Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273838
Hej Alle!

Jeg er meget negativt overrasket, derfor skriver jeg denne "anmeldelse" af Elgiganten på Søndergade i Aarhus C.

Jeg har et gavekort til nævnte kæde og ville igår, ned og forkæle mig selv med noget underholdning til ferien.Et godt box-set eller et spil. Jeg fandt intet. Jeg kunne ikke finde noget at bruge pengene, på selv om jeg gerne ville.

Butikken er nyindrettet, nærmest som showroom.

Den afdeling, der har ansvar for ny-/ genetableringer af butikker i Elgiganten må hente sin inspiration fra tekstilbrancen eller lignende, for det lader til at man intet aner om hvordan indkøbsoplevelsen i en a/v. butik bør være. Frygteligt.

Der var INGEN varer. Ingen konsoller udstillet. Både Xbox og Switch har tit nogen fede bundles, i flotte æsker. Intet at se i Elgiganten. Intet impulssalg. 100% usexet gaming afdeling. Mistede helt købelysten.

Særdeles magert udvalg af film (intet i 4K), jeg var i Kvickly i Bruuns Galleri bagefter, og de havde seriøst et bedre udvalg (selvom det ikke siger meget).

Diverse afspillere var gemt væk på en hylde på ca 1,5 m. Der var 4 -5 forskellige at vælge mellem.

Jeg var på udkig efter Zelda Breath of the Wild (har ikke Switch versionen), den var ikke at finde. Kun 4-5 aktuelle switch titler.

Mener de plejer at markedsføre sig med, at de er et paradis for gamere.

Der var et særdeles ringe udvalg af tv/ av-udstyr. Faktisk var der, så vidt jeg kunne se, ingen Surround Receivere.

Kommer selv fra detail, og her ved alle, at salg hænger sammen som en perlekæde. Vil du f.eks. sælge burgerboller, er man sgu nødt til at også at have kød og ketchup hjemme og omvendt, ellers mister du hele salget.

Vil du sælge 4k afspillere er du nødt til at have film til dem, vil du sælge konsoller, er du pine død nødt til at have spil til dem!!

Vil du gerne fremstå som seriøs forhandler af a/v - udstyr er du nødt til at have bare et grundsortiment hjemme i AVR, og højtalere osv osv.

Jeg forventer ikke det store, bare et almindeligt grundsortiment, top 10 til hver konsol. Top 10 i BD/ 4K film. Mulighed for at se om der er nogen gode bundles på f.eks Xbox One S.

Formoder at Elgiganten gerne vil have os over på nettet når vi handler, men hvorfor så åbne en ny butik på strøget i Aarhus (en ret kostbar adresse ), hvis den er tom?

Et frygteligt koncept i mine øjne. Jeg havde håbet på en forbedring, men det er blevet MEGET værre.

Jeg fik ikke tjekket kælderen (hvidevarer).

Kort sagt en butik uden varer, hvad kan ideen mon være med det?

O_O
Senest rettet af Pede8000 4. jul 2018, 13:35, rettet i alt 1 gang.
#273840
Hvorfor skulle gavekortet være overskrift, når indhold mere går på at anmelde butikken som opsat og ikke problemet med at omsætte gavekort, for det kunne du sikkert, du har bare en anden målgruppe du så udstillet på hylderne, og elgiganten der, også en anden.

Gavekortet kunne du sikkert godt bruge, bare ikke på det du ville have med hjem.
#273842
Jeg burde nok have formuleret mig således:

Elgiganten: Kunne ikke finde nogen varer i butikken, som var af interesse for mig, så gik igen uden at få brugt mit gavekort på 1000,- som brænder i lommen på mig?

Overskrift, blot for at illustrere at, selv om det er "gratis" penge, var der INTET i butikken der tiltalte mig.
Jeg kunne selvfølgeligt have købt for 1000,- kr kaffe eller oplevelses gavekort! (det havde 4 x så meget plads som afspillere).

Forstår ikke helt dit indlæg, jeg forsøger at skabe en debat omkring den nedtur, som HIFI/ AV branchen oplever, med butiksdød osv. Kunne jo være at nogen så med, således at vi kunne få lidt bedre indkøbs oplevelser, og dermed undgå eller udskyde at vi ender med ren internet handel??

Se det som et konstruktivt indspark. :)

Peter
#273844
Basto skrev:Husk at ændre overskrift på tråden
Bedre? O_O
#273845
hehe,
Synes stadig ikke gavekortet er pointen.

Det er jo vare udvalget og butikkens udseende du anmelder. At dit gavekort så ikke kunne bruge i butikken, det gør det vel ikke umuligt? Er der ikke online køb, hvor du bestiller og får varen og betaler i butikken, der kan du så indløse det? Så shop hjemmefra og lad dog elgiganten dumme sig, hvis du mener de dækker fra 10 - 70 år men ikke i den pågældende butik.
#273849
@bbplayer.

Tror du misforstår mit opslag. Jeg vil bare illustrere at på trods af at jeg har et gavekort (det er jo stensikker omsætning for giganten) kunne jeg intet finde af interesse. Tror det er første gang, og det er faktisk lidt af en nedtur. Kan faktisk godt lide at shoppe i fysiske butikker, især hvis der er varer på hylderne.

Vi må nok desværre erkende at elgiganten ( og Power) er ved at transformere sig til Hårde Hvidevarer butikker.

Lidt trist.

ps. kortet kan ikke benyttes online.
#273853
Basto skrev:Er det ikke noget andet der trykker..
?? den må du lige forklare/ uddybe.

.. men fint for jer i Aalborg.

Jeg kom efter en, af tre ting til at nyde i min ferie.

Hvis der var et godt bundle på en xbox one s (ikke synlig i butikken), en film (3 hyldemeter gamle film og intet 4k) eller et spil til Switch ( 2 hyldemeter titler som ikke er topsælgere og ikke engang Zelda??). Ikke særligt eksotiske ønsker, vil jeg mene.

De kunne ikke levere på nogen af de nævnte.

Jeg kiggede interesseret efter 4K afspillere, da jeg kan lide at holde mig opdateret, og fandt 6 stk afspillere, heraf 2 stk 4K (en Samsung og Sony x700).

Jeg er på udkig efter en ny AVR med 4k/ Atmos, intet synligt i butikken.

Hvis det er således de vil drive deres forretning er det deres valg, men derfor kan jeg da godt mene at det er træls!

;;)
#273855
Lyder da som en kedelig oplevelse men der er da flere Elgiganten afdelinger i Århus,
Det eneste jeg kan sige ang. 4 K Film så er udvalget meget lavt i butik nu det gælder i Horsens de havde ellers kæmpe udvalg tidligere. Blu-ray udvalget er også på retur i butik. Og så har de slet ikke styr på hvad de rent faktisk har i butik det har så givet mig en rabat på 50 kr. på de 2 sidste 4 K film jeg har købt og skulle have udleveret i collect@store men den var ikke på lager trods ordren var bekræftet og klar til udlevering . Så jeg fik et tilgodebevis på 50 kr. til min næste 4 K Film efter eget valg. det var filmen Blade Runner 2049 som stadig står til lager i Horsens men de har ikke nogle i butikken så det undrer mig at de ikke kan nulstille deres system.
På den anden side kan man bestille film på online og få gratis leveret dog går der så ca 5 dage. Bilka Horsens har lige pt. en del 4 K Titler til salg ca 12- 20 stk. og så kan man lige pt. få 2 stk. til 300 kr. bør gælde andre afdelinger. Det er dog ikke alle titler med tilbud.
#273856
Ah, det er faktisk sådan, at jeg købte mit TV i den butik, før den blev moderniseret. Fik en rigtig god betjening, og en fin snak med en sælger, der selv var ejer af et plasma (kalibreret). Han var oprigtigt interesseret i at afdække mit behov. Kanon fin service.

Typisk EG style: Købte TV til 11.000 og ATV4K 1.400 og skulle betale 3,- kr for en pose. Det er sgu sjovt!!

Har prøvet at tjekke på EG´s hjemme side, og kan se at de faktisk har Zelda på lager i den pågældende butik. <B

De har nok ikke lige fået fyldt op.

Men stadig ikke fan af deres nye koncept butikker..... For meget Cafe- stil og for lidt A/V.
#273859
Pede8000; du skulle tage og gå en tur ud i solen, nyde at sommeren er over os :)
- dit indlæg virker "tøsefornærmet" i relation til Elgiganten, og f.s.v. dit "butiksdød"-indspark, giver det heller ikke rigtig nogen mening......