Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273868
Jeg er sgu enig med trådstarter... jeg er helt holdt op med at handle der. Nu er jeg også en ivrig filmsamler, førhen bare af Blu-ray, og nu også af 4K, men dem kan man slet ikke få i butikken mere. Sidst jeg var der, og spurgte om de slet ikke havde dem fysisk i butik mere, blev sælger irriteret og svarede at “det havde de da!” Hvorefter han slæbte mig over og viste mig at de havde Fifty Shades of Gray, og Wonder Woman... og det var det. Jeg var også på udkig efter en ny 4K-afspiller, da min er ved at være kaput... det havde de heller ikke. Jeg var i EG på Fisketorvet og Frederiksberg, og det er samme kedelige billede i alle butikker i Kbh og omegn.

Svaret er at man må købe det online. Jeg ved at jeg leder efter produkter folk sikkert ikke køber mere, da de fleste ikke går op i kvalitet. De køber måske nok et OLED tv (hvis man kan komme til det, uden deres løgnagtige sælgere prakker folk et LCD på, med bedre avance for dem) og så går de hjem og nøjes med et Netflix-abonnement, for der får de jo også 4K.... i hvert fald på papiret :((

Jeg synes bare det er så træls med en butik der ikke har et samlet sortiment, men henviser til deres hjemmeside... så finder jeg da hellere det hele andetsteds billigere.

Til film kan jeg varmt anbefale Coolshop. Bliv premium-medlem (det koster ikke mange kroner) og så er de klart dem med de bedste priser på film, og fri fragt
#273870
Martin Sjøstrand skrev:
Pede8000 skrev: Tror du jeg er mentalt udfordret.
Igen for dig Prins Knud: Gavekort kan IKKE benyttes online!
Jeg har før haft gavekort, hvor jeg så har “bestilt online” i butikken, og så betalt filmene i butikken med gavekortet, men fået dem leveret hjem
Fedt, det vil jeg forsøge! Tak Martin!

Uha, så er det ikke kun her den er gal med udvalget. :(
Vi er nok en uddøende race, os der kan lide fysiske medier.
#273875
I et klima hvor flere og flere bare gerne vil prøve varen i butikken og så køber på nettet alligevel, giver det da god mening, hvis det er deres nye koncept.

Hvem køber stadig hifi og tv i butikker? :-?

Det handler vel om at have den rigtige forventning. Du går heller ikke på museum og klager over, der ikke var nok actionsekvenser.
#273882
Basto skrev:Enig.. Godt skrevet
Virkelig? Troldepus!

Ja, det er vel helt i ude i skoven at gå i en elektronik gigant og så forvente at der kan købes et bredt udvalg af forbruger-elektronik.

Stop nu! :D :D :D
#273883
Decipher skrev:I et klima hvor flere og flere bare gerne vil prøve varen i butikken og så køber på nettet alligevel, giver det da god mening, hvis det er deres nye koncept.

Hvem køber stadig hifi og tv i butikker? :-?

Det handler vel om at have den rigtige forventning. Du går heller ikke på museum og klager over, der ikke var nok actionsekvenser.
Jeg må indrømme at jeg indenfor de sidste 6 md har købt i elgiganten fysisk butik:

1 tv + 1 ATV4 + en Sony 4K afspiller. Pinligt for mig, men jeg kan godt lide at få tingene med hjem med det samme og tilslutte dem.

Jeg er ikke glad for at indrømme det. :s

Din sammenligning med museet, burde nok være at der ikke var kunst på kunstmuseet?! Eller hvad? Ellers giver det ingen mening!
#273886
Nej, for det handler om at være bevidst om, hvor det er, man er, og så afstemme sine forventninger. Hvis man er i et showroom, som åbenbart er tilfældet, så er et super bredt udvalg og stor lagerbeholdning jo ikke oplagt.

Hvis man gerne vil noget andet, må man vel undersøge, hvor man kan få den oplevelse, man ønsker sig. Et af de store varehuse fx.

Er trådstarters problem ikke primært, at han ikke var klar over, hvad det var for et sted, han besøgte på forhånd? Sådan forstår jeg det i hvert fald.
#273887
Ps jeg er personlig fulstædig næsten lige glad hvor jeg handler hvis det er Elgiganten Power Bilka Proshop Komplett ja jeg kan blive ved, hvis de har det jeg lige er udkik efter den dag og jeg har handlet rigtig meget Hardware pc dele over årene. Derudover har jeg ofret mange penge på Lyd udstyr her har jeg dog brugt Hi-Fi Klubben meget da de jo har gode showroom og rigtig god betjening nu kender jeg kun dem i Horsens. Hi-klubben holder mange Aftner hvor man kan høre deres udvalg af lydudstyr nyeste fladskærme .

Men hvor ikke vælge en af de andre Elgiganten butikker i Århus, jeg mener da de har et stort udvalg så hvorfor starte en debat nu kender jeg ikke den pågældende nye butik i Århus og deres nye tiltag det gør de vel for netop for at give andre kundegrupper en muglighed for at se noget andet end 50 60 fladskærme stillet op .
#273891
Pede8000 skrev: Tror du jeg er mentalt udfordret.
Igen for dig Prins Knud: Gavekort kan IKKE benyttes online!
bbplayer skrev:Er der ikke online køb, hvor du bestiller og får varen og betaler i butikken, der kan du så indløse det? Så shop hjemmefra og lad dog elgiganten dumme sig, hvis du mener de dækker fra 10 - 70 år men ikke i den pågældende butik.
Hvorfor forstod du ikke denne? Er fokus for meget på butikken end på løsningen?
#273893
@bbplayer.

Det kan man ikke.
Online køb bliver sendt til din privat adresse.
Jeg har dog fået et tip hvor man bestiller i butikken på nettet og får det sendt hjem. Man betaler så med gavekortet i den fysiske butik.

Lidt snørklet og jeg viste ikke at det kunne lade sig gøre.

Til I andre, den omtalte butik er gået fra at være en helt normal elgigant med et bredt udvalg i f.eks film til næsten ikke at have nogen film på hylderne. Det er den udvikling jeg, åbenbart som den eneste, er træt af.

Jeg kan godt lide at gå ind og kigge i en butik, og impulsivt købe f.eks en film eller et spil.
De tider er forbi. ( i den pågældende butik).

Jeg tror ikke jeg har mere, det fører vist ingen steder hen.

Folket har talt, man ønsker tilsyneladende denne udvikling. Rart for Elgiganten at vide, vil jeg mene.

:-)
#273895
Pede8000 skrev:Det kan man ikke.
Online køb bliver sendt til din privat adresse.
Det kan ikke være sandt? Du udtaler dig om service i elgiganten, og du kender ikke "klik og hent" (Før Click&Collect)????
https://www.elgiganten.dk/cms/elgigante ... defordele/

Det kan da ikke være sandt, eller er du ikke erfaren internet handler, eller nogensinde set deres click&collect reklamer de sidste par år online?

edit: Velkommen til den fagre nye verden.
#273900
bbplayer skrev:
Pede8000 skrev:Det kan man ikke.
Online køb bliver sendt til din privat adresse.
Det kan ikke være sandt? Du udtaler dig om service i elgiganten, og du kender ikke "klik og hent" (Før Click&Collect)????
https://www.elgiganten.dk/cms/elgigante ... defordele/

Det kan da ikke være sandt, eller er du ikke erfaren internet handler, eller nogensinde set deres click&collect reklamer de sidste par år online

edit: Velkommen til den fagre nye verden.
Du gør mig træt , click and collect, kræver jo at butikken har varen. Du kan da ikke afhente noget de ikke har. Det er jo det hele tråden handler.

Stop nu, tak. :o