrikken og aldrig været åbnet, jeg ved at købeloven og forretninger giver mulighed for at afprøve en vare og sende den retur, men dette er jo ikke kun et gode, der er kunder som får brugte varer, men med Elgiganten garanti for at afprøve en vare i op til 30 dage og så mulighed for at returnere den, er nok den værste aftale på markedet for de kunder som får disse varer
Så du må gerne men vi andre må ikke? Sikke en holdning, og så skal du give elgiganten skylden for din holdning til at returnere, og ikke din egen snobbede holdning til at nyt skal være uåbnet.
Du læser mit indlæg som fanden læser biblen, jeg fremhæver netop, at jeg IKKE returnere mine produkter, men beholder dem da jeg sætter mig ind i tingene INDEN køb, men kun returnere dem ved fejl eller mangler.
Jeg læser det som du handler hos elgiganten og vil gerne have 30 dages returret men det er kun dig som må bruge dem og returnere, ellers gik du vel et andet sted hen, hvor vilkår som levede op til at man ikke byttede eller returnere varen som du synes, bare fordi.. Det er jo ikke ved lov man skal kunne returnere ved kontant køb i butikken, det er kun et krav ved fjernsalg.
#286344
bbplayer skrev: Jeg læser det som du handler hos elgiganten og vil gerne have 30 dages returret men det er kun dig som må bruge dem og returnere, ellers gik du vel et andet sted hen, hvor vilkår som levede op til at man ikke byttede eller returnere varen som du synes, bare fordi.. Det er jo ikke ved lov man skal kunne returnere ved kontant køb i butikken, det er kun et krav ved fjernsalg.
Du misforstår det stadig,

Jeg kræver på ingen måde, at have 30 dags returret og det kun er mig der må bruge det, ved ikke hvor jeg skriver dette, dette forgår oppe i dit hoved, jeg skriver netop, at jeg IKKE sender mine køb retur, men undersøger tingene INDEN køb, men kun sender retur ved fejl eller mangler og som har vist sig langt efter de 30 dage, således det har været på garantien eller reklamationsret.
#286349
JanTheMan skrev:Så jeg har valgt, ikke at pakke den ud, men vil nu levere den tilbage til butikken og få ombyttet til en ny.
Er det bare mig eller starter du første indlæg med at give indtryk af at varen var åbnet, og på PRÆCIS det grundlag ville du returnere, herefter begynder man at tale om koder, det er en anden snak men det skrev du ikke først.

Så skal vi lige få styr på forløbet, første indlæg,
"jeg synes varen er åbnet, så jo, jeg bytter, for jeg vil KUN have uåbnet produkter"
#286362
Ville ikke have noget imod at beholde en maskine som var åbnet.. Det er trodsalt ens egen skyld da man gerne vil have mulighed for at returnere en vare :)

Xbox tager jo ikke skade af at have været brugt en gang før :) dog ville det med koderne nok bekymre mig lidt :) træls at få nogle som allerede er brugt :(
#286415
Turbo skrev: Jeg er ligesom trådstarteren - det skal være nyt, ellers kan de bare beholde deres lort og så finde noget der er nyt til mig.
Herligt display af "first world problems".
men nu køre elgigiganten med den ordning af 30 dage, så hvis man handler der må man ligesom affinde sig med lugten i bageriet ellers er der jo andre forhandlere som mig bekendt netop ikke køre med denne ordning, hvor man kan åbne et produkt & afprøve det og returnere det efterfølgende.
De fleste her på forummet har nok læst mange gange hvordan folk netop advare omkring Bilka' da der har været sager hvor de har været rimelig hysterisk med returneringer, da de vist operere med noget plomberingsprincip på deres TV m.m..
Så hvis man ønsker nye uåbnede produkter 24/7 så kan man jo handle de steder som netop køre en streng politik på det område men sådan spiller klaveret ikke for en stor del som jo ofte både vil blæse og havde mel i munden.
Men som udgangspunkt hvis man har et problem med elgigantens praksis, så kan man jo handle andre steder, som er mere strikse på det område, heldigvis er der alternativer i dagens Danmark.
Personligt er jeg afklaret med at det netop kan forekomme hos Elgiganten, men tilgengæld syntes jeg også de ofte er en af de mere lydhøre' når & hvis der opstår problemer.
#286446
DaneLaw skrev: Herligt display af "first world problems".
men nu køre elgigiganten med den ordning af 30 dage, så hvis man handler der må man ligesom affinde sig med lugten i bageriet ellers er der jo andre forhandlere som mig bekendt netop ikke køre med denne ordning, hvor man kan åbne et produkt & afprøve det og returnere det efterfølgende.
De fleste her på forummet har nok læst mange gange hvordan folk netop advare omkring Bilka' da der har været sager hvor de har været rimelig hysterisk med returneringer, da de vist operere med noget plomberingsprincip på deres TV m.m..
Så hvis man ønsker nye uåbnede produkter 24/7 så kan man jo handle de steder som netop køre en streng politik på det område men sådan spiller klaveret ikke for en stor del som jo ofte både vil blæse og havde mel i munden.
Men som udgangspunkt hvis man har et problem med elgigantens praksis, så kan man jo handle andre steder, som er mere strikse på det område, heldigvis er der alternativer i dagens Danmark.
Personligt er jeg afklaret med at det netop kan forekomme hos Elgiganten, men tilgengæld syntes jeg også de ofte er en af de mere lydhøre' når & hvis der opstår problemer.
Hvis Elgiganten efterhånden driver en genbrugbutik så må de jo være bedre til at skilte med det, hvis jeg køber brugte varer er prisen også derefter.

Grunden til at jeg køber i Elgiganten er IKKE deres 30 dages returret, for jeg har aldrig brugt den, og som jeg allerede har skrevet, så undersøger jeg tingene INDEN køb og så beholder jeg varen efter købet, og det gør jeg også i dette tilfælde efter min samtale med Elgiganten, jeg kunne ikke drømme om bare at sende return indenfor 30 dage bare fordi jeg kan.

Dette er 1. gang jeg oplever dette forløb ved Elgiganten, jeg har endnu aldrig modtaget brugte varer som jeg har købt som formodet nye, men er dette Elgiganten's måde at drive deres forretning på, er min lyst til at handle hos dem blevet meget begrænset.

Og nu er det min ret som forbruger, at forvente varer som er købt som nye også er nye, ellers må der skiltes med varer er en retur vare således man er klar over det inden køb.
Af Turbo
#286447
Jeg har heller ikke oplevet det i Elgiganten, at tingene har været åbnet - derfor jeg ikke gad svare DaneLaw.
Jeg kan udmærket følge dig, jeg havde reagerede ligesom du gør.
Af Xafer
#286458
Da jeg returnerende en vare i elgiganten sidst, kom den om bagved for at blive tjekket inden jeg kunne få udleveret mine penge. Mon ikke de tjekker at koderne stadig er aktive inden den ompakkes og sælges som ny?
#288211
Vil blot tilføje, at jeg forleden med posten modtog en X1X købt hos Elgiganten. Selve kassen bar tydelige tegn på at have været åben (brudt forsegling, ødelagt/slidt pap). Da jeg ikke ønsker at stå med bevisbyrden set ift eventuelt brugte spilkoder, valgte jeg at igangsætte en ombytningssag via nærmeste fysiske Elgiganten butik. Jeg blev mødt af stor forståelse og velvillighed fra personalets side. Så må vi se, hvilken indpakning den næste X1X dukker op i.
#288220
Hvordan kunne de se , at det ikke var dig som havde åbnet emballage hjemme og så ringet bagefter og sagt det var sådan ved køb? Havde de forseglet den udover den oprindelige indpakning? f.eks med et "elgiganten" tape?
#288230
Nej, det ville i givet fald have været en 'påstand imod påstand' diskussion - men det kom aldrig på tale, da Elgiganten uden videre accepterede at køre sagen som en ombytning. Det ser jeg egentlig som et udtryk for god service.