Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zabina Matzen
#237832
Fortæl om dine oplevelser med Power.
Man hører jo så meget negativt, men kan det virkelig passe at Danmarks nye elektronikgigant ikke kender til sober markedsføring og reel købmandskab?

Jeg selv venter på en vare jeg har købt og betalt over nettet. Varen er på lager, det var den også da jeg bestilte, men de har endnu ikke formået at pakke og sende varen ud af huset....
Brugeravatar
Af Montago
#237835
Power er en tro 1:1 kopi af Elgiganten... samme koncept, samme folk, samme direktør (Jesper Boysen), samme indkøbere (2-3 folk fra Elgiganten som Jesper fik med) , samme POS system (ElGuide), Samme varer, samme butiks-indretning.

Farverne på skiltene er anderledes og deres prisskilte er elektroniske..

Sælgerne er lige så gode/dårlige som i elgiganten..

Vil mene at Power og Elgiganten er ok butikker med fine priser på de fleste varer. Service er lidt hit and miss... men hvis man brokker sig tilstrækkeligt så får man som regel noget ud af det.

om du går i Fona, Expert, Elgiganten, Merlin, eller Power er hip som hap...
Af Grandahl
#237836
De ting jeg har købt i power over nettet har været rigtig fint, alt er gået gelinde med at tingene frem til mit hjem, jeg har kunne følge med osv.. Intet at udsætte der..

Det der for mig er mest irriterende er at det er så tydeligt i tiden at de får størt provenue ved at sælge nogle LG tv, af samme årsag når jeg er på besøg i deres butikker, siger jeg til sælgeren med det samme når han kommer, at jeg gerne vil gå lidt rundt selv, og vil henvende mig, hvis jeg får brug for hjælp.. Jeg kan egentlig ikke bruge en sælger til ret meget hos dem.. Det samme er tilfældet i Elgiganten.
Af Vaag
#237840
Mit indtryk af Power er ret dårligt.

Deres hjemmeside syntes jeg er irriterende og deres sælgere i butikkerne er anmasende og uhøflige.

Jeg har oplevet flere gange at have bestilt noget via deres "Collect-at-store" for så at få at vide at der er sket en fejl og varen ikke er på lager.
Vel at mærke når man står i butikken efter at have modtaget mail-besked.

Alle de gange jeg har været i deres butikker har jeg overhørt folk klage over dårlig service, dårlig behandling, fejl i leverings-tidpunkter osv., så jeg er i hvert fald ikke den eneste der har dårlige oplevelser med dem.
Af LunD^
#237842
Har handlet der en gang.
Bestilte mit 55" TV en Søndag. Modtog det Torsdag morgen kl. 8, chaufføren ringede 15min. før ankomst.

Fik et par mails undervejs med information om forsendelsen.
Deres hjemmeside virker uoverskuelig / dårligt opsat , men ellers har jeg kun positivt at sige om dem.
Af fatbass
#237854
Jeg handlede for første gang i power glostrup i søndags. og er ik super positiv over for dem, jeg havde reserevret et samsung 65ks8005 på deres hjemmeside og skrevet med kunde support om der også var 20% på den skærm. Samt at de ringer for at bekræfte at jeg havde reserveret det og spørg sælgeren i telefon endnu engang om de 20% den er god nok.
Fint jeg køre der ud søndag, og planen var bare gå direkte til kassen da jeg havde fået hele salgs turen i hifiklubben så var helt opsat på det var det jeg skulle ha. Vælger dog lige stoppe op i power tv afdeling og der er kommer sælger nr 1. Han spørg hva jeg kigger efter og jeg nævner det tv. Der begynder han allerede der med samsung var skod og om jeg ik ku se hvor meget det hakkede iforhold til de andre skærme der var rundt om. Jo det kunne jeg jo godt, så blev i tvivl det kunne han godt mærke så han begyndt med LG var det eneste der virkede og jeg fik en demo på det. Jeg måtte så sige at jeg ville skulle tænke 5 minutter over det. Imens jeg står der og prøver at finde nogle anmeldelser af LG kommer der en anden kunde og sælger nr 2 over til LG og kunden var ude efter sony høre jeg, Han fik den samme smøre som jeg havde fået, så tænkte fint det her lugt lidt så jeg holder mig til ks8005 og går op til kassen for at betale. Kasse damen siger så der ikke er 20% på dette tv og efter lidt snak frem og tilbage ringer hun ned efter sælger nr 3. han kommer op til kassen, han siger også der ik er 20% på dette tv, og vi snakker meget frem og tilbage og de siger det er i deres tilbuds avis derfor var ik omfattet tilbudet, jeg bliver lidt gnaven der også går det op for dem at det er 55" der er i avis, så der var 20% på 65" aligevel. Også spørg sælger nr 3 mig da jeg ska til at betale, om hvorfor lige det tv. Og forklar ham at jeg kun havde læst godt om det. Også begynder han også med om jeg havde set hvor meget det hakkede, og om jeg ik havde set LG dernede osv.

Power er et sted hvor jeg går ind for prisens skyld og hvor jeg selv har sat mig ind hvad jeg skal bruge fremover. Og har bestemt ikke lyst til høre på sælgere, det var så tydeligt at der forgik noget med LG.

Men nu sidder jeg her med mit nye 65KS8005 og er helt fantasisk glad for det, elsker, og har kun oplevet 2 tv udseendelser der hakkede lidt, alt andet køre bare flydende!
Af Kimbo
#237857
Bestilling og levering af LG OLED kørte fint. TV'et blev leveret indenfor den periode som blev oplyst ved bestilling. Chaufførren ringede 15 minutter før han kom. Jeg var 20 minutter væk hjemmefra, hvilket ikke var noget problem, han kørte bare til en anden kunde inden, så jeg kunne nå hjem.

"Collect-at-store" er en lidt anden oplevelse. Bestilte et vægbeslag og fik en email om, at varen var reserveret. Kørte til Power og gik ind i vareudleveringen. Her fik jeg af vide, at varen lå klar ved kassen. Gik derfor hertil, hvor jeg fik af vide, at varen skulle afhentes i TV afdelingen. I TV afdelingen kigger medarbejderen på mailen som jeg har printet ud, og går over til hylderne med vægbeslag. Her står medarbejderen og kigger længe, indtil han konkluderer at vægbeslaget ikke er hjemme ;;)
Af JesperAndersen
#237859
power har en aldeles rodet og uoverskuelig hjemmeside.
Ofte sidder jeg og scroller Elgigantens hjemmeside igennem for gode tilbud, det orker jeg simpelthen ikke på powers.

'Har kun besøgt power de gange jeg har været på jagt efter specifikke ting.

Jeg har bla. købt TV, selve købsprocessen på hj.siden er fin nok, men der gik to dage før at købsbekræftelse kom.
Og deres lev. af produkter har de SLET ikke styr på - skriver at man kan forvente lev. ml. 2 til 8 dage fra bestilling :s ( - eller noget i den stil/tidsramme).
Utroligt at man i disse "digitale tider" ikke kan give mere præcis lev. angivelse ( - det kan Elgiganten!)

I forb. med en reklamation/manglende tilbehør, fortalte de mig at der ville gå mindste to uger.....efter 5 dage havde jeg modtaget...

power er på mange måder en klon af Elgiganten, og med tidl. elgigant-direktør i spidsen er det vel ikke så underligt.
Men de er ikke "organiseret" og "gearet" på samme proff. måde som jeg oplever Elgiganten er.
Af janbau
#237860
Jeg har handlet der 1 gang over nettet var en af de heldige som fik en email med denne besked

ÅRSDAG

I dag er det præcist 1 år siden vi to fandt sammen og nøøøøj, hvor har det været et skønt år! Som årsdagsgave vil vi gerne tilbyde dig 10% på dit næste køb i POWER.

Vil du bruge det i et POWERHOUSE, skal du blot fremvise denne mail til sælgeren. Hvis du hellere vil handle på power.dk, skal du bruge denne kode i din indkøbskurv:

xxxxxxxx Bare eks på kode
Vi glæder os til mange flere lykkelige år sammen.

Kærligst din POWER

Tilbuddet gælder til og med d. 22.08.2016 og kan ikke bruges sammen med andre kampagner. Rabatten gælder ikke mobiltelefoner og Apple produkter.

En skam jeg ikke havde fået besked om det da jeg lige havde købt et nyt fladskærm i Hi-klubben for ca 2 mdr. siden. Men den fik jeg dog til en rigtig god pris på

Jeg prøvede koden på mange ting og den virkede på stort set alt kunne som eks. få SAMSUNG UE55KS7005UXXE 55" LED TV /
https://www.power.dk/x/p-255464/
Pris 8444 kr. Med 10 % blev prisen 7600 kr.

Jeg kunne lægge mange ordrer ind i systemet og fik 10 % på det hele.

Jeg endte med at købe et nyt grafikkort til 2600 kr. med rabat blev prisen så 2339 kr. Prisen på dette grafikkort har samme pris på 2600 kr. ved alle andre net butikker så rabat en er reel nok. Så det var Danmarks billigste pris.

PS er der andre som har fået en sådan kode i deres Mailboks ? Det skabte en del røre da jeg lavede et indlæg i tilbudsjagten her på site.
#237886
Bestilte et LG OLED 65B6V. De skrev hjemmesiden at det var på lager og man ville modtage levering inden for 2-3 dage. MEN jeg måtte vente længe på bare at modtage ordrebekræftigelse. Leveringen blev udskudt hele tiden. Så ville der gå over 2-3 uger. Så lige pludselig får jeg en sms om at det alligevel bliver leveret 1 uge efter bestilling.
Jeg er tilfreds med TV og prisen jeg har givet for det, men de kunne nok forbedre købs-oplevelsen både hvad angår bekræftelse af køb, men især på logistikken, og information om leveringstidpunkt, kan de forbedre sig rigtigt meget.
Det arbejdende folk som mig skal jo tage fri fra arbejde for at være hjemme på de tidspunkter som de leverer, og det kan jo være lidt svært at arrangere med arbejdsgiver når leveringstidspunktet hele tiden ændrer sig... ::l
Af pete01
#237924
Havde samme oplevelse som fatbass. Kom ind i butikken og ville købe 65ks8005 med 20%. Men gik derfra uden noget fordi sælgeren kørte sin LG salgstale og svinede Samsung. Gik hjem og tænkte f--- det og kom igen næste dag og ville bare ha' det fjernsyn. Men nu sagde han at de ikke havde flere på lager og at de 20% kun gjaldt det der var på lager. Jeg vidste det var noget fis, men orkede ikke mere så jeg skred og sidder stadig uden nyt TV.
Jeg kunne iøvrigt se at en havde reserveret det sidste TV over nettet via click og collect, med 20%, selvom de 20 % kun gjaldt i butikken. Lidt noget hustleri og vildledende markedsføring da jeg jo så kunne have sparet mig to forgæves ture derud. Prøver at undgå dem fremover, med mindre prisen er god.
PS. Synes også L G iganten pusher LG, men de er knap så aggressive.
Af PhDream
#237928
Havde den samme, bizarre oplevelse som 2 andre brugere. Ville have et 65KS8005, men sælgeren pressede på med LG (men også Panasonic) og viste mig nogle fesne optagelser, hvor Samsung hakkede i billedet.
Han roste LG fordi de havde bl.a. IPS panel, men han vidste intet om hvad det betød. Han bankede på skærmen og sagde at den var hårdfør! Hvis man ser bort fra, at det er noget fis, så ja, det er vigtigt, for jeg vil kaste rundt med mit tv. :s
LG havde også vundet priser, bl.a. EISA, osv. Hvis jeg ikke vidste så meget om TV og hvis jeg ikke havde gjort ordentlig research, ville jeg nok have faldet for hans salgsgas.

Jeg gik derfra uden det tv, jeg ville have. Han bildte mig ind, at det ikke var på lager, selv om der i deres system stod, at der var 1 stk. på lager til omgående levering.

Jeg skrev til deres kundeservice og klagede. Tror ikke det gør nogen forskel, men jeg skal aldrig handle fysisk i Power igen. Handlede der et par gange online og der gik det fint. De må enten lære deres sælgere noget om de varer, som de skal sælge eller i det mindste at de skal give kunderne det, de kom efter og ikke hvad de får mest % for at sælge. Hvis de ikke vil sælge Samsung, skal de ikke føre dem i deres sortiment.

Tænker faktisk på at skrive til Samsung og lade dem vide hvordan Power rakker ned på deres produkter.
Af Hagbart666
#237938
I det mindste er der ikke højt musik i Power som der er i elgiganten. jeg har handlet meget i elgiganten, men efter de er begyndt med højt musik og sælgere som nærmest står og halvdanser, så starter jeg altid med at gå ind i Power og ser om de ikke har det jeg skal bruge.

Powers hjemmeside er ret dårlig, der har elgiganten en rigtig nem og overskuelig hjemmeside.
Af Christianhave
#238221
Jeg har nu fået mit tv fra Power og vil her give min erfaring. Havde længe kigget på Samsungs KS7005 model. Har læst reviews på nettet som alle giver TV'et rigtig gode karakterer. Da jeg så det første gang i Power var jeg dog noget skeptisk. Billedet hakkede virkelig meget. Sælgeren fortalte mig at sådan var Samsungs tv. Han viste mig straks nogle LG tv han sagde var meget bedre. Jeg tjekkede dem hurtigt på nettet hvor den viste model fik middelmådige karakterer.

Senere var jeg i Power igen (to forskellige). Samme historie. Samsung var bras og LG meget bedre.

Da Power havde 20% rabat på alle deres tv valgte jeg at købe et Samsung 65KS7005. Da tilbuddet krævede køb i butik tog jeg i Power igen. Her var det samme historie: LG-LG-LG. Til sidst måtte jeg insistere på at jeg bare gerne ville købe Samsung'en.

Herefter gik det fint og der var god service omkring leveringen (skulle leveres pg bæres op) og løbende info.

Den hakken i billedet jeg oplevede i Power har jeg slet ikke set hjemme. Det virker til at Power bevidst har indstillet tv'et i butikkerne så kunderne kan lokkes mod de TV som Power tjener mest på. Formentlig LG.

Jeg synes ikke rådgivningen var særligt god i det hele taget. Jeg vil i hvert fald ikke anbefale folk som har behov for rådgivning om at købe i Power da fokus er på hvad de tjener på og ikke nødvendigvis hvad kunden har behov for. Så hellere Hifiklubben som jeg anser for at give reel rådgivning.

Jeg synes også personligt at Elgiganten er bedre. De er i det mindste ikke anmasende.