Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kenned12
#97227
Hej
Jeg vil gerne høre nogle meninger omkring Pixmania, fordi lige nu sælger de LG 50pk760 til 7500 med fragt. Udover Pixmania ligger priserne på ca 9.000.
Så det ser næste ud til, at være for godt til at være sandt.

http://www.pixmania.com/dk/dk/4995576/a ... pk760.html
(jeg ved godt den ikke er med dansk menu, men jeg kan nemt leve med engelsk menu)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#97228
N'et i de danske udgaver går ikke kun på menuerne. Det betyder også, at de danske tunere fungerer efter hensigten.

Der er ingen garanti for at de digitale tunere virker på modellen fra Pixmania.
Af Long John89
#97230
Hvis du gerne ville vide hvordan det er at handle med piximania, vil jeg forslå at dig kigge inde på "Trustpilot.dk"
Af Dillerbabs
#97232
Jeg har handlet med Pixmania før. Produktet virkede ikke ordenligt (ikke deres skyld), men det var virkelig træls at sende sit defekte produkt til helt Frankrig og det er samtidig en dyr fornøjelse. Servicen var fin hos Pixmania, men jeg vil hellere give lidt ekstra og være sikker på at få et TV der med sikkerhed virker i Danmark.
Af Kenned12
#97236
Jeg tro jeg hopper uden om Pixmania og køber et i Danmark i sted for :-) Jeg kan godt se reparation må være et helvede.
Af Jock
#97237
Kenned12 skrev:Jeg tro jeg hopper uden om Pixmania og køber et i Danmark i sted for :-) Jeg kan godt se reparation må være et helvede.
Rigtig god ide. Jeg har haft en rigtig dårlig erfaring med Pixmania. Jeg bestilte en Sony dvd/harddisc, som de skrev, at de havde på lager. Jeg bestilte produktet og betalte.
Så snart jeg havde betalt, fik jeg den oplysning, at de IKKE havde produktet på lager, og at der ville gå nogle uger, før jeg modtog varen.

Jeg fandt samme produkt et andet sted til lidt dyrere penge (100 kr.), hvor efter jeg afbestilte varen hos Pixmania. Derefter måtte jeg igennem helvede, før jeg fik mine penge retur. Der gik flere måneder, hvor de påstod, de ikke havde modtaget mine opringninger eller beskedder. Først da jeg kontaktede det danske forbrugerråd og truede med bål og brand, vågnede de op. Derefter fik jeg mine penge retur.

Det var første og allersidste gang, jeg henvendte mig til det firma.

Andre har må fået en god behandling, og det er selvfølgelig helt ok at forsætte samhendlen med firmaet, men jeg fortæller bare om min erfaring. God handel.

M.V.H. JOCK
Af Jonas_Jakobsen
#97238
Er også på udkig efter LG50PK760
Har fundet den på NEMOIT.dk til 7099Kr Bestemt ikke nogen dårlig pris.
Nogen der har kendskab til den forhandler?
Af calletv
#97244
Jeg har købt kamera, printer, Wii og andre ting hos Pixmania, og hver gang er det gået perfekt. Har dog aldrig fået defekte vare, så ved ikke med deres retursystem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#97246
Jeg har flyttet tråden til "Forhandler"-sektionen.
Af Snurrerundtlyd
#97247
http://www.trustpilot.dk/review/www.pixmania.com
Vi har samlet og analyseret 11926 anmeldelser fra internettet. TrustScore for denne virksomhed er 6.4 / 10 = MIDDELMÅDIGT. Med 11926 anmeldelser er den statistiske signifikans høj.
http://crn.dk/nyheder/Ombudsmand-gar-ef ... ewsletters
Ombudsmand går efter Pixmania

Den danske forbrugerombudsmand har anmeldt onlineforhandleren Pixmania til sin franske kollega, fordi forhandleren ignorerer danske forbrugerregler.

Af Peter Mulvany
Mandag 15. marts, 2010 12:00


Forbrugerombudsmanden har bedt de franske forbrugermyndigheder om at sætte en stopper for den franske onlineforhandler Pixmania. Det sker, fordi Forbrugerombudsmanden har fået flere klager og efter omtale i medierne. Det har fået ombudsmanden til at kigge nærmere på virksomhedens hjemmeside.

På Pixmania hjemmeside står det, at det er de franske regler, som gælder når kunderne handler hos onlineforhandleren. Men det går ikke ifølge den danske ombudsmand. Pixmania markedsfører sig direkte over for danske forbrugere gennem en dansksproget hjemmeside, og så kan forbrugerne kræve, at det er de danske regler, der skal gælde uanset, hvad Pixmania måtte påstå.

»Det er mit indtryk, at danske forbrugere kan have problemer med at få de rettigheder, de har krav på, når de handler med Pixmania. Jeg er derfor glad for den mulighed, det europæiske samarbejde giver mig for at anmode de franske myndigheder om at sørge for, at hjemmesiden bliver rettet,« siger Henrik Øe.
http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_ ... 258692.ece
Pas på Pixmania

Stort postordrefirma snyder systematisk danske kunder, der køber elektronik hos det franske firma, der har en dansk hjemmeside

Søren Møller - 11:20 - 21. jun. 2007

Det internationale postordrefirma Pixmania, der sælger alverdens elektronik, ser stort på den danske købelov og snyder danske kunder. kup! er blevet bestormet af læsere, der er blevet sjoflet af firmaet, som har dansk hjemmeside og base i Frankrig. Nogen kunder venter forgæves på deres betalte varer, andre spises ulovligt af med et gavekort i stedet for varer, og atter andre kan ikke få pengene tilbage for defekte produkter.

– Pixmania overtræder tilsyneladende de basale regler, der skal beskytte forbrugerne. De har naturligvis krav på at få leveret varen til den aftalte pris, og er der mangler ved varen, må firmaet tage hånd om det. Firmaet er også forpligtet til at returnere betalte beløb, hvis en aftale med rette fortrydes, siger forbrugerombudsmand Henrik Saugmandsgaard Øe, der nu vil tage kontakt til det franske firma og bede om en redegørelse for dets danske aktiviteter.

Skal overholde dansk købelov
Når kunderne klager over den dårlige behandling, lyder forklaringen fra Pixmania ofte, at det er fordi firmaet hører under fransk købelov, som stiller forbrugerne ringere end den danske gør. Men den forklaring holder ikke.

– Hvis man som Pixmania opretter en hjemmeside på dansk, med dansk kundeservice og med salg til danskere for øje, er forbrugerne beskyttet af dansk købelov. Det kan ikke diskuteres, og det kan Pixmania ikke løbe fra, siger Peter Fogh Knudsen, der er chef for Forbruger Europa, en organisation finansieret af EU og Forbrugerstyrelsen, og som er til for at hjælpe danskere, der kommer i klemme som euroshoppere.

Sørg for at klage
Det er ikke første gang, at Pixmania er i mediernes søgelys. Det franske postordremafia har tidligere været i vælten, og hver gang har selskabet lovet bod og bedring. Men intet tyder på, at det indfrier løfterne.

– Noget tyder på, at Pixmania gør én ting, når de beskriver købernes rettigheder på deres hjemmeside, og gør en anden ting i praksis. Det er et problem. Jeg vil opfordre alle, der har lignende problemer med Pixmania, til at gå videre og klage til Forbrugerklagenævnet eller til os i Forbruger Europa. Så sørger vi for at få ekspederet klagen videre til de franske myndigheder, slutter Peter Fogh Knudsen.
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/05/02102331.htm
Dårlig service og fusk hos Pixmania

02. maj 2006 11.04

- Jeg føler mig snydt, jeg føler mig berøvet. Så vred er en af de mange utilfredse kunder, som har handlet med det franske internetfirma Pixmania, der sælger elektronik. Udadtil virker firmaet som et stort, professionelt og pålideligt firma. Men som Kontant dokumenterer, bliver der sjusket gevaldigt med servicen og fusket med betalingen.

Det går ellers strygende for elektronikbutikken Pixmania på nettet. Det franske firma sælger til kunder i 25 lande. I alt bliver det til 1,5 millioner handler om året med digitalkameraer, computere, fladskærme, DVD-afspillere og anden elektronik. 150.000 af kunderne bor i Danmark, og omsætningen er på få år vokset til mere end 3 milliarder kroner om året.

Utilfredse kunder
Men antallet af utilfredse og vrede kunder er også stigende. Flere steder på nettet kan man finde anmeldelser af Pixmania, hvor utilfredse forbrugere tildeler Pixmania gule og røde kort, fordi de ikke overholder loven. Kontant har ligeledes modtaget en lang række henvendelser fra vrede brugere af Pixmania.

Den sorte liste
Pixmania lover, at deres produkter er billige, og at et køb er inklusiv service. Den sorte liste over dårlig service og fusk fortæller bare noget andet.

- De prøver jo nærmest at stjæle fra folk, fortæller Michael Sørensen til Kontant. Han modtog tre forskellige DVD-afspillere som alle var i stykker, og hvis den endelig virkede, var det kun i et par uger. Til gengæld prøvede Pixmania, at nøjes med at give ham et tilgodebevis på 85 procent af beløbet - selv om han skulle have haft 100 procent.

Præcisering:
Den 2. maj 2005 sendte Kontant et indslag om internetfirmaet Pixmania. Her pointerede vi, at Pixmania på deres internetside reklamerer med, at firmaet yder 2 års garanti. Vi sagde, at det var i henhold til Købeloven.

Læser man nærmere i Pixmanias salgsbetingelser, kan man se, at den "garanti", Pixmania reklamerer med, blot dækker over den reklamationsret, som forbrugeren har i henhold til Købeloven.

Kontant skal præcisere, at Købeloven ikke indeholder en egentlig garanti for forbrugeren.

Se mere på http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/05/02162534.htm
Luskeri og dårlig service

02. maj 2006 16.44

Et TV som er betalt men som aldrig kommer. Snedigt luskeri så kunden mister 1200 kroner, eller hvad med en garanti som pludselig ikke dækker og produkter som forsvinder pist væk i Pixmanias varetægt.

- Det er svindel og humbug og svinsk at køre en forretning på den måde, mener Mads Petersen som købte en MP3 afspiller hos Pixmania. Musikafspilleren virkede bare ikke, så den røg retur. Til gengæld dumper der denne besked ind hos Mads Petersen: "Vi accepterer ombytning af dit apparat. Vedlagt dit tilgodebevis", skriver Pixmania.

Snydt for 1200 kroner
Mads Petersen får altså ikke tilbudt at få sine 1847 kroner tilbage, sådan som købeloven ellers foreskriver. Tilgodebeviset er kun gyldigt i tre måneder, så Mads Petersen skynder sig at købe et sæt højttalere til 500 kroner. Men da han vil bruge de resterende godt 1200 kroner får han sig en overraskelse.

- Da jeg prøver at købe igen, så siger Pixmania, at jeg ikke har nogen penge på mit tilgodebevis, og at det er ugyldigt. Selv om Mads Petersen flere gange klager til Pixmania, er pengene tilsyneladende tabt. Tilgodebeviset kan nemlig kun bruges én gang. Det skrev firmaet bare ikke i mailen med tilgodebeviset.

Et fjernsyn der forsvinder
Jørgen Steen Jensen er endnu en af Pixmanias kunder, som får sig en overraskelse. Han køber et fladskærms-tv med en garantiordning. Fjernsynet er defekt, så Jørgen Steen Jensen sender det hele retur til Pixmania, og regner selvfølgelig med, at få det hele klaret med fuld garanti og service.

Tre måneder går der, før apparatet er undersøgt.

- Så pludselig får jeg besked på at fjernsynet er i stykker og at det er sket ved stød. Det koster 544 kroner og det vil de gerne have mig til at forholde mig til, fortæller Jørgen Steen Jensen til Kontant.

Et halvt års ventetid
Hvis fjernsynet har fået et kraftigt stød, dækker garantien under købeloven ikke, skriver Pixmania. Jørgen Steen Jensen skal altså betale 544 kroner for reparationen hvis han vil se sit tv igen, så det gør han. Så venter han. Og venter. Det er umuligt for ham at få løbende besked om, hvordan det går fra Pixmania. Til sidst er der gået et halvt år siden han først sendte fjernsynet retur til Pixmania.

- Jeg føler mig jo både snydt, bondefanget og magtesløs i det her, siger Jørgen Steen Jensen.

Fjernsyn pist væk
Til sidst er Jørgen Steen Jensen så træt af at vente, at han kræver sin penge tilbage. Pludselig en dag, får han et opkald fra Pixmania.

- Jeg vil gerne have mine penge tilbage og jeg vil have mine penge for reparation og garanti-aftale. Nu vil jeg ikke mere, fordi det her er helt galt, siger Jørgen Steen Jensen som til sidst spørger, hvorfor Pixmania overhoved ringer til ham. Pixmania fortæller nu, at hans fjernsyn er blevet helt væk, og at han nu vil få alle sine penge retur.
Af calletv
#97268
OK, med de artikler har jeg da købt hos Pixmania for sidste gang. Har åbenbart bare været svineheldig!