Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Elmgreen
#116360
Hej alle. Må starte med at indrømme, at jeg ikke ved om dette er rette forum at spørge i, men er lidt i panik. :(
Fik mandag d. 27/9 leveret min Samsung PS50C7705. fra ovennævnte proshop. Fik sat den op og alt fungerede fint. Dagen efter sidder mine unger så og ser børne tv, da billedet pludseligt begynder at flimre vildt i den ene side. Kort sagt, TVet er ubrugeligt.
Dagen efter ringer jeg til proshops kundeservice, til en meget LIDT seviceminded mand, der fortæller mig hvor dum jeg er fordi jeg har smidt emballagen ud. Han gemte altid den slags i mindst to år. Jeg har ikke plads til en kasse af de dimensioner. Han kunne knap nok hjælpe, det eneste han kunne gøre, var at henvise mig til ec.dk
Jeg spurgte om deres tlfnummer hvortil han vredt svarede at man ikke kunne ringe til dem, de skulle ringe til mig. Nu har jeg så fået en aftale istand. EC.dk henter mit tv i morgen mandag, 6 dage efter det er gået i stykker, som jo var dagen efter jeg fik det.
Er der nogle herinde på flatpanels.dk, som ved hvad mine rettigheder er. Hvor lang tid har de til at reperere det. Har jeg NOGEN mulighed for at få pengene tilbage. Hvordan skal jeg generelt forholde mig. Ved godt det er lidt af en mundfuld, men jeg er lidt desperat. Håber nogen kan hjælpe mig.
Mvh Elmgreen.
PS kan IKKE anbefale proshop.dk
Af mundt
#116361
Hejsa.

Hvis det er en nordisk (7705) er der Samsung Prestige Service på skærmen. Dvs Samsung kommer og enten fikser skærmen eller giver dig en ny. Jeg har heldigvis ikke selv gjort brug af den, men har hørt meget godt om deres service.

Jacob
Af urbananen
#116362
1) har aldrig selv haft dårlig erfarring emd PROSHOP, men med det du nævner der, fortjener manden jo nærmest lidt dummebank. Selvom kunderne har købt produktet, skal man sandelig behandle dem pænt. minus-point til dem...

2) Har selv haft en samsung som gik i stykker, og da oplevede jeg YDERST GOD service fra samsung. Havde mit tilbage på 1½ uge. De hentede og bragte. Sgu fornemt.

3) Ang. embalagen, så er det vidst de færreste som gider reservere et rum for sig til det.
Af Elmgreen
#116363
takker for indlæg, yderligere er velkomne. Hvordan ser jeg om det er "nordisk"?
Af mundt
#116370
Som du selv skrive, hedder modellen 7705, dvs at den er nordisk..:-)
Af ChrisJJ
#116380
Ja, sådan en behandling er bestemt ikke i roden, men det du kan lære af dette er at gemme din emballage i hvert fald de første 14 dage hvor du har fuld returret.

Det gør jeg altid. Fejler tv'et noget inden de 14 dage udløber ryger det lige durk tilbage til forhandleren. Jeg vil ikke ha' et tv som skal til rep så tidligt.

Tilbage med det og pengene tilgage til mig. Sådan er det....

Held og lykke med det.
Af kskruger
#116395
Elmgreen skrev:Hej alle. Må starte med at indrømme, at jeg ikke ved om dette er rette forum at spørge i, men er lidt i panik. :(
Fik mandag d. 27/9 leveret min Samsung PS50C7705. fra ovennævnte proshop. Fik sat den op og alt fungerede fint. Dagen efter sidder mine unger så og ser børne tv, da billedet pludseligt begynder at flimre vildt i den ene side. Kort sagt, TVet er ubrugeligt.
Dagen efter ringer jeg til proshops kundeservice, til en meget LIDT seviceminded mand, der fortæller mig hvor dum jeg er fordi jeg har smidt emballagen ud. Han gemte altid den slags i mindst to år. Jeg har ikke plads til en kasse af de dimensioner. Han kunne knap nok hjælpe, det eneste han kunne gøre, var at henvise mig til ec.dk
Jeg spurgte om deres tlfnummer hvortil han vredt svarede at man ikke kunne ringe til dem, de skulle ringe til mig. Nu har jeg så fået en aftale istand. EC.dk henter mit tv i morgen mandag, 6 dage efter det er gået i stykker, som jo var dagen efter jeg fik det.
Er der nogle herinde på flatpanels.dk, som ved hvad mine rettigheder er. Hvor lang tid har de til at reperere det. Har jeg NOGEN mulighed for at få pengene tilbage. Hvordan skal jeg generelt forholde mig. Ved godt det er lidt af en mundfuld, men jeg er lidt desperat. Håber nogen kan hjælpe mig.
Mvh Elmgreen.
PS kan IKKE anbefale proshop.dk
Jeg undere mig, at han ikke henviser dig til Samsung prestige service. Så ville du kunne få lavet dit derhjemme, istedet kan du nu vente op til et pr. uger inden du ser dit tv igen, når de sender det til EC. Måske du skulle overveje det igen og kontakte Samsung istedet.
http://www.samsung.com/dk/support/prest ... GE.SERVICE
Af kfalken
#116403
Det var nøjagtig samme besked jeg fik hos proshop ang. mit LG 55ld650N. Der var en pixelfejl på tvet en uge efter køb. Proshop ville sende tvet til rep. til trods for jeg havde ringet til LG 3 gange tidligere og hvor LG sagde at jeg ville få et nyt fjernsyn bare jeg kontaktede min sælger...
Endte med at jeg fik fjernsynet krediteret da proshop kun ville rep. mit tv!!!(glad for jeg havde mailet til proshop inden og forhørte mig ang. LG Egenservice samt 100% pixel garanti!! havde heldigvis den mail med som bevis..ellers havde jeg IKKE fået mine penge retur!!)
Underligt de ikke tager kontakt til div. producenter, det er vel ikke proshop det går ud over???
Men jeg turde ikke købe tv hos dem igen.. Og får det ikke skal være løgn har de lige pludeslige fået 55ld650n på lager igen!!! 100% det er "mit" tv de sælger igen!!!!
Af Elmgreen
#116416
kfalken

det du skriver med at maile proshop, hvorfor er du glad for du gjorde det og hvordan fik du pengene igen. Ringer i hvert fald til samsung i morgen og hører. Vil du ikke uddybe dit forløb. Mvh Elmgreen
Af kfalken
#116434
Jeg var i elgiganten for at købe tvet. Men de kunne ikke skaffe det hjem! Men sælgeren var super flink og sagde at hvis jeg købte det på nettet så skulle jeg være opmærksom på at det var en Nordic model samt der skulle være LG's egenservice og 100% pixel garanti på.
Derfor mailede jeg til proshop inden køb for at få bekræftet overstående..
Da tvet så havde en pixelfejl ville jeg jo selvfølgelig have et helt nyt tv, men de kunne kun tilbyde at reparere det...
Derfor benyttede jeg mig af 14 dages returret. Til at starte med da jeg afleverede tvet for at få penge tilbage kunne det absolut ikke lade sig gøre da tvet jo var i stykker!!
Men havde heldigvis den mail med hvori proshop selv havde skrevet at deres modeller havde LG's garanti.
Så da jeg viste ham mailen så vendte han pludseligt 180 grader:JA det kan jeg godt se, vi kreditere det med det samme.. Havde selvfølgelig også org. embellage osv.
Af trykkertor
#116567
ChrisJJ skrev:....men det du kan lære af dette er at gemme din emballage i hvert fald de første 14 dage hvor du har fuld returret.

Det gør jeg altid. Fejler tv'et noget inden de 14 dage udløber ryger det lige durk tilbage til forhandleren. Jeg vil ikke ha' et tv som skal til rep så tidligt.

Tilbage med det og pengene tilgage til mig. Sådan er det....

Held og lykke med det.
Helt enig.
Jeg gør det præcis på samme måde.
Jeg fjerner heller ikke plastik rundt tv, åbner op forselgede poser der ikke behøver at åbnes, eller bladrer i brugervejledningen. (Den findes jo på internet).

Og når de 14 dagene var gået, så fik mine 2 små bør sit bedste legehus ud af kasset til 63". 1 dør, 3 vindue, lang gang og stue. De ælsker at rende ind og ud i det huset.
Af kskruger
#116632
Elmgreen skrev:kfalken

det du skriver med at maile proshop, hvorfor er du glad for du gjorde det og hvordan fik du pengene igen. Ringer i hvert fald til samsung i morgen og hører. Vil du ikke uddybe dit forløb. Mvh Elmgreen
Er der noget nyt i sagen?
Af Niemi
#116657
Jeg er personligt selv helt færdig med SHG og Proshop. Dårlig kundebehandling og dårlig RMA-behandling. Nej tak.

Handler nu ved komplett.dk som ofte tager sig lidt ekstra godt betalt. Til gengæld behandler de folk pænt og laver ikke numre ved 14-dages returret eller reklamationssager.