Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kanonkongendk
#135429
tak for dit synspunkt - jeg har selv også vendt og drejet den.
Pointen har været, at Elgiganten KUN har fået ud fra tekniske spec.
I mine forsikrings vilkår står der "ligeværdi" - altså INTET om teknisk kunden.
Derfor, må jeg jo være en smag sag om hvad jeg føler er design. Det mig der forsikringstageren og har tegnet en forsikring der netop følger dette produkt.
Så skal forsikringen også dække et ligeværdi tilsvarende = mit design valg.
Forsikringen er dog fuldt forståelig over for sagen, og vil også pointere jeg ikke gør krav på et til for de fulde beløb - blot SELV vælge hvad "smag", ikke lade mig diktere af en uviden Elgigant medarbejder, som ikke engang har læst forsikringvilkårsne igennem, men konkludere at jeg måtte da være tilfreds med et TV som blot er nyt.

Men jeg forstår din pointe :) og i bund og grund handler det vel om at gøre MIG tilfreds og kroner ører (selvom de ikke vil indrømme det)

anyhow - Så må de ikke ringe til mig, når der indgivet en "tryghedsklage", uden de har læst mine skadehistorik igennem samt haft accept på de to overnævnte tv fra forsikringen - Som de ikke har haft.
Forsikrings damen, kunne godt ligge to og to sammen, at jeg anmodede selv om et tv til 4999.- og de tilbød mig et helt andet tv til godt 6900 svenske kroner.
Hvad der så var nemmest at give mig, så jeg var tilfreds.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#135430
Som jeg ser det, så har de forsøgt at imødekomme dit ønske med netop de to modeller de for nyligt har tilbudt dig, men det bliver jo tilsvarende svært at finde alternativer hvis man sidder og sammenligner billeder i stedet for specs.

Vi er enige om, at den svenske model er en ret fesen måde, at spise dig af med et TV på. Men EX500 kan med lidt god vilje ligne dit Amoi en smule.
Af kanonkongendk
#135432
Vi enige i at ex500 modellen ville være aktuelt, hvis det var i nærheden af samme kvalitet designmæssigt..

De har selv bedt mig om at finde noget der var i sortiment og så lade en skrivelse på det ( i lørdags).
Der ingen der har kigget på den skrivelse endnu - de den er sendt til Forsikringen - som jeg afventer svar fra..
Jeg frasagde mig alt kunde kontakt indtil forsikringen kom med en udmelding om mine synspunkter på policy.

Lidt en spændende sag, da Elgiganten har solgt Tv'et på design, men ikke selv vil anerkende det, når der forsikrings sag.
Af kanonkongendk
#135961
Ville lige smide update i sagen.
Efter en rigtig dårlig behandling, fik jeg et opkald igår, Sales manager Rolf, fra Elgiganten - som kunne beklagede mit forløb, og kunne 100% sætte sig ind i mit sted.
Derfor skulle jeg bar sende 3 tv, som jeg ville være tilfreds med.
Han vidste nemlig godt hvad designer ikonet Amoi stod for dengang og jeg skulle ikke spidses af med et bambus tv til 1999.-

Jeg sendte 3 forskellige tv, af forskellige typer samt mærke:

LG 42" LED-TV 42LE850N
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 50N/lg-42-

Samsung LE40C675
http://www.elgiganten.dk/product///LE40 ... -40-lcd-tv

Sony KDL40HX803
http://www.elgiganten.dk/product///KDL4 ... 40hx803aep

2 min efter, fik jeg endnu et opkald, hvor Rolf bar spurgte hvornår jeg ville ha leveret mit foretrukkende tv (LG 42LE850N)
Han kunne let forsvare sådan en sag over for forsikringen, og selvfølgelig skulle de (elgiganten) ikke diktere min smag.

Så jeg ser frem til at modtage mit nye LG 42LE850N til soveværelset

Jeg siger super mange tak til alle's konstruktive indlæg samt kritik :)

Altid rart med en happy ending
Af Jodle
#135968
Tillykke. :)
Senest rettet af Jodle 12. apr 2011, 17:59, rettet i alt 1 gang.
Af kskruger
#136003
Tillykke, ja det hjælper at kæmpe lidt.
Men det undre mig, at de giver dig et 42" når det var et 32" du havde. Ha du fået nogle forklaring på det?
Af kanonkongendk
#136004
kskruger skrev:Tillykke, ja det hjælper at kæmpe lidt.
Men det undre mig, at de giver dig et 42" når det var et 32" du havde. Ha du fået nogle forklaring på det?
Som Rolf blev enig med sig selv om, handlede det om at jeg blev tilfreds.
Samtidig havde de ingen 32" i sortiment med pip/pop/pap funktion med bar lidt design ind over sig.

De gjorde ellers et ihærdig forsøg.
Af Mysen
#136007
Lyder som en pæn opdatering af et tv, du har fået dig.

Tillykke med det ;)
Af Snurrerundtlyd
#137771
Godt at du nu har fået et TV du er tilfreds med.

En lille sidebemærkning:
Jeg lagde mærke til at du flere gange har skrevet "spidses af". Det hedder faktisk "spises af" [fodres] og ikke "spidses af", medmindre de da er begyndt at spidse dig af med en blyantspidser eller noget.
kanonkongendk skrev:"Problemet" som de nævner er, at det SKAL være et LCD tv og der bliver ikke solgt særlig mange LCD tv i elgiganten mere i 32" klassen. Det er 37" eller LED
LED-TV er LCD-TV!

LCD er paneltypen, hvorimod LED blot er typen af belysning bag selve LCD-panelet. Man kan sige at LED-TV blot er en delmængde af LCD-TV.

Der findes to forskellige belysningsteknologier bag LCD-paneler:
CCFL = Cold Cathode Fluorescent Lamps (lysstofrør).
LED = Light Emitting Diode = lysdiode.

Men både CCFL-TV og LED-TV er LCD-TV. Det er derfor helt forkert at snakke om LCD-TV vs. LED-TV.
Det er CCFL-TV vs. LED-TV, hvis man vil skille LED-TV fra resten af LCD-TV'ene.

Men det meste af salgsbranchen forsøger desværre at snakke om LED-TV vs. LCD-TV, selvom det absolut ingen mening giver eftersom det ene er en delmængde af det andet. Men folk kendte allerede begrebet LCD-TV, og så kom der et nyt begreb LED-TV som belv markedsført og folk havde aldrig hørt om CCFL. Så i stedet for at snakke om LED vs. CCFL begyndte de desværre at snakke om LED vs. LCD.
Af THM
#137777
tillykke med at de gik med på den, det er jo en opgradering af dimensioner. men det er selvfølgelig også en win for elgiganten når det er forsikringen der betaler...
godt kæmpet