Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrunoB
#81565
Lorteland !:(
Jeg er lige blevet præsenteret for en regning fra Post DK på kr 225 for import af en lille el-motor fra USA til en værdi af 14.95 USD = 74.04 DKK.
Prisen incl amerikansk forsendelse + handling = 56.45 USD = 279.53 DKK
Dvs de skide idioter fra Post DK vil have jeg skal betale 504.53 DDK for en motor til en værdi af 74.04 DKK.

Hvis man regner Post DKs fortjeneste ud så udgør de 225 kr en fortjeneste på lige over 80% (af 504.53 DDK).
Jeg nægter selvfølgelig at modtage motoren. :D
Så kan Post DK sgu køre den over med deres gaffeltrucks for pengene.
Det plejer de jo :p

Næste gang jeg hører piveriet om at nu er der fyringsrunde i Post DK (eller toldvæsnet) vil jeg grine min røv i laser.
:D :p :D
Af BrianH
#81571
Hvorfor tror du det intereserer folk i et forum for tv- og computerskærme, at du er utilfreds med regelerne for import af el-motorer?
Af noxity
#81572
Ja en smule uinteressant for det her forum.

Men så vidt jeg husker så tager PostDanmark altid 225 kr. i gebyr ved forsendelser der kommer udenfor EU. Så er det ligemeget hvad hvad værdien af pakken er. Dertil kommer selvfølgelig moms og told oveni forsendelsen.
Af Conquest
#81576
Nu er det jo altså ikke postDanmark der scorer alle de kr, de får et mindre admin gebyr for at opkræve moms, told og afgifter på din vare, hvilket jo egentligt var noget du selv burde have sat dig ind i inden...
Brugeravatar
Af Infinity
#81599
Ja du er da helt til grin :D

De 279,53 kr har du vel sendt ud af landet for at få motoren tilsendt og dem får PostDanmark på ingen måde fingrene i. At du ikke vil betale PostDanmarks Moms- og Toldhåndteringsgebyr er dit problem, men der gælder samme regler for dig, som der gør for os andre, men du troede måske at du kunne slippe for told og momsen ?

Du angiver faktisk ikke hvad du skal betale i moms for motoren O_O men må være ca 70 kr, der ikke går til PostDanmark, men til statskassen. Post Danmark får så 155 kr for deres arbejde.

Du bør kontakte din gamle folkeskole for den måde du regner procentregning på er da helt forkert og der må være masser af skolepenge du kan få retur, da du intet har fattet af undervisningen. ;;)

Snup en tudekiks - du kan sikkert ikke købe den sort i dit lokale supermarkede så vær forberedt på at du også skal betale moms dér. :(
Af Conquest
#81607
Yep, og Tolden er omkring de 75 kr og dertil kan så komme en punktafgift hvis det er en vare som Eu har pålagt en ekstra afgift, så der er egentligt ikke mange kr tilbage til Postdanmark for at sidde og administrere alle de her "kasser"
Af BrunoB
#81617
Til alle jer dejlige skadefro fjolser. Kniber det med at læse?
Hvor fremgår det at jeg klynker. Hahaha. Ingensteder. Vel snarere tværtimod.

Og til lille Infinity med hans "du troede måske at du kunne slippe for told og momsen ? "
Der er ingen told og moms for beløb under 81 kr.
Problemet er blot at det ikke er prøvet ved en højere retsinstans endnu om fragt bør indgå i værdien.

Og så fremturer vores kvikke lille ven videre med at jeg ikke angiver hvad jeg skal betale i moms for Le Moteur.
Næh for det har Post DK ikke lyst til at oplyse. For på deres regning figurerer kun et beløb der hedder Toldopkrævning 225kr.
Og du snakker om skolepenge og procentregning.
Infinity skrev:Ja du er da helt til grin
Ja gu er du da så, do :D :D :D
Brugeravatar
Af Infinity
#81621
Snup dig lige en tudekiks mere før du udtaler dig igen.

Told&Skat's vejledning om privat import skriver jo klokkeklart at: Citat

"Tolden beregnes af varens pris med tillæg af transportomkostninger. Den danske moms er på 25 pct. og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger, toldbeløbet og eventuel punktafgift."

Der er jo INTET at tage fejl af.

Få en til at hjælpe dig med at læse følgende:
http://www.skat.dk/display.aspx?oId=137 ... &indhold=1

Udover ovennævnte står der også: Citat
"Inden du bestiller varer, bør du derfor kontakte SKAT, der vejledende kan orientere om den toldsats, der gælder for den vare, du påtænker at købe."

Køb dig heller en hel pakke tudekiks.

Men TILLYKKE med dit indkøb.
Af Conquest
#81642
Du er da lidt af en Klaphat, hva


Ingen her der er skadefro, men når man kommer med et surt opstød af et indlæg Pga. man ikke har sat sig ind i reglerne, så må man sgu tage de kommentarer til sig der kommer.

Prøv at skrive i en anden tone en anden gang, det kan være det hjælper.
Af GreenPea
#81672
Men BrunoB du har stadig ikke forklaret, hvorfor du mener dit indlæg om indkøb af en elmotor hører hjemme i et forum for skærme, tunere og deslige. Det kunne da være sjovt at få at vide, hvad indkøb af elmotorer og dertilhørende afgifter har med Flatpanels fora at gøre :D
Af kskruger
#81678
Jeg kan nu godt følge BrunoB langt hen af vejen, synes også det er i overkanten, at skulle betale så meget i told, når man tager varens pris betragtning.
Af Conquest
#81770
Helt enige om at Told, moms og punktafgifter er helt hent i vejret, det er i hvertfald fuldstændigt tosset at det også er af transportudgifterne som jo intet har med varen af gøre, men det er jo nok for at begrænse snyd, men man skal jo ikke påstå at det er Postdanmark der hugger ens penge når de bare har påtaget sig de administrative opgaver med at inkassere pengene for Skat.

Det er trods alt ikke en nyhed at vi i Eu har et indre marked, så sure lærepenge det er vi helt enige om, men at skrive et vredt indlæg, hvor man yderemere nedgør dem der prøver at forklare tingenes tilstand er da helt hent i vejret, og hører ikke hjemme på noget forum overhovedet...