Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274889
Var en tur i Elgiganten og Power i dag. Alle skærme kører noget 4K HDR content, som ser drøn flot ud. Nu er det blot således i mit tilfælde, at 90 % af det indhold jeg ser, er fra antenne-tv eller en streaming tjeneste, som sjældent kommer over 720p50.

Jeg spurgte derfor, om det ikke var muligt at se skærmene med et rigtigt tv-signal. Det kunne dog ikke lade sig gøre, da skærmene ikke var tilsluttet til et rigtigt tv-signal. Dette medførte så, at man heller ikke kunne teste optagefunktionen på tv'et.

Jeg har læst, at nogen tager noget materiale med på en usb-stick, men 720p50 kan se meget forskelligt ud alt efter bitrate, hvor lang tid en encoder har haft til at tykke signalet igennem. Således kræver et flow tv-signal som regel en højere bitrate for at levere den samme billedkvalitet sammenlignet med en film på Netflix.

Så er det muligt at sikre sig i butikken, at man kommer hjem med det tv, der rent faktisk viser det bedste antenne-tv signal. Og jeg køber ikke sælgerens argument i Elgiganten om, at det tv, der viser den bedste 4K HDR kvalitet, også er den der klarer sig bedst på et antenne-tv signal.

Eller kan man gå til forhandlere, som faktisk har sluttet deres udstillings-tv til et tv-signal?
#274925
Bor i Københavnsområdet, så der burde være nogen at vælge imellem. Synes dog grundlæggende, at det er horribelt, at man ikke kan teste grundlæggende funktioner på et tv, så som optagemuligheder og kvalitet ved modtagelse af et tv-signal, men det ændrer sig nok ikke i de store butikker.

Tak for input til, hvor det kan lade sig gøre. Tager i HIFI-klubben i morgen, så må vi se.
#274938
Hvis YouSee ville slå et slag for flow-tv, og deres nye boks, så havde de lavet en kampagne sammen med en af de store varehuse - og vist noget 4k HDR VM live fodbold på OLED . I samme set-up kunne man have givet muligheden for, at zappe over på almindelige SD og HD kanaler, samt noget arkiv og optaget TV . Jeg er sikker på,at det ville have overbevist mange om,at der stadig er et liv for både flow-tv og eksterne bokse .Og tvivlere ( som mig selv) mht fodbold/bevægelse på OLED ville efter en sådan demo straks gribe efter VISA kortet. . . .