Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#56848
Hej flatpanels.dk

Der er mange netbutikker hvor man kan købe det TV man gerne vil have, og dertil er der meget stor prisforskel. Det er klart at de billige er parallelimporteret, men hvad hvis man ikke vil have den billige pris, men et TV der er fra den danske leverandør, det jo ikke til at se ud fra prisen. Det viser sig at netbutikker ikke oplyser om deres leverandør overhovedet. Ikke engang dem som benytter sig af de danske leverandøre.

Jeg synes det kunne være super rart hvis man vidste hvilke leverandører de mange forskellige netbutikker benytter sig af. Det jeg efterlyser er kun om de parallelimporter eller om det er fra de officielle danske importør fra de respektive brands.

Nu er jeg personligt kun interesseret i et brand, hvilket virker overkommeligt at kortlægge. Men kortlægning af alle brands ville være en super dejlig guide til folk der vil købe fra nettet, og dermed kan lettere sammenligne priser da man så ved hvorfor de er dyre eller billige. Personligt vil jeg helst købe hos en netbutik der får deres TV fra den danske importør, hvilket kan ikke lige kan se da ingen oplyser dette.

Et simpelt eksempel kunne være som dette:
Panasonoic: Liste med netbutikker der benytter sig af Panasonic Danmark
Sony: Liste med netbutikker der benytter sig af Sony Danmark
osv...
De net butikker der ikke bliver nævnt, benytter sig af parallelimport. Det kan sikkert gøres meget smartere.

Er det noget flatpanels.dk ville kortlægge for os der ikke er insider på TV markedet her i DK?
Brugeravatar
Af kthomsen
#56850
Du kan bare sende butikken en email og spørge. De svarer for det meste inden for 1 dag.

Tingene kan jo ændre sig. En butik kan f.eks få et godt tilbud hos den danske importør. F.eks er der mobiludsalg.dk, der sælger parallelimporteret panasonic, men stadig kan give dig normal dansk panasonic garanti med afhentning af tv osv.