Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Claus541
#195054
Har den 6-12-13 bestilt et tv hos overnævnte firma,med en lovet levering på 2 dage,og fortaget forudbetaling bankoverførsel.Blev den 09-12-13 kontaktet pr mail,at jeg skulle kontakte dem telefonisk,da de ikke kunne finde min adresse.Jeg kontaktede dem med det samme,og fik afvide at de havde rettet det,men kunne fortælle at det bestilte tv nu var i restordre,med en levering ??
jeg fortalte gutten at jeg var lovet en levering på 2 dage,hvilket han kunne bekræfte,men han kunne se det netop havde fået en model af omtalte tv ind,og at den sikker ville gå til mig.
Jeg gave dem et par dage,kontaktede dem igen Torsdag d 12 for at hører hvor mit tv blev af,og fik svaret at jeg var aldrig blevet lovet en levering på 2 dage,sådan noget gjorde de aldrig og blev halvvejs beskyldt for at lyve,jeg valgte derfor at afbestille den bestilte vare.
Nu sidder jeg så tilbage og må kæmpe en kamp for at få mine overførte penge retur,bliver mødt med 117 undskyldninger,og at det ikke er så ligetil,på trods af at vi har samme bank,og de gentagende gange har fået mit konto nummer :( jeg kunne godt tænke mig at vide om der er andre der har oplevet noget lignende med det firma ?
Af DavidHimself
#195056
Man kan opleve problemer med alle vil jeg tro. Tit bunder det i en menneskelig fejl, eller et problem butikken ikke kan gøre noget ved. Lige som hvis man vil annullere en handel hvor beløbet allerede er reserveret - der er ofte 30 dages slack fra banken, men alligevel får butikken skylden...

Jeg har dog selv haft en sag der ligger forbavsende tæt på din med netop Proshop hvorfor jeg stoppede med at handle hos dem. Men jeg ville passe på med at kalde det for en tendens.
Af Claus541
#195057
Tjoo DavidHimself en ting er at varen er gået i restordre med ukendt levering,det overlever man nok,man bestiller jo så bare et andet sted.
Men at man efterfølgende skal kæmpe for at få sine penge retur,det er bare ikke godt købmandsskab,slet ikke når de så samtidig ikke har mere styr på regnskabet,så de har svært ved at gå tilbage og se at pengene er overført.
Af PhDream
#195061
Har også haft problemer med Proshop - solgte mig et demo grafikkort, som ifølge beskrivelsen fungerede perfekt. Talte endda med én i kundeservice, som fortalte mig, at alle deres demovarer tjekkes før de sættes til salg igen.

Kortet viste sig at være defekt - hvad der var galt ved jeg ikke, men da jeg var i gang med at bygge en ny PC, brugte jeg timevis på fejlsøgning, da jeg troede, at det muligvis var andre komponenter, der var noget galt med, bl.a. bundkort.

Jeg fik ikke engang en undskyldning fra Proshop - til gengæld fik jeg pengene ret hurtigt igen.
Af DavidHimself
#195062
Claus541 skrev:Tjoo DavidHimself en ting er at varen er gået i restordre med ukendt levering,det overlever man nok,man bestiller jo så bare et andet sted.
Men at man efterfølgende skal kæmpe for at få sine penge retur,det er bare ikke godt købmandsskab,slet ikke når de så samtidig ikke har mere styr på regnskabet,så de har svært ved at gå tilbage og se at pengene er overført.
Jeg er rørende enig :) og som jeg skrev, har jeg været udsat for noget lignende fra netop Proshop...
Af silkeborg
#195063
Jeg har faktisk kun gode erfaringer med Proshop. De tog pænt mit sidste TV retur, godt nok gik der lidt dage og lidt opringninger inden pengene kom retur, men de kom.
Af Johnoc
#195107
Jeg har egentlig også gode erfaringer med Proshop. Jeg bestilte for en måned siden en ny laptop til 11.000, men da jeg fik den var jeg ikke tilfreds med skærmkvaliteten og selvom jeg havde taget windows i brug og aktiveret softwaren, tog de laptop'en tilbage uden problemer og pengene var gået ind i løbet af en uges tid.
Af Moulder
#195111
Når man betaler via bankoverførsel, så ber man selv om problemer.
Det er stort set den eneste betalingsform, hvor du ikke kan annullere handlen, og være sikker på at få dine penge tilbage.

Nu tror jeg ikke der bliver problemer med Proshop, jeg har selv handlet der et utal af gange.
Men hvis du laver en bankoverførsel, og firmaet feks. går konkurs efterfølgende, så får du mere en svært ved at få dine penge igen.
Hvis du derimod betaler med kort, så er du garanteret tilbagebetaling fra din bank.

Men det lyder da som en mærkværdig behandling fra Proshops side.
Af Claus541
#195118
Ja kæmper stadig,eneste respons jeg får nu pr mail er "Det går desværre ikke så hurtigt" hvilket er et standart svar.
Af Proshop
#203801
Hos Proshop tager vi ikke imod forudbetalinger fra private via bankkonto. Det vil ingen seriøse forretninger gøre. Oplever du et firma der spørger efter forudbetaling via bank - så løb skrigende bort.

Før jul sidste år var der nogle svindlere som lavede et kopi-site af Proshop med vores logo og vores telefonnummer. Du har med 99,9% været så uheldig at blive snydt af disse svindlere.

Du har muligvis allerede fundet ud af dette, men har ikke fået opdateret status her.
Desværre er det danske politi og retsvæsen helt fortabt overfor sådanne (formentlig) udenlandske svindlere.

Proshop ApS tager ikke imod forudbetalinger fra private, og vi har generelt meget gode ratings (ikke kun på trustpilot) og rigtig glade kunder.

Michael Sørensen
Indkøber
Proshop ApS