Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flemmings
#61594
Hejsa!

Tja, efter lang tids overvejelse og studeren anmeldelser på nettet, valgte jeg at bestille et Sony KDL-55X4500 hos http://www.medianess.de.

Jeg bestilte det i sidste uge, og er nu spændt på at få det... Jeg tog chancen og valgte at betale forud, da de ville have mere end 100 euro ekstra for at betale med kreditkort, og de har ry for at være ærlige...

Mit nuværende 46X2000 købte jeg hos en dansk forhandler - også efter at have overvejet udlandet men besluttede at støtte den danske butik, selvom det blev kr. 4.000 dyrere. Butikken lukkede så kort tid efter :( Dog har der aldrig været noget at udsætte på TV'et. Det har fungeret perfekt i de snart tre år, det har stået i stuen. Derfor blev det en Sony X igen!

Jeg er selvfølgelig lidt spændt på, hvordan det går med det nye TV, og vil berette mine erfaringer med forløbet her i tråden.
Af BrunoB
#61743
Jeg håber for dig at handlen kører OK.
Jeg selv har fuldstændigt stoppet med at handle med tyske e-forretninger efter nogle kedelige erfaringer.
Og det med at de prøver at sabotere handel via kreditkort er en klassiker.
De forklaringer jeg har fået (af ikke-tyskere :-) er at hvor vi andre for snart 10 år siden ankom til det 21 århundrede der er disse mærkelige mennesker ikke ankommet endnu.
Det er noget med deres mistillid. Alle der insisterer på at handle med kreditkort er potientielt kriminelle.
O_O
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#61747
Rolig nu.

Jeg har selv købt mange ting på nettet i Tyskland, bl.a. en vaskemaskine med indbygget tørretumbler (jeg sparede 5.000 i forhold til DK-priser), et Philips widescreen CRT-tv (jeg sparede 10.000 i forhold til DK-priser) osv. Og der har aldrig været problemer.

Jeg har også købt hos medianess.de - igen uden problemer.
Af flemmings
#61788
Tror medianess.de er OK. Jeg har lige fået besked i dag om, at de har modtaget min betaling, og at TV'et er bestilt hos deres leverandør. Så jeg forventer, at det er et helt spritnyt produceret :) Men vi får se...
Af BrunoB
#61967
Min kritik går også mestendels på at disse mærkelige germanere vil gøre alt for overhovedet at undgå at man tillader sig at benytte kreditkort.
Hvis man checker 10 tyske e-handel sites så er det kun ca. 3-4 stk der accepterer kreditkort. Og selv blandt dem der accepterer pålægger de ekstra gebyrer for de formastelige der vælger at benytte kreditkort.
O_O
Men hvis ellers handlen går igennem tror jeg faktisk ikke tyskerne er særligt mere "kriminelle" end tilsvarende danske butikker ;)
Jeg har dog personlig erfaring med et par kedelige tyske RMA sager hvor de returudgifter jeg blev pålagt var helt absurde.
For slet ikke at tale om hvor lang tid det tog for mig at få afsluttet roderiet. Derfor vil jeg langt hellere handle med forretninger i UK.
Af Marlowe
#61968
Ja, pas på ikke at skære en hel nation over en kam ;)

Jeg har købt guitar hos www.thomann.de, og de tager gerne visa. Ovenikøbet svarede de på dansk (selvom jeg skrev på engelsk.. hæhæ :) Helt klart højere service-niveau end de danske computer-webshops jeg har handlet hos
Af Kief
#61969
Der er også rigtig mange der har muligheden for "Cash on delivery" - så er du helt sikret.. Hvis du så samtidig køber et produkt som hører under "worldwide service" som flere producenter giver, så har du ingen problemer med RMA - så køb de rigtige produkter de steder...

Jeg købte mit tidligere Toshiba TV igennem Digitalo.de (findes vist ikke mere) og alt forløb fint. Det var dog en "chance" dengang da Toshiba ikke har noget med TV at gøre i Danmark og derfor ingen "WW service"

Mvh

Casper
Af BrunoB
#62000
Nu er det jo snart hjul så vi skal være flinke ved hinanden :D
Og selvfølgelig passe meeeget på, ik? :)
Men det lyder næsten som om den sjove Hrr. Mikkelsen fra følgende diskussion
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=10772
har en god ven her der ligeså er parat til at drage i felten på alle de stakkels forhandleres vegne.
O_O
Men en af grundene til at mennesket til forskel fra chimpanserne har klaret sig så godt er netop, at vi som individer er meget bedre til at generalisere.
:) :o :)
Af Kief
#62005
Ja og jeg kunne især godt tænke mig at høre om DVB-C tuneren hvis du da regner med at bruge den?

Det er jo en tysk model du har fået købt og spørgsmålet er om den er 100% kombatibel med DK.
Af Marlowe
#62047
Hej Bruno,
Jeg ville såmænd bare vise at der blandt disse "mærkelige germanere" i hvert fald var én forhandler der accepterer VISA og yder god service... mon ikke der også er flere...? ;)

Som jeg husker det fra uni, er generalisering ikke en styrke, men en nødvendighed - for at aflaste hjernen. Men det kunne da være spændende med en "off-topic" snak om hjernen, og ikke mindst aber :D
Af BrunoB
#62055
BrunoB skrev:Hvis man checker 10 tyske e-handel sites så er det kun ca. 3-4 stk der accepterer kreditkort.
:p
Af flemmings
#62090
Har ikke modtaget noget TV endnu :( men har indtil videre fået at vide af medianess.de, at de har modtaget min betaling, og at de venter på at få apparatet på lager. Kan se på deres hjemmeside, at de skulle være på vej på lager, så mon ikke i næste uge...

Jeg har kabel men DTT (digital via antenne). Er selvfølgelig spændt på, om underteksterne virker men regner stærkt med det. Vi får se :)
Af flemmings
#62326
Så skete der noget i sagen! I dag havde fragtmanden været, mens både jeg og konen var på arbejde :( . Jeg havde bedt om at blive ringet op inden levering, og havde angivet mobilnr. til medianess, men alligevel ringede fragtmanden på fastnet.

Nå, men nu er den da tæt på :)

Her må jeg sige, at medianess ikke er vildt meget informerende. Min ordre stadig står til at vente på betaling ved login på deres hjemmeside - selvom de pr. e-mail godt nok har fortalt mig, at de havde modtaget betalingen. Alt i alt kom leveringstiden dog til at passe med det, de lovede fra start. Det er kun status undervejs, det har knebet lidt med.

Håber fragtmanden kan komme i morgen :)

Bør man insistere på at åbne pakken og checke indholdet, før man underskriver og chaufføren kører igen? Eller kan man regne med at få erstatning alligevel, hvis apparatet skulle være skadet?