Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stof
#147121
jeg går og skal købe et tv og måske, hvis jeg kan finde den samme model, vil jeg købe det over grænsen. Men da jeg så sad og tænkte på det, tænkte jeg også, at når man tænder tv'et og ser i menuen, eller kigger på fjernbetjeningen, er det så alt sammen på tysk? - og så som på tv'et, kan det så ændres?

-ved ikke om dette indlæg ligger det rigtige sted, så i må meget undskylde hvis ikke! :)
Af Kajs Bodega
#147189
På samtlige tv jeg har skulle indstille gennem tiden, har jeg fra start, altid haft mulighed for at vælge mellem en LANG række forskellige sprog, herunder også tysk. Derfor kan jeg ikke forstille mig at du løber ind i sproglige problemer, ved at købe dit tv i Tyskland.

Men vil ikke lige lægge hovedet på blokken, så du skal nok lige vende den med sælger inden du køber. Jeg tror nemlig også det afhænger af producent/model, hvorfor jeg ikke lige kan give dig noget præcist svar.
Af Chaui
#147200
Husk også problemet med garanti/reklamation. Du kan ikke gøre brug af f.eks. Samsungs Prestige service hvis det er købt i tyskland. og webshops i Tyskland vil sikkert henvise til producenterne, så du kan nemt stå med et tv ingen vil røre såfremt det går i stykker.

Hvad angår sprog, vil jeg tro der er Dansk i de fleste.
Af stof
#147224
oaky. Det er just bare fordi jeg har tænkt mig et købe det i Fördepark (måske) da de har et stort udvalg til gode priser, men det skal lige vendes lidt, men er ikke sikker på jeg gør det endnu.