Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#179831
Prisforskel nettet vs. butik:

Efter tv2.dk i dag bragte historien om, at du kan spare tusindvis af kroner ved at bestille varer online i Elgiganten fremfor at købe dem i butikken, er tv2.dk blevet stormet af læsere, som har oplevet at varer har været billigere på Elgigantens hjemmeside end i butikken.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... ml?forside

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... ml?forside
Af DavidHimself
#179837
Jeg håber ikke det kommer som en overraskelse for nogen :)
Det var været almindeligt kendt at Elgiganten ofte er på kanten af hvad der er lovligt/etisk, og at deres service ofte er mangelfuld, og det her med deres net vs. fysisk butik har man set MANGE gange før... jeg ser dog ikke noget problem i det. Godt nok har de samme navne, men fungere seperat.

Men så længe Elgigantens metoder kan betale sig (og ser man deres overskud må man sige at det har kunnet betale sig) hvorfor fanden skulle de så lave det om? En stor del af de danske kunder er en flok lud.... (mig selv inklusiv) vi er måske det mest prisbevidste folk i europa og så længe vi er det og så længe vi godt nok bliver sure over at blive snydt, men er lige glade resten af tiden - vil Elgiganten have os lige hvor de vil have os! :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#179838
Og, er det et problem ?
Internetpriser er som udgangspunkt billigere, i de fleste tilfælde spares butikspersonalet, og dermed kan en lavere pris tilbydes.
Kender du prisen på internetsitet, eller en bedre pris hos konkurrenten, skal butikken sælge til samme pris ( hvad deres internetpris angår, men konkurrentens pris matches stort set i alle tilfælde ).
Kommer kun internetsurfere til gode, ja, sådan har det altid været. Det gælder jo også, hvis en konkurrent har bedre priser, medmindre man som i gamle dage ringede rundt for pristilbud.
Hvorfor kun ElGiganten? Computer City driver forretning på samme måde, her ved jeg blot ikke, om de matcher deres egen online pris. Gælder samme prispolitik for andre kæder, hvorfor ikke.
Jeg har da også handlet i netbutikker, med et pickup point, hvor der var x antal kroner til porto/forsendelse. Valgte man pick up, blev der pålagt et ekspeditions/afhentningsgebyr, svarende til portoen.
Af Chaui
#179842
Ja tjek altid den vare du vil købe på deres hjemmeside. Da jeg købte Fladskærm sidst, stod den til lige knap 17.000kr i butikken, men på hjemmesiden stod den til 14.500kr, så det sagde jeg til dem, og medarbejderen tjekkede hjemmesiden og solgte mig skærmen til de 14.500
Af lgowner
#179846
dette er da normal praksis for alle elektonik forretninger, bare se expert, merlin , fona osv. de alle har andre priser i butikken.

som andet eksempel er Maxizoo lige startet netbutik og de kører også med andre priser online ift. butikken der.

helt normalt men måske ikke lovligt?
så har elgiganten klart et problem, dog har vi jo den fine løsning at varen kan hentes i butikken og man bibeholder de 14 dages returret :)
Chaui skrev:Ja tjek altid den vare du vil købe på deres hjemmeside. Da jeg købte Fladskærm sidst, stod den til lige knap 17.000kr i butikken, men på hjemmesiden stod den til 14.500kr, så det sagde jeg til dem, og medarbejderen tjekkede hjemmesiden og solgte mig skærmen til de 14.500
de kan dog også rette sig efter "netpris", som de bruger en del gange. så du har måske bare været heldig der.
Af janbau
#179847
Jeg har handlet meget i Elgiganten og altid været velforberedt med både internetpriser og priser på det jeg vil købe også hos andre . Så jeg synes ikke det er et problem med de handels metoder de skal vel tjene penge og du kan jo altid gå i Butikken og se og røre produktet i modsætning til mange andre internetbutikker .

Min sidste handel var en Vaskmaskine som stod til en pris på 4500 kr ( Internet ) den dag jeg så på den men nåde ikke at købe , den stod så til normalprisen på 6099 da jeg kom igen . Jeg havde den gamle pris med så det købte jeg den ti ( 4495 kr. ) for at senere på ugen at opdage den var faldet kun 3999 kr. ( Internetpris ) Så måtte jeg i Elgiganten igen og nævne dette så fik jeg uden problemer 499 kr. indsat på min konto .

Det er denne .
http://www.elgiganten.dk/product/hvidev ... e-f14a8qds
Af janbau
#179848
Jeg har et eks. fra Elgiganten hvor prisen er meget lavere i butikken og det er denne udmærkede Fladskærm som har kunnet fås til denne billige pris i de sidste par uger i Elgiganten i Horsens ved ikke om prisen holder andre steder ? Men hvis det ikke er tilfældet og nogle har købt den til en højere pris andre steder eller til en internetpris som ca. denne . Skal jeg da gerne være behjælpelig med at jeg har set den til en væsentlig lavere pris .
For hvis jeg selv havde købt til an højere pris ville jeg helt sikkert blive lidt sur og forlange nogle penge tilbage , hvad jeg også helt sikkert ville have fået .

Det er denne fladskæm det drejer sig om 47lm860w den stod i går til en pris på 10999 kr.

Internetpris idag 13339 kr.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-47lm860w

Jeg har nævnt i butikken at jeg synes at internetprisen er meget højere end i butikken .

Jeg vil lige nævne at prisen på Sony HX855BAE ja 55 Tommer er til salg i næste uge til super prisen på Kun ! 9995 kr. Det er en rigtig god pris Foks :) So gov for it !! ikke at jeg er sælger for Elgiganten men prisen fejler hvis intet .

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... nd-50-boks
Af janbau
#179850
At der er så store prisforskelle i Elgiganten på ting som sælges ja selv inde for samme uge oplevede jeg jo selv ved købet af den vaskemaskine som tidligere nævnt .
Kan nævne at de havde en af Simens Topmodeller en enkelt dag til en internetpris på kun 3999 kr. ( En topmodel med kulfri moter og 10 års garanti ) steg så til pris på ca. 8000 kr.
Jeg nævnte det for sælgeren og han sagde at det også for dem var svært at følge med da priserne på nettet hele tiden ændrer sig på de enkelte produkter . Elgiganten har vel ca 80 vaskemaskiner på deres salgsliste så .

Der må være stor forskel på hvad den enkelte sælger må hvis en kunde føler sig snydt med prisen . Noget jeg stort set aldrig har oplevet jeg har altid fået prisen til at passe eller forhandlet mig til en god pris . Hvis ikke så går jeg bare min vej .
Men det er da rigtig nok med at der kan være store prisforskelle på Internet og butik pris noget jeg tit ser på spil og film . Men har man internetprisen med i butikken har jeg stort set altid fået varen til den pris .
Så dårlige eksempler med utilfredse kunder kan butikker altid få det er ikke kun for Elgiganten det gælder .
Af steffenj
#179863
Tror der går noget tid endnu før vi ser de forskellige forhandlere have samme pris i butik som på nettet. Men som nævnt falder og stiger priserne jo nærmest dagligt på nettet. Der jo også tit at forhandlere har lavere priser når varen ikke er på lager f sætter den op når de får den igen. Men det har vel altid været sådan at dem der forbereder sig og undersøger lidt får en bedre pris?