Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Funkmeizter
#110932
Hej

Jeg vil høre om der er nogen som har erfaringer - gode som dårlige - med køb af fladskærm i Bilkas netbutik?

Overvejer at anskaffe et Sony KDL-40EX500 derfra, men har ingen anelse om hvordan de er at danse med ift. fx. fejl, reparation, ombytning etc.

Nogle oplevelser/erfaringer? :)
Af PF
#110934
Vi købte et snoldet lille tv med indbyttet dvd til vores soveværelse.

Det gik i stykker ved at det larmede sindssygt, ville ikke altid afspille DvD osv.

Det tog de tilbage og reperarede. Tog vel en månedstid.
Af Funkmeizter
#110958
Det lover jo meget godt...

Har ellers været lidt forbeholden mod at købe større eller mere avanceret elektronik i supermarkeder, men de er vel ved at være kommet efter det. Det kræver det vel osse hvis de vil gøre sig gældende på markedet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#110964
Mht. service har jeg primært hørt positive tilbagemeldinger mht. Bilka. At de så ikke kan bruges til ret meget i en rådgivningssituation, er de fleste vel klar over på forhånd.
Af Funkmeizter
#110967
Så er det godt jeg ikke behøves vejledning... Den har jeg heldigvis fået herinde! 8)

Den regnede jeg osse med var en del mere kvalificeret end hos en bebumset postpubetær sælger i et varehus :D
Af Mogensen
#114578
Mht. tilbagelevering så er Bilka helt fine...

Hvis du køber fra deres netbutik så har du (vidstnok stadig) 30 dages returret (modsat kun 14 hvis du køber i den fysiske butik). Det er vel og mærke 30 dage fra leveringsdatoen (så gem leveringssedlen sammen med faktura).

Du har mulighed for at aflevere skærmen tilbage ved en af deres varehuse og derved spare en ordentlig r**fuld i porto.

Forrige uge leverede jeg en Panasonic G20 Plasma tilbage til dem da den summede (men det er i en anden tråd herinde).
Af Feierskov
#136094
Gammelt enme, men tillader mig alligevel at svare. Er tidligere ansat i Bilkas elektronik så har lidt relevant input.

Returretten er udviddet til 30 dage for varer købt i butikken.
Som udgangspunkt er min erfaring ikke at ekspertiseniveauet er lavere i Bilka end i fx. Fona og Expert, men der er ofte lidt mindre tid til demonstration.

Fordele:
Ombytter ved fejl inden for 30 dage.
Låne TV ved evt. reparation.
Billigere serviceforsikringer end konkurrenter.
Ofte lavere priser end konkurrenter.

Ulemper:
Mindre udvalg (fører typisk kun entry serier)
Lidt længere reparationstid (dog formildet af låneapparat)
Ingen rabat.