Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#196995
Jeg forsøgte at købe en refurbished laptop for nogle måneder siden. Noget gik dog galt ved transaktionen, og da jeg ville forsøge mig igen, var prisen pludselig steget (en smule).

Da jeg henvendte mig til virksomheden, var de dog flinke nok og tilbød straks at levere til oprindelig pris.

Her takkede jeg imidlertid nej, da jeg i mellemtiden havde fået min gamle laptop banket igang igen.

Så ok erfaringer med denne svenske side.
Af stof
#197020
Vil helt klart anbefale dig at bruge pricerunner istedet, for derefter så at finde en bærbar der som du så køber det stede der nu har den billigst. Hvis du er i tvivl har vi jo også http://www.trustpilot.dk men pas på, der er vidst nogle sider der har folk til at promovere deres egen siden, ved at skrive gode anmeldelser af den. Og undgå helst mærker som Fujitsu simens, Hp (hvis der er amd processor i) og andre der har navn lign køleskabe eller andre lettere mærkelige navne. Lenovo laver nogle gode maskiner til pengene, samt asus.
#197021
@stof:

Pricerunner er en søgerobot. BilligTeknik er en netbutik (?)

Og kunne du eventuelt finde på at underbygge din lommeteori om HP mfl. med lidt empiri?
Af mellin81
#197027
tak for input...

Det er netop en refurbished jeg stiller ? ved
-Er ikke helt stærk i svenske .... når jeg kontakter kundeservice ang dette emne svare de:

'RFBD innebär Refurbished och det är kortfattat en dator som har varit trasig från fabrik men sedan blivit återställd till nyskick av tillverkaren.'


Så hvad betyder det egentligt??
-er det en pc der er brugt og så har Billigteknik.dk/se repareret den? eller hvordan?
#197030
Refurbished er et begreb, som i mange år har været kendt i USA, hvor man bl.a. har kunnet købe "re-etablerede" MacBooks fra autoriserede forhandlere.

Altså produkter, der er "som nye", blot billigere og med fuld garanti.

So nuthin fishy about that :)
Af stof
#197033
Det er sådan set bare det, at de ret ofte formår at have dårlig ventilation i deres bærbare computere. De fleste af deres amd processor bliver meget varme og når de ikke kan komme af med varmen så er det jo noget af et problem. Der også andre mærker der har haft selvsamme problem, men sådan som asus er en af dem der virkelig har fået styr på den del, med deres "icecool technology" Men også som sidenote, så synes jeg har oplevet alt for mange folk, have problemer med mærket af forskellige grunde, samt har selv oplevet dårlige ting omkring flere forksellige computere igennem tiden, heldigvis uden selv at have købt en.
#197066
ja det var sådan set en af deres asus maskiner jeg brændt varm på, de havde dem hele sidste år i fona i forskellige 'str' til en billig penge, men jeg var for langsom og nu er asus/fona kommet med en 'ny' model, der prøver lidt for meget at ligne mac i designet -ej på den gode måde'...
Den gik fra en 15 tommer (som er den str. jeg vil ha) fed alumininium ULTRABOOK, til ny at ligne en kluntet plastik MAC udgave:
http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 4404231080
-ihvertfald stillet over for hinanden fysisk

Det ENESTE sted jeg kan finde den samme slags som åbenbart er en udgået model er altså her hos billigteknik.dk:
http://www.billigteknik.dk/familiecompu ... x198h.html


Og så skulle man jo være glad, for at det trodsalt kan lade sig gøre at støve en op...bortset fra at jeg er bange for at blive snydt...
Core i3 er jo ikke meget nu om dage, på den anden side er det KUN en surfe, mail, basis jeg søger.
Men det er jo mange penge og bla bla bla

Og så ser jeg disse RFBD pc'er og tænker, skal jeg heller købe sådan en med større ydelse til samme pris???
Men så igen tror stadigvæk ikke heæt jeg forstår emnet... Har de været hos en forbruger, der så har brugt den, sendt den ind til fabrikken da den gik itu og så har fabrikken lavet den og nu sælger Billigteknik den igen?