Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#224110
Faldt lige over dette indlæg over dårlig service. Kan da kun give vedkomne ret i at det er forkert at reglerne ikke er de samme ved en fysisk og online handel. Kan blot sige at man desværre ikke altid kan stole på sælgere , han "ved" meget mere end der er god for kunden, og til stor stor skade, desværre kan ende i fejlkøb, pga fejl oplysninger. Har selv fået en NY vare udleveret i en fysisk forretning (en bærbare) nej den var langt fra ny, der lå rigtig mange hyggelige privat ferie foto :-(, så deres argument holder ikke, de sælger nemlig ofte vare igen som nye, (også sket med tv) der har været ude. Må desværre sige at mange at de indlæg der er tilgået, lyder som forsmået "sælgere hos Fona" der lige skulle markere deres UPS, det kunne vist være mig der kunne havet dagens sælger. Jeg handler i Fona, men kun når en bestemt medarbejder er på arbejde, de andre giver for dårlig service, og forsøger at sælger mig noget jeg ikke beder om. Tilmed har jeg været udsat for en sælger der påstod at de ikke havde gavekort. Kom igen min dreng, hvis man er i tvivl, spørger man sine kollega
#224114
mundtlig aftale skulle vist kun gælde i Sverige (muligvis også andre lande), men ikke i danmark.

Nu har jeg ikke læst alle 85 indlæg, men jeg er også sælger i forbruger elektronik og vi har det svært med de her type sager/kunder. vi vil meget gerne yde en rigtig god service for kunderne, men forbrugerne/kunderne kræver mere og mere og i takt med priserne på forbruger elektronik falder og falder så er der ikke råd til at bare annullere købet. fordi at man ikke kan sælge et "brugt" tv til samme penge der sikkert allerede var solgt med negativ avance. ja i hørte rigtigt og tv bliver næsten kun solgt med negativ avance, det er derfor vi forsøger at sælge forsikringer og andre tilbehør for at kunne "overleve".

Ang. Netbutikken kan sagtens have andre forretningspolikker end selve den fysiske butik. det bliver de nødt til at da de er under dørsalgsloven/forbrugeraftaleloven. fordi man netop ikke har set produktet i forvejen.
#224254
I dag er det tilladt at optage, når man selv deltager i fx et forhandlingsmøde. Endog uden at oplyse om, at der sker optagelse, men det hjælper gevaldigt, hvis een af parterne helt har glemt eller fortolker situationen anderledes, og optagelsen fx sendes.
Senest rettet af bentpetersson 17. dec 2015, 09:43, rettet i alt 1 gang.
#224316
Undskyld mig men først og fremmest syns jeg du fejler som kunde, hvis du gentagende gange har behov for at købe en vare og så fortryder, så må man sku gøre sit forarbejde og være sikker på man vil ha den pågældende varer. Hvis det ikke fremgår af bonen fra den fysiske butik har du ikke krav på retur overhovedet. Og på nettet ska varen returneres i væsentlig samme stand og mængde som da du modtog produktet. Personligt ville jeg aldrig købe noget uden at gøre et grundigt forarbejde og se de forskellige muligheder inden for det budget jeg har valgt.

Men ærligt sys jeg mere det virker som en urigtig og usand "klage". Først klager du over du ikke ka få byttet fordi din syns hamdicappede mor ikke ka se på skærmen, så er det din bedre halvdel der ska godkende den, så er det pludselig sælgeren der har bildt dig en masse ind.

Sorry to say men tror ikke et øjeblik på hvad du skriver der
#224317
[quote="Dank1984"]Undskyld mig men først og fremmest syns jeg du fejler som kunde, hvis du gentagende gange har behov for at købe en vare og så fortryder, så må man sku gøre sit forarbejde og være sikker på man vil ha den pågældende varer. Ellers ka butikkerne jo kun sælge brugte varer lige pludseligt. Du køber jo heller ikke letmælk for så at bytte den til minimælk dagen efter vel? Så må man sku stå ved sine beslutninger. I min verden burde der kun være retur ret på tøj købt online, alt andet kan man hvis man gider undersøge inden man bestiller.

Hvis det ikke fremgår af bonen fra den fysiske butik har du ikke krav på retur overhovedet. Og på nettet ska varen returneres i væsentlig samme stand og mængde som da du modtog produktet. Personligt ville jeg aldrig købe noget uden at gøre et grundigt forarbejde og se de forskellige muligheder inden for det budget jeg har valgt
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7