Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#8409
Hej alle

Jeg står pt og overvejer et køb af en LG L203WT-BF til ca 2500.

Men som man kan læse her LG lancerer ny 20 tommer så kommer LG med en ny nu, som jeg godt kunne finde på at købe i stedet, hvilket fører mig mod sagens kerne.

På edbpriser ligger den til ca 3500 jf. LG L204WT-SF

Men hvis man kigger på shg.dk L204WT-SF så koster den kun 2799 her, hvilket jo er noget mindre end 3500.

Mit spørsmål er så, om man burde bestille den hos shg allerede nu? Altså hvis man betaler nu, så kan de vel ikke forlange mere i pris senere hen? - bare fordi de har sat prisen for lavt!

Eller tror I nærmere, at det er de andre forhandlere, der har sat den for højt, så den ryger ned omkring de 2800 de andre steder også?

Håber I kan hjælpe O_O
Af salatbar
#8410
Det kan godt være at shg.dk har sat prisen for lavt, men hvis man ikke kan stole på hvad forhandlerne skriver på deres hjemmesider, hvor er vi så henne? Jeg ville ikke have nogle bekymringer om at bestille. Ændrer prisen sig i forhold til det aftalte, skal du jo give dit samtykke igen og i så fald kan du jo altid bare afbestille igen. Min største bekymring ville nok være om der var andre forhandlere der gik under prisen, når skærmen endelig ramte markedet. Men sådan er det vel med al elektronik: I morgen kan man få noget der er bedre og billigere end idag.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8414
Til 2800 kr. er der nok ikke nogen forhandler der går under prisen og hvis de gør, bliver det nok ikke flere hundrede kroner. Det lyder lidt mærkeligt at SHG skulle kunne sælge den til 700 kr. mindre, så bliv ikke alt for overrasket hvis prisen ikke holder.

De kan altid ændre prisen indtil du har købsaftalen og pengene er trukket fra din konto. Ordrebekræftelsen giver dig ingen garantier, hverken på leveringstid eller pris.
Af Hein
#8415
Det er også det, som jeg tænker... ::l

Men er der nogen her på siden, der ud fra deres erfaring kan give et bud på, hvad de mener om prisen? O_O

For hvis 2800 er en fejl, så er det jo ret billigt 8)

EDIT: Tak yakken. Dvs hvis jeg betaler 2800 nu og handlen går i gennem, og de så siger, at jeg skal vente 3 uger på min skærm, så kan de IKKE hæve prisen yderligere?

Hvis de endelig hævede den, så kunne jeg vel forlange mine penge tilbage? ik...
Af salatbar
#8420
Hvis nu bestiller din skærm og betaler med f.eks dankort, så er det jo et helt specifikt beløb du godkender, de må hverken hæve mere eller mindre og hvis de lige pludselig ændrer prisen har du ret til at annullere ordren og dermed få dine penge retur. Også selvom leveringsdatoen er en milliard år ude i fremtiden.

Ligeledes kan du altid annullere ordren hvis den endnu ikke er afsendt fra forhandleren. Hvis ordren er afsendt, har du alligevel altid 14 dages fuld returret, så længe produktet er i original emballage og kan gensælges som nyt. Det har du fordi det er et internet køb og du derfor ikke har haft mulighed for at besigtige varen på forhånd. Dog er portoen for egen regning ved returnering.

Det vil sige at du på ingen måde kan brænde nallerne. Så hvis du synes 2800 (og det er det vel, når alle andre siger 3500??) er en fornuftig pris, så er det da bare med at få bestilt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8425
De kan ikke ændre prisen når de har hævet beløbet og sendt en kvittering, men en ordremodtagelse er ikke det samme som en kvittering. Så længe der ikke er hævet noget fra din konto og du ikke har fået andet end en ordrebekræftelse kan de godt ændre prisen, men beløbet kan ikke hæves fra din konto før du har accepteret den nye pris. Accepterer du ikke prisen, så annulleres handlen blot.
Af Hein
#8433
Super. Tak for de gode svar. Det var også det, som jeg havde regnet med, skulle bare lige være sikker.

Så sent som i dag, er prisen blevet ændret på edbpriser: LG L204WT-SF så den nu kun står til 2860. Men jeg tror jeg prøver at bestille ved shg.

Så vidt jeg ved, så har de da også et godt renomé.. ik? :)
Af PowerJ
#8440
jeg har handlet hos shg gennem 6 år nu, jeg har altid fået god service hos dem, Så du kan rolig bestille hos shg ;)
Af Hein
#8521
:o Har ikke lige været hjemme i første del af ugen. Er startet på Uni...

Men så ville jeg lige købe skærmen hos shg i dag, men hvad sker der så? På edbpriser er den nu faldet til 2569!! LG L204WT-SF
Det er godt nok billigt, hvis I spørger mig :)

Nå men jeg vil lige trække den til i morgen også bestille den, hvis prisen ikke er faldet yderligere :)