Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273887
Ps jeg er personlig fulstædig næsten lige glad hvor jeg handler hvis det er Elgiganten Power Bilka Proshop Komplett ja jeg kan blive ved, hvis de har det jeg lige er udkik efter den dag og jeg har handlet rigtig meget Hardware pc dele over årene. Derudover har jeg ofret mange penge på Lyd udstyr her har jeg dog brugt Hi-Fi Klubben meget da de jo har gode showroom og rigtig god betjening nu kender jeg kun dem i Horsens. Hi-klubben holder mange Aftner hvor man kan høre deres udvalg af lydudstyr nyeste fladskærme .

Men hvor ikke vælge en af de andre Elgiganten butikker i Århus, jeg mener da de har et stort udvalg så hvorfor starte en debat nu kender jeg ikke den pågældende nye butik i Århus og deres nye tiltag det gør de vel for netop for at give andre kundegrupper en muglighed for at se noget andet end 50 60 fladskærme stillet op .
#273891
Pede8000 skrev: Tror du jeg er mentalt udfordret.
Igen for dig Prins Knud: Gavekort kan IKKE benyttes online!
bbplayer skrev:Er der ikke online køb, hvor du bestiller og får varen og betaler i butikken, der kan du så indløse det? Så shop hjemmefra og lad dog elgiganten dumme sig, hvis du mener de dækker fra 10 - 70 år men ikke i den pågældende butik.
Hvorfor forstod du ikke denne? Er fokus for meget på butikken end på løsningen?
#273893
@bbplayer.

Det kan man ikke.
Online køb bliver sendt til din privat adresse.
Jeg har dog fået et tip hvor man bestiller i butikken på nettet og får det sendt hjem. Man betaler så med gavekortet i den fysiske butik.

Lidt snørklet og jeg viste ikke at det kunne lade sig gøre.

Til I andre, den omtalte butik er gået fra at være en helt normal elgigant med et bredt udvalg i f.eks film til næsten ikke at have nogen film på hylderne. Det er den udvikling jeg, åbenbart som den eneste, er træt af.

Jeg kan godt lide at gå ind og kigge i en butik, og impulsivt købe f.eks en film eller et spil.
De tider er forbi. ( i den pågældende butik).

Jeg tror ikke jeg har mere, det fører vist ingen steder hen.

Folket har talt, man ønsker tilsyneladende denne udvikling. Rart for Elgiganten at vide, vil jeg mene.

:-)
#273895
Pede8000 skrev:Det kan man ikke.
Online køb bliver sendt til din privat adresse.
Det kan ikke være sandt? Du udtaler dig om service i elgiganten, og du kender ikke "klik og hent" (Før Click&Collect)????
https://www.elgiganten.dk/cms/elgigante ... defordele/

Det kan da ikke være sandt, eller er du ikke erfaren internet handler, eller nogensinde set deres click&collect reklamer de sidste par år online?

edit: Velkommen til den fagre nye verden.
#273900
bbplayer skrev:
Pede8000 skrev:Det kan man ikke.
Online køb bliver sendt til din privat adresse.
Det kan ikke være sandt? Du udtaler dig om service i elgiganten, og du kender ikke "klik og hent" (Før Click&Collect)????
https://www.elgiganten.dk/cms/elgigante ... defordele/

Det kan da ikke være sandt, eller er du ikke erfaren internet handler, eller nogensinde set deres click&collect reklamer de sidste par år online

edit: Velkommen til den fagre nye verden.
Du gør mig træt , click and collect, kræver jo at butikken har varen. Du kan da ikke afhente noget de ikke har. Det er jo det hele tråden handler.

Stop nu, tak. :o
#273917
Pede8000 skrev:
bbplayer skrev:
Pede8000 skrev:Det kan man ikke.
Online køb bliver sendt til din privat adresse.
Det kan ikke være sandt? Du udtaler dig om service i elgiganten, og du kender ikke "klik og hent" (Før Click&Collect)????
https://www.elgiganten.dk/cms/elgigante ... defordele/

Det kan da ikke være sandt, eller er du ikke erfaren internet handler, eller nogensinde set deres click&collect reklamer de sidste par år online

edit: Velkommen til den fagre nye verden.
Du gør mig træt , click and collect, kræver jo at butikken har varen. Du kan da ikke afhente noget de ikke har. Det er jo det hele tråden handler.

Stop nu, tak. :o
Du er godt latterlig, hvem bestiller en vare på click & collect for ikke at kunne hente dem hvor man gerne vil, så har du godt nok også dummet dig, igen og igen. Så først, du kan GODT bestille over nettet og hente i butik, og ja, du kan OGSÅ bestille og hente vare de har på lager, man behøver ikke være dum og forsøge at købe noget de ikke har, så fortsætter du jo bare hvor du startede, uvidende og lidt dum.

Hov tråden handler om et GAVEKORT, ikke en vare :)

Bare for sjov:
Pede8000 skrev:Det kan man ikke.
Online køb bliver sendt til din privat adresse.
Og det skrev du mange gange, og grinte af andre, den som ler sidst ler bedst lige nu, så kan du nok så meget gøre grin med andre, og forsøge at snørkle dig udenom om uvidenhed og dumme svar du leverede fra første indlæg, så tag dog og accepter dit første svar, istedet for at snige dig udenom en uvidenhed og dumsvar du gav andre her.
#273922
Nu bliver den her tråd så forvirrende at jeg i hvert fald ikke forstår den længere.... jeg vil bare sige med Click&Collect, at trådstarter har da ret i, at du, i hvert fald med film, ikke kan vælge click&Collect, når de ikke har den fysisk i butikken... de bestiller ikke hjem.

Jeg kender ikke til den der type showroom butik han taler om, men jeg er da relativt enig i, at det er træls ikke at kunne få hvad man kommer efter, og det kan man ikke med film, spil og afspillere, i hvert fald ikke i de københavnske butikker.

Jeg får tit impulsivt lyst til at se en bestemt film, eller spille et nyt spil, og så gider jeg ikke vente 5 dage på levering, så vil jeg bare gerne ned og købe min vare og tage den med hjem. Omvendt gider jeg heller ikke betale mere end nødvendigt, og så er det jo nok bare den vej det går i dag desværre.
#273923
@bbplayer

Er du ok? Jeg forstår ikke noget som helst af det du skriver, ud over at du ikke forstår konceptet c&c. ;;)

click&collect:

1. du vælger en vare, kan ex. være Game of Thrones 1-7 på blu-ray.
2. du kigger i listen over varehuse der har den på lager
3. du vælger det varehus, der har den og du kan hente varen.

Du kan IKKE vælge at få leveret en vare som kun er på e-shop lager, til afhentning i butik. Den vil blive leveret til din privatadresse. Du kan ikke bruge kortet når du bestiller hjemmefra.

Hvis du ikke forstår det nu, har du et seriøst problem. Prøv selv at gå på hjemmesiden og leg med det.

Ellers prøv at ringe til EG servicetelefon, de er ret hjælpsomme.

Peter
#273925
Pede8000 skrev:Du kan IKKE vælge at få leveret en vare som kun er på e-shop lager, til afhentning i butik. Den vil blive leveret til din privatadresse. Du kan ikke bruge kortet når du bestiller hjemmefra.
Jeg tror 1. problem var dit 1. indlæg som henviste til at kunne bruge dit gavekort på noget, og så snakker du spil, 4k afspiller og andre switch maskiner osv...

Man KAN, som fakta, vælge en Switch maskine, købe den c&c og vælge hvilken butik man vil hente hos (som har den som lager) og når man betaler for varen i butikken, viser du dit gavekort, og evt. andet kredit kort du vil bruge.

Er det så svært at forstå, jeg vil gerne gøre dig opmærksom på det var dig selv som skrev til andre det var umuligt men problemet er i har talt forbi hinanden så når du fik svar i øst, svarede du i vest, og folk kan ikke læse dine tanker, så at skrive "det kan man ikke", så hjælper det ikke at vade i det, når folk tænker du bare vil købe vare X og betale i butikken, så tag dig sammen og forklarer det når du absolut vil have ret, istedet for at fortælle folk de ikke har ret, når du ikke forklarer dit køb, og så ender du med at tage fejl, når vi andre tænker produkt X, og du tænker film eller spil.
#273927
Du har tidligere kaldt mig latterlig og bedt mig, "tage mig sammen"?!

Jeg vil derfor gerne sende et "du er skriftligt udfordret" den anden vej.

Jeg forstår overhovedet ikke hvad det er du skriver?!

Kan du skære det ud i pap for mig? Hvad skulle jeg have gjort da jeg stod i butikken og ville købe en film, som ikke var hjemme?

Bare en eller anden film i 4K! Skulle jeg have benyttet C&C, som du foreslår?

Vil du ikke også holde en sober tone?

Pft!
#273932
Pede8000 skrev:Bare en eller anden film i 4K! Skulle jeg have benyttet C&C, som du foreslår?
Nu er det uger, siden jeg købte sidste film der men hvad har det med gavekortet at gøre, det var overskriften, de har jo andre produkter, hvis gavekortet skal bruges.

I bund og grund fordi de ikke har hvad du vil købe, så skal butikkens udseende svines til, som jeg oprindelig skrev, er målgruppen en anden, den er du så ikke længere i.

Og så lad mig være helt enig, sidst jeg købte, var der masser af sorte æsker på hylder i den lokale butik men de må jo være væk, siden deres egen side ingen lokal butik lager status har mere på film. Det er så ikke relevant for gavekortet for du kan stadig købe andet, sælge det til en som kan købe noget de vil have osv..
#273934
Det er vel egentlig meget simpelt.
1. Varen er i butikken, og så er det ligegyldigt om det er via c&c eller ej - man kan bruge gavekortet :)
2. Varen er IKKE i butikken - man kan IKKE bruge gavekortet :(

Og det sidste er jo trådstarters udfordring - de har ikke de varer i butikken, han gerne vil købe (bruge gavekortet på). Og det kan jeg da egentlig godt se er lidt øv, for så kan han ikke bruge sit gavekort.
Så jeg kan da godt forstå han er lidt uforstående overfor udvalget i butikken.

Læren må være, at det er sidste gang man ønsker sig gavekort fra EG.

Synes i øvrigt EG i Silkeborg stadig har et fornuftigt udvalg af både film og spil - eller rettere, det havde de i hvert fald for 3-4 måneder siden, da jeg sidst var derinde.