Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HMAC
#156841
Der er flere eksempler på folk, der har fået gode tilbud - også under billigste internetpris.

Hvordan får I prisen ned hos f.eks. Elgiganten - jeg synes ikke de er til hverken at "hugge eller stikke i" (og jeg er fra Jylland .. ;))?
Af jones31
#156882
AndreasL skrev:
DavidHimself skrev:
AndreasL skrev:Jeg havde samme oplevelse i butikken, snakkede med Elgiganten telefon salg.. Om samme pakke med et Samsung UE46D8005, samt noget skærmrens, og vægophæng til 10695kr, han tilbød mig endda gratis express levering


Dem købte jeg 2 af kl. 14.. Leveret 2 dage efter ankom de.. Gik ned i Elgiganten byttede vægophængene og skærmrens til kontanter..

Endte ud med jeg havde fået de 2 tv til ca. 9500 kr stykket. Der var desuden 2 tablets i en af dem.
Det er helt klart undtagelsen der bekræfter reglen :) jeg har aldrig oplevet en tur i mutanten for at byttet noget, hvor de IKKE stilte sig på bagbenene og skulle være på tværs. Det er sket i både Gentofte, Herlev og Taastrup. Og især det med at du kunne få kontanter ud af tablets osv...
Hver gang hvor der har været tale om "en pakkepris", så har jeg ALDRIG fået værdien udbetalt, det der i deres system står om rabat bliver taget på "de små ting". Der ud over at tabletsne pakke fra Samsung, så det lyder sært at de overhovedet har ville hjælpe dig med at slippe af med dem ::l
Nu er det ikke tables jeg har fået penge for, men der imod vægophænget / skærmrens..

de 3 tablets har jeg stadig (fra de 2 tv) hvorfra jeg prøver at sælge 2 af dem =P !
Så burde du jo også gå ned og aflevere den af tablet som du ikke skulle have haft, du har fået noget du ikke har betalt for og ovenikøbet dumt nok til at skrive det i et off forum.
Af AndreasL
#156885
jones31 skrev:
AndreasL skrev:
DavidHimself skrev: Det er helt klart undtagelsen der bekræfter reglen :) jeg har aldrig oplevet en tur i mutanten for at byttet noget, hvor de IKKE stilte sig på bagbenene og skulle være på tværs. Det er sket i både Gentofte, Herlev og Taastrup. Og især det med at du kunne få kontanter ud af tablets osv...
Hver gang hvor der har været tale om "en pakkepris", så har jeg ALDRIG fået værdien udbetalt, det der i deres system står om rabat bliver taget på "de små ting". Der ud over at tabletsne pakke fra Samsung, så det lyder sært at de overhovedet har ville hjælpe dig med at slippe af med dem ::l
Nu er det ikke tables jeg har fået penge for, men der imod vægophænget / skærmrens..

de 3 tablets har jeg stadig (fra de 2 tv) hvorfra jeg prøver at sælge 2 af dem =P !
Så burde du jo også gå ned og aflevere den af tablet som du ikke skulle have haft, du har fået noget du ikke har betalt for og ovenikøbet dumt nok til at skrive det i et off forum.
Fordi Elgiganten ville helt sikkert give den tilbage til Samsung =) ? Det er ikke min fejl.. Jeg er temmelig sikker på jeg ik forpligter mig til noget som helst
Af Otto J
#156889
AndreasL skrev:
Fordi Elgiganten ville helt sikkert give den tilbage til Samsung =) ? Det er ikke min fejl.. Jeg er temmelig sikker på jeg ik forpligter mig til noget som helst
Der tager du grundigt fejl. Det er en temmeligt udbredt misforståelse at hvis man får noget i hænderne ved en fejl, så har man ret til at beholde det. Så længe du ved der er begået en fejl, så er det sidestillet med simpelt tyveri at beholde det.
Af PhDream
#156891
Otto J skrev:
AndreasL skrev:
Fordi Elgiganten ville helt sikkert give den tilbage til Samsung =) ? Det er ikke min fejl.. Jeg er temmelig sikker på jeg ik forpligter mig til noget som helst
Der tager du grundigt fejl. Det er en temmeligt udbredt misforståelse at hvis man får noget i hænderne ved en fejl, så har man ret til at beholde det. Så længe du ved der er begået en fejl, så er det sidestillet med simpelt tyveri at beholde det.
Dette er ved lov?

Dette gælder også hvis man køber en pakke flødeboller, hvor der bør være 12 stk. i, men viser sig at være 13 stk. i?
Af Otto J
#156893
Til trådens emne: Det er på ingen måde et forsvar af Elgigantens politik, men det er slet ikke urealistisk at de rent faktisk har solgt de 800 styk på en dag på landsplan. Jeg tror som sådan ikke at de lyver mht. antallet, de er bare blevet så store at 800 styk rent faktisk er et begrænset antal, hvis der er tale om en populær model til en ekstraordinært god pris. Da fælleskøb på Recordere.dk var på sit højeste, solgte vi i Tape Connection 200 tv til 25.000 på én dag. Godt nok i en anden tid, men der sælges stadig lige så mange fladskærme på det danske marked som dengang (bare til lavere priser i dag). Og Elgiganten når _meget_ bredere ud end fælleskøb nogensinde har gjort. Som sagt, jeg tror ikke at de lyver - men deres koncept med elevator-priser er stadig ikke særligt kundevenligt. Men man kan se på deres regnskaber at det virker.

Dét jeg synes man som sur kunde skal tænke lidt over, er: Hvis nu Elgiganten ikke havde dette koncept med slagtilbud i begrænsede antal, så ville de ikke kunne have en lige så god pris som fast pris. Deres faste pris ville formentligt være lig med normalprisen, "uden for" slagtilbuddet. Så hvis man er sur over tilbuddene i begrænsede antal, så er det sådan set meget nemt: Betal normalprisen, for det er dét der er den reelle pris, ikke slagtilbuddet. Eller endnu bedre, betal normalprisen i en anden butik. Men som sagt, vi må bare konstatere ud fra Elgigantens succes-rate, at den brede befolkning hellere vil have slagtilbud som man skal kæmpe om, end faste, realistiske men højere priser. Det interessante er bare at med det overskud Elgiganten har, så må der være rigtigt mange der ikke handler til slagtilbuds-prisen, men til den normale pris.

Personligt synes jeg det burde være ulovligt at begrænse antallet af et produkt man rent faktisk godt kan levere. Det ville tvinge butikkerne til at sætte en pris som de rent faktisk er interesseret i at sælge varen til. Hvordan det skulle administreres i praksis, er så sværere at definere.
Af Otto J
#156894
PhDream skrev:
Dette er ved lov?
Jeg kan ikke ryste en paragraf ud af ærmet, men ja.

EDIT; Det er almindelig handelsskole-stof, derfor kender jeg princippet men ikke paragrafferne.
PhDream skrev:Dette gælder også hvis man køber en pakke flødeboller, hvor der bør være 12 stk. i, men viser sig at være 13 stk. i?
Principielt ja, EDIT: Forudsat at det er åbenlyst at det er en fejl, og ikke bare en naturlig afvigelse i pakningen.

men der er naturligvis et grænseområde hvor det er under bagatelgrænsen. Men hvis du kører 51 km/t i en 50 km/t zone, så har du jo også brudt loven. Så rent principielt er det ulovligt at beholde den ekstra flødebolle, ja. Vi er dog helt enige om at de fleste butikker vil synes du er mere end almindeligt mærkelig hvis du afleverer den ekstra flødebolle til butikken igen. Men en tablet der formentligt repræsenterer en værdi på et par tusinde kroner, det er i hvert fald ikke inden for dén bagatelgrænse.

En detalje: Du er ikke pålagt at have udgifter forbundet med at returnere produktet. Du kan nøjes med at informere butikken om at du har fået for meget udleveret, og give den en rimelig tidsfrist til at afhente det. Gør de ikke dét, er du derefter fritstillet til at gøre med det hvad du vil. Så i flødebolle-eksemplet, der kan du ringe til butikken og sige at de kan afhente deres flødebolle, hvis du vil have retmæssigt krav til at spise den ;-)
Af Otto J
#156897
lgowner skrev: for købere som brugere elgiganten, så burde man vide at næste uges tilbuds avis starter fredag/lørdag ugen før, når man har betingelserne på plads. for så køber man lørdag til fuld pris, og går ned om mandagen og får forskellen udbetalt :)

virker hver gang :)
Der har jo så for nyligt været en historie i dagspressen om én der netop ikke kunne få forskellen retur med den begrundelse at tilbuddet var i begrænset antal... Så nej virker ikke hver gang.