Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#102151
Hejsa. big problem ;-)
Jeg har et tv til rep som jeg har købt hos Dansk it lager. Dansk it lager henviste mig til en samarbejdspartner som jeg selv kunne fragte tvét så det ville gå hurtigere. Det har jeg gjort eneste de ville vide var om det var en dansk model. Jeg ringede til sælger for at blive sikker i min sag , fik at vide at den var dansk. Nu har de vidresendt det til et andet værksted , som nu har konstateret at det IKKE er en dansk model og derfor ikke kan reparere det før end de har vished for at sælger betaler for det via garanti/reklamationsretten da producenten ikke vil dække udgifterne ved et parallelimporteret tv.. ( hvad pokker skal man gøre når man har forsøgt at sikre sig det var en dk model) Hjælp . Problemet er at Dansk it lager ikke svarer på hverken telefon eller mail har forsøgt siden tirsdag. Deres hjemme side står der nu at de har tekniske vanskligeheder og siden er nede!
Nogen der ved om de er helt lukket , hvilket virkelig vil give mig et problem ud over at jeg nu i 14 dage ikke har haft mit tv som er fra juli 2009..
Af jagman62
#102240
Hej
Indleverede Samsung soundbar til garanti-reparation i forrige uge. Kunne se på RMA'ens status lige inden hjemmesiden blev lukket, at sagen var afsluttet. Har forgæves forsøgt, at komme i kontakt med Dansk It Lager siden tirsdag 26/5-10.
Jeg er rigtigt træt af, at nu måske at skulle til at hive en defekt soundbar ud af et konkursbo, og derefter til at skulle kæmpe med Samsung om at få garanti-reparationen udført. Øv.
#102750
Hej
Jeg har egentlig slet ikke noget i klemme hos Dansk IT lager, men..... jeg bestilte en vare onsdag 26. maj. Da jeg bor ikke langt fra deres adresse på Roholmsvej 10 C, i Albertslund besluttede jeg mig for selv at hente varen, i stedet for at skulle vente på fragtmand. Jeg valgte også at betale varen ved afhentning. Det er derfor jeg siger jeg ikke har noget i klemme. Da jeg ikke havde hørt fra dem, med bekræftelse på min ordre, ringede jeg gentagne gange uden held fredag den 28. Jeg skrev også en mail til dem fredag formiddag. Så ca. 15:15 var jeg forbi adressen (uden aftale). Der mødte jeg en mand, som beklagede at der ikke var blevet svaret. Han kunne også fortælle at jeg ikke kunne få den vare jeg havde bestilt. Forklaring iflg ham var at de er ved at flytte og at alt var pakket ned. Huset de holder til I skulle renoveres (eller noget i den stil). [sådan en påstand kan evt. bekræftes ved at kontakte andre i samme ejendom]. Deres nye adresse skulle være i nærheden at den gamle mølle i Glostrup. Jeg blev lovet svar på min mail og ordren samme fredag. Jeg har ikke hørt fra dem endnu. Jeg har ringet flere gange i dag 31. maj, og fået optaget, eller besked om at deres åbningstid er 10-16. (jeg ringede før 16 !!!). Så måske er de over alle bjerge O-O .... eller også så er de vitterligt ved at flytte. Men så er det vi oplever ikke ligefrem befordrende for kundeservicen, og forretningens fremtid.
Jeg skriver igen, hvis jeg har nyt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#102751
At en forhandler flytter betyder sjældent at hele forretningen går i stå. Det er vist meget normal praksis, at firmaer der er ved at lukke melder om flytning, sygdom eller lignende for ikke at få en masse sure mennesker i røret.

Hjemmesiden melder jo om teknisk fejl, så der er vist ikke helt enighed omkring forklaringerne.

Der kan på nuværende tidspunkt vist ikke være tvivl om at de er konkurs. Desværre mærker mange forhandlere stadig følgevirkningerne af finanskrisen nu efter de har kørt på reserverne alt for længe.
Af Ryback
#102757
Det lyder bestemt ikke rart. jeg føler mig bondefanget i den grad , hvis de er gået konkurs. Der er intet i mine kontakter til firmaet der indikerede at deres varer er parall import og at man derfor ikke kan få den lovede 2 reklamations ret især ikke når de går konkurs , så er man F..... mit tv er fra Juli sidste år og reperatøren siger det kommer til at koste 3500, at få det repareret.
Jeg har tænkt mig at køre forbi idag , så ser vi !
*UPDATE*
Jeg har oprettet en "sag" hos E-handelsfonden som de er medlem af.
Senest rettet af Ryback 1. jun 2010, 10:25, rettet i alt 1 gang.
Af masifa
#102766
Hej igen
Jeg har her til morgen tirsdag 1. juni ringet og talt med 2 virksomheder der også holder til på Roholmsvej 10. Colore ApS (nu i 10A) har tidligere holdt til hvor Dansk IT lager "nu" er (10C, 2.) De flyttede for at få flere kvm. Det er rigtigt at der foregår renovering. F.eks. er stueetagen under denne forandring. Jeg kunne ikke få oplyst om huslejer er planlagt at stige. Colore ApS kunne oplyse at Dansk IT lager ikke har haft disse lokaler særligt længe. HVIS de er ved at flytte (og ikke er konkurs) så er det jo ved et månedsskifte, som ofte er skiftedag/flyttedag. Her til morgen er hjemmesiden stadig ikke tilgængelig.
Af jagman62
#102920
Jeg tror nu ikke de er ved at flytte eller har midlertidigt lukket forretningen på grund af renovering af bygningen.
I sådanne tilfælde ville man forklare kunderne, hvorfor telefonen og hjemmesiden er lukket for at fastholde dem. Den måde de har valgt skræmmer mulige kunder væk - og irriterer nuværende kunder.
Nu viser det sig, at heldigvis kunne DHL ikke aflevere min soundbar på Planet7s (tiligere Dansk It Lager) adresse, så nu får jeg den tilbage, og nu starter diskussionen med Samsung om, hvem jeg så skal henvende mig til for at få udført min garanti-reparation. Nogle gode forslag?
Af HSKS
#103016
Hejsa.

Jeg kan fortælle at de er ved at starte ny hjemmeside som jeg fandt ud af
da jeg sad i samme situation som nogle andre.
www.planet7.dk
Den var ikke oprettet i forrige uge. ;;)
Jeg var heldig og blive krediteret for mit fjernsyn i sidste uge,da de skrev at jeg senest torsdag skulle sende registrerings nr og konto nr, torsdag senest.Der efter var mailen lukket og dem som man sendte kom tilbage i hovedet. ;;)
Jeg var indtil det sidste bange for at pengene var væk ,men lørdag formmidag var de på kontoen. :D
Mandag kørte jeg så i Hifiklubben i Randers og bestilte det nye Samsung PS50C7705 til levering mandag den 7/6,er alligevel ikke hjemme hele weekenden.
Desuden en super god behandling og service ved Jan og de andre i Hifiklubben i Randers.
Det kan godt være at jeg har givet nogle flere penge,men så har jeg et sted jeg kan komme og banke i bordet.. ::l
Af dimzen
#103017
Lidt dårligt at lukke gamle domæne mails før man har det nye oppe og køre...
Altså.. hvor meget kan det koste at have mail forward på det gamle domæne til det nye? ::l
Af glade
#103023
men deres regnskab for sidste år vidste et overskud på 6000 kr og en egenkapital på 505.000 kr.. så krakket tror jeg ikke de er.

Dog alt sammen pr 31/12-2008 så kan godt tyde på de laver en frisk start evt.
Af Ryback
#103040
Det er ingen hemlighed at de har ændret navn , faktisk har det været sådan at skrev du planet7.dk kom du til danskitlager.dk. Men det er da uprofessionelt , hvis de "bare" er ved at skifte navn.
Den mail der står på cvr.dk fik jeg ikke tilbage i hovedet da jeg skrev dertil, men stadigt intet svar !

Forbrugerklagenævnet får endnu en online klageanmeldelse til deres system....
Af Ryback
#105281
E-handelsfonden har nu frataget Dansk it lager deres e-mærke pga de ikke vil behandle kunde sager. Firmaet siger de er under omstrukturering og jeg gætter på de snart hedder Planet7.
Jeg har henvendt mig til forbrugerklagenævnet.
Senest rettet af Ryback 22. jun 2010, 09:37, rettet i alt 1 gang.