Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#199167
+1 jeg køber nok ikke mere fra dem lige foreløbigt. Jeg har indtil nu KUN købt når jeg kunne få free super saver.
#199170
samme her...jeg gik også altid efter "Dispatched from and sold by Amazon" (ergo: fri fragt) - men nu er det slut og...- de ekstra alt mellem 9 og 15+ pund (for ikke at tale om noget der skulle veje 10+kg) + VAT = nej, tak (betaler sig ikke...)

film, spil, serier, kabler, Today's Deals m.m. - det var lux business for de fleste af os

og på den ene side så kan jeg godt forstå at de ikke gider os mere...- par andre lande har deres egen Amazon afdeling så hvorfor skulle de blive ved med at spilde deres penge på FREE Delivery til Dk?? - men på den anden side så er det lidt wierd da vi (nok) brugte hvad?? - flere 100mio. om året på at handle hos dem sssååå...- lidt wierd virker det...(de kunne bare - igen - forhøje 'mindste beløb' til??? - 35-40 eller U name it £ og that's it...)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#199183
Jeg køber for sjældent til at Prime kan betale sig.
#199185
det er jo lige det...- samme her...- de 4-5-6 gange jeg handler hos dem om året er ikke de 79£ værd...(især når 3-4 gange drejer det sig om et par film/serier/doks/spil der ikke vejer nok - ikke i min verden til at jeg skulle betale freaking 10+ £ for shippment)

kunne jeg installere Instant på enten mit fjernsyn eller Xbox eller ??? - så jo! - ville tegne et abb. uden at blinke men...- det er ikke muligt (selv om ingen er i stand til at give mig en troværdig forklaring på 'hvorfor er det UMULIGT og ikke kan lade sig at gøre i Dk men !KAN GODT! i SSSÅÅÅÅ MANGE andre lande på PRÆCIS DE SAMME enheder?? - samme tv-, dvd-, blu-ray- og U name it modeller inkl.Xbox og PS)

for ikke så længe siden handlede jeg hundemad hos dem (et af de bedste ((bedste=sundeste og reneste)) mærker ever! - Fisk4Dogs) - og den fik jeg leveret inkl.gratis fragt (minimum 6-8sække ad gangen)! - men nu er det desværre ikke længere aktuelt for mit vedkommende men...- handler man flere 100kg. hos dem et par gange om året og kan man nøjes med Instant på sin comp./tablet så giver det mening at investere de 79£ - men ellers ikke

om de kommer til at savne mine (og en del andres) penge vil kun tiden vise...- pt. bliver de straffet af mig :) - så længe de ikke laver om på deres nye regler - så længe holder jeg mig væk fra dem - punktum :) !
Af Remmerboy
#199187
det sørgelige er, at deres fragtpriser er billigere end postdanmark, så det er sikkert stadigvæk billigere at bestille hos amazon end en dansk webbutik
#199211
ikke mere/ikke altid...- kommer selvfølgelig hvad man går efter/vil købe

de 3 ting jeg købte inden d.3.april (faktisk dagen før) hos Amazon ville koste mig nu:

'Delivery & Handling: £11.63' ekstra - og det er ikke billigere end hvad Post Danmark kræver af hos herhjemme (hos .dk hjemmesider)

og her er der tale om en pakke (alle produkter hører under: Dispatched from and sold by Amazon) der alt i alt vejer knap 1200g - og nu ville det koste mig (til kurs 923,02 den 4. april 2014) 107,35kr. mere...
#199247
Jeg har lige forudbestilt en serie på bluray - det kostede 4 pund i forsendelse. Det er naturligvis irriterende når man er vant til gratis forsendelse, men det er stadig billigere end at købe nye serie på bluray i DK og så kommer de jo også som regel hurtigere. Men det har nu også undret mig at det kunne betale sig for dem at sende pakker uden beregning fra udlandet til DK når det som regel heller ikke er muligt internt i DK. Men jeg får nok bare lavet færre men større ordrer nu i stedet for mange mindre ordrer. Kunne være rart de blot havde hævet beløbet for, hvornår man kunne få gratis forsendelse.
#199249
er du et 100 på at du skal af med 4£ og ikke med 5 (hvis ikke mere)?

"For TOTAL add "Per Delivery" rate to "Per KG" rate. Weight is rounded to the nearest 0.10KG."

Music / DVD / Blu-ray / Software / Video Games (excluding consoles) :
Per Delivery: 4.30
Per KG : 1.10

vores 'fri-fragt' var inkluderet i prisen/priserne af det vi købte sssååå...- det kan godt lade sig at gøre ;)
#199272
allo skrev:er du et 100 på at du skal af med 4£ og ikke med 5 (hvis ikke mere)?

"For TOTAL add "Per Delivery" rate to "Per KG" rate. Weight is rounded to the nearest 0.10KG."

Music / DVD / Blu-ray / Software / Video Games (excluding consoles) :
Per Delivery: 4.30
Per KG : 1.10

vores 'fri-fragt' var inkluderet i prisen/priserne af det vi købte sssååå...- det kan godt lade sig at gøre ;)
Ja ca.4 pund men skrev til dem i går og det er fragtfirmaerne der har hævet taksterne hvorpå det ikke kan gå rundt at give fri fragt til DK mere uanset beløb.
#199290
det må være omkring 4,5-4,7£ du skal af med - men ok...- kan du/man spare selv om at der skal +'es de små 40kr. oven i så er det vist ok ;)

nederen at de ikke kunne lave en bedre aftale med dem ellers med andre...