Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273861
JesperAndersen skrev:Pede8000; du skulle tage og gå en tur ud i solen, nyde at sommeren er over os :)
- dit indlæg virker "tøsefornærmet" i relation til Elgiganten, og f.s.v. dit "butiksdød"-indspark, giver det heller ikke rigtig nogen mening......
Hvad mener du?

Jeg ville være ked af det, hvis al handel gik på nettet og vi stod tilbage med et showroom.

Er der noget forkert i det?

Jeg er bestemt ikke tøsefornærmet, mener bare det er væsenligt for entusiaster at vi har et sted eller to at handle.

Er der noget forkert i det?

Sidder på altanen med en kaffe og skriver dette, så du skal ikke være bekymret for min soldykning. O_O

Jeg vil gerne at du uddyber forskellen på kritisk forbruger og tøsefornærmet?!

pft

Peter
#273862
Jeg synes at det er et fint, næsten "fremtidsorienteret", showroom-koncept Elgiganten tilsyneladende har lavet i århus/den butik du besøgte ( -kender den ikke selv, bor i KBH) .
Og et showroom er som sådan ikke gearet til egentlig detailsalg, det er netop et......showroom!

Som dig vil jeg også være ked af om al handel foregår på nettet - men samtidig vil vi jo heller ikke betale for meget for varene, hvilket jo tvinger butikker til at fokusere på Onlinebutikker.

Nu synes jeg så ikke at man overordnet kan beskylde Elgiganten for ikke at ville tilbyde "gammeldags" detailsalg i fysiske butikker. Ihvertfald har de jo kæmpestore forretninger i hele danmark - men det lykkedes dig alligevel at vælge netop deres "koncept-butik"/showroom til/for at finde et par ligegyldige PC-spil...som du så vælger at bruge en solbeskinnet dag til at klage over.....

Brug nu dit gavekort på deres website - der kan du finde MASSER at ting der kan fornøje din sommer...og samtidig kan du endda nyde din kaffe på altanen ;)
#273863
Enig med Jesper..
Alt er presset på prisen. Jem & fix er billigst med mange ting. Når evt xl byg sælger 2000 spande med spartel.om Året . Og køber ind derefter.. Så vælger jem & fix at købe 80.000 spande på en gang til en super pris.. Og har dem opbevaret på lager.. Men forskellen er at i xl får du service og råd til projekter..
#273865
@ Jesper

Undskyld mig lige, du er enig, men trods det mener du, at jeg, kort sagt skal flette næbet???

Mage til arrogant anlæg skal man da lede længe efter.

Jeg må ikke ytre min mening om EG´s nye koncept?

Hvorfor skriver du så overhovedet et indlæg?

Jeg skriver at det bekymrer mig hvis det er trenden, jeg er da udemærket klar over at der er flere varehuse i min by!

Tror du jeg er mentalt udfordret.
Igen for dig Prins Knud: Gavekort kan IKKE benyttes online!

Man kan vist godt diskuterer hvem der "har bedst tid" her.
Du skriver i en tråd du mener er overflødig. Lad den dog køre uden at du bruger din tid på det!

Ud i solen med dig "kammerat"... :D
Senest rettet af Pede8000 4. jul 2018, 17:04, rettet i alt 2 gange.
#273867
Basto skrev:Men spar lidt mere sammen og vælg en lidt mere eksklusiv butik efter din standard.. Og iøvrigt har de måske gratis kaffe
Tja, er normalt tilfreds med Giganten, mener bare at en butik uden varer ikke er så spændende.

Meningen var at lave lidt debat om måden EG driver deres forretning. Hvis der ikke er nogen der siger noget, sker der ingen ting.

Burde nok have være klogere end at lave et opslag. :D
#273868
Jeg er sgu enig med trådstarter... jeg er helt holdt op med at handle der. Nu er jeg også en ivrig filmsamler, førhen bare af Blu-ray, og nu også af 4K, men dem kan man slet ikke få i butikken mere. Sidst jeg var der, og spurgte om de slet ikke havde dem fysisk i butik mere, blev sælger irriteret og svarede at “det havde de da!” Hvorefter han slæbte mig over og viste mig at de havde Fifty Shades of Gray, og Wonder Woman... og det var det. Jeg var også på udkig efter en ny 4K-afspiller, da min er ved at være kaput... det havde de heller ikke. Jeg var i EG på Fisketorvet og Frederiksberg, og det er samme kedelige billede i alle butikker i Kbh og omegn.

Svaret er at man må købe det online. Jeg ved at jeg leder efter produkter folk sikkert ikke køber mere, da de fleste ikke går op i kvalitet. De køber måske nok et OLED tv (hvis man kan komme til det, uden deres løgnagtige sælgere prakker folk et LCD på, med bedre avance for dem) og så går de hjem og nøjes med et Netflix-abonnement, for der får de jo også 4K.... i hvert fald på papiret :((

Jeg synes bare det er så træls med en butik der ikke har et samlet sortiment, men henviser til deres hjemmeside... så finder jeg da hellere det hele andetsteds billigere.

Til film kan jeg varmt anbefale Coolshop. Bliv premium-medlem (det koster ikke mange kroner) og så er de klart dem med de bedste priser på film, og fri fragt
#273870
Martin Sjøstrand skrev:
Pede8000 skrev: Tror du jeg er mentalt udfordret.
Igen for dig Prins Knud: Gavekort kan IKKE benyttes online!
Jeg har før haft gavekort, hvor jeg så har “bestilt online” i butikken, og så betalt filmene i butikken med gavekortet, men fået dem leveret hjem
Fedt, det vil jeg forsøge! Tak Martin!

Uha, så er det ikke kun her den er gal med udvalget. :(
Vi er nok en uddøende race, os der kan lide fysiske medier.
#273875
I et klima hvor flere og flere bare gerne vil prøve varen i butikken og så køber på nettet alligevel, giver det da god mening, hvis det er deres nye koncept.

Hvem køber stadig hifi og tv i butikker? :-?

Det handler vel om at have den rigtige forventning. Du går heller ikke på museum og klager over, der ikke var nok actionsekvenser.
#273882
Basto skrev:Enig.. Godt skrevet
Virkelig? Troldepus!

Ja, det er vel helt i ude i skoven at gå i en elektronik gigant og så forvente at der kan købes et bredt udvalg af forbruger-elektronik.

Stop nu! :D :D :D
#273883
Decipher skrev:I et klima hvor flere og flere bare gerne vil prøve varen i butikken og så køber på nettet alligevel, giver det da god mening, hvis det er deres nye koncept.

Hvem køber stadig hifi og tv i butikker? :-?

Det handler vel om at have den rigtige forventning. Du går heller ikke på museum og klager over, der ikke var nok actionsekvenser.
Jeg må indrømme at jeg indenfor de sidste 6 md har købt i elgiganten fysisk butik:

1 tv + 1 ATV4 + en Sony 4K afspiller. Pinligt for mig, men jeg kan godt lide at få tingene med hjem med det samme og tilslutte dem.

Jeg er ikke glad for at indrømme det. :s

Din sammenligning med museet, burde nok være at der ikke var kunst på kunstmuseet?! Eller hvad? Ellers giver det ingen mening!
#273886
Nej, for det handler om at være bevidst om, hvor det er, man er, og så afstemme sine forventninger. Hvis man er i et showroom, som åbenbart er tilfældet, så er et super bredt udvalg og stor lagerbeholdning jo ikke oplagt.

Hvis man gerne vil noget andet, må man vel undersøge, hvor man kan få den oplevelse, man ønsker sig. Et af de store varehuse fx.

Er trådstarters problem ikke primært, at han ikke var klar over, hvad det var for et sted, han besøgte på forhånd? Sådan forstår jeg det i hvert fald.