Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af obelix
#77991
Vil da lige berette omen oplevelse jeg havde i en TDC butik i dag.

Jeg var inde for at høre om deres Trio prudukt, vi har i forvejen Duo.
Hun fortalte flot hvad man fik og til hvilke pris og at det skulle være en af deres montører som skulle indstille det.
Det må virkelig være svært tænkte jeg, klarede da uden problemer selv at indstille mit Duo prudukt. :(

Nå jeg kunne ikke se af deres plakat om de nye DR kanaler er med Trio. Der er Ramasjang, DR K, DR folketing ovs. siger damen til mig, spørger så til DR HD om ikke den er med. Nej siger hun "Den skal tilvælges, men koster kun 59,- pr. måned"
Siger til hende at det kan jeg da ikke forstå da det er en "gratis" kanal og køber jeg en boks til 489,- i føtex så er den incl. Det er da tyveri fra TDC´s side, men det ville hun ikke give mig ret i.
Der sluttede mit besøg så ved TDC uden mig som Trio kunde, men hentede en boks til 489,- i Føtex lidt længere oppe af vejen.
Den er installeret og nu ser jeg DR HD + hvad der ellers følger med.

TDC & de fyrretyve røvere.....
Af TripleD
#78091
:D LOL, ja så kan de da godt nok lære det.

Det er altså også for groft syntes jeg, det kan man ikke tillade sig at tage ekstra betaling for.

Men godt du fik DR HD ;)
Af RuneFickHansen
#78199
Hej Obelix,

Jeg læste lige dit indlæg, og kan godt forstå din undren over at DR HD ikke er inkluderet i grundpakken.

Årsagen er, at der hos mange af vores kunder ikke er båndbredde nok til at vise den nye kanal i ordentlig kvalitet, når bredbåndsforbindelsen både skal bruges til internetsurfing og fjernsyn.

En HD-kanal æder simpelthen for meget plads på det kobber-baserede net, og det ville gå ud over mange af vores kunders internetsurfing og tv-kiggeri, hvis vi bare havde inkluderet kanalen.

Vi har derfor valgt at lægge DR HD ind i vores HD-pakke. Den pakke sælger vi kun til de kunder, der har båndbredde nok til at kunne se HD i en god nok kvalitet – uden det ville gå ud over internetsurfingen.
Af TvHomer
#78488
Øhhhh, har kunderne ikke båndbredde nok?!?!

Hvem leverer båndbredden? ;;)
Af hellum
#78489
Ja så kan jeg da godt se. Når i ikke kan levere båndbredde nok til kunderne, er det da helt naturligt at lade kunderne betale for dette... Sikke en måde at tackle problemerne på...
Af Rallemullen
#78491
RuneFickHansen skrev:Hej Obelix,

Jeg læste lige dit indlæg, og kan godt forstå din undren over at DR HD ikke er inkluderet i grundpakken.

Årsagen er, at der hos mange af vores kunder ikke er båndbredde nok til at vise den nye kanal i ordentlig kvalitet, når bredbåndsforbindelsen både skal bruges til internetsurfing og fjernsyn.

En HD-kanal æder simpelthen for meget plads på det kobber-baserede net, og det ville gå ud over mange af vores kunders internetsurfing og tv-kiggeri, hvis vi bare havde inkluderet kanalen.

Vi har derfor valgt at lægge DR HD ind i vores HD-pakke. Den pakke sælger vi kun til de kunder, der har båndbredde nok til at kunne se HD i en god nok kvalitet – uden det ville gå ud over internetsurfingen.
Nu er jeg ikke 100% finpudset i Jura, men DR HD er en Public Service kanal som vi allerede betaler via vores Medie Licens, så er det da helt forkert at I vælger at tage penge for den, det burde i hvert fald ikke være lovligt..

Bare en lille tanke herfra - "Ikke nok båndbredde" så må i jo give kunderne nok båndbredde til at de kan modtage DR HD uden at betale ekstra.. :)

Efter denne artikel blev jeg klogere:

http://politiken.dk/tjek/digitalt/bille ... 821093.ece
Af TvHomer
#78645
Når der ikke er båndbredde nok til en HD kanal, så er TDC´s produkt i mine øjne jo bare ikke godt nok.
Af Remmerboy
#78659
endnu en grund til at få fat i fiber.
kobberkablernes båndbredde er talte, når de ikke engang kan klare licensbetalte tv kanal.

btw
http://www.computerworld.dk/art/53790?page=2
TDC: Vi er der, når kunderne har behovet
det er vist en løgn, når kunderne ikke kan få dr hd i deres alm tv pakke