Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af riazor9
#53832
Jeg er absolut ikke nogen top ekspert på TV generelt, har derfor et spørgsmål som jeg håber et par kyndige hoveder herinde kan hjælpe mig med. Jeg har netop købt et 42PX80, og er nu ved at anskaffe mig et ok antennestik. Jeg bor i boligforening, hvor indtil nu har fået tv signal fra fællesantenneforeningen. Yousee har imidlertid købt denne antenneforening og jeg har fået af vide af YouSee at vi (selvfølgelig) får kabel TV med mulighed for HD pakke osv. fra februar måned. Jeg har hørt at man sagtens kan få kabel tv ind gennem antennesignal (er dette korrekt?). Jeg ved endnu ikke hvordan de vil levere signalet (T/C). Jeg har tænkt mig at leje en HD boks af Yousee.

Nu til mit spørgsmål:

Jeg har kigget på dette kabel:
http://www.avxperten.dk/antennemateriel ... -meter.asp

Og dette:
http://www.avxperten.dk/antennemateriel ... -stik).asp

Sidstnævnte er med F-stik, er det muligt at tilslutte dette stik til mit PX80? Og fungerer det også i et ganske almindelig antennestik?

Hvad er forskellen på de to ovenstående kabler og er de gode nok til et TV som PX80 og samtidig forberedt på fremtiden med digitalt tv, HDTV osv?

Ser frem til at høre fra jer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53833
Sidstnævnte stik kan ikke sættes i PX80. Du skal have et ganske almindeligt coaxialt stik, ligesom i dit første link. Og ja, du vil blot hive Yousee-signalet ned via dette kabel, som så sættes i din nye yousee boks. Boksen forbindes herfra via et HDMI kabel til PX80.

Der kræves ikke noget super-kabel for at få det digitale signal til at virke. Med mindre du har et dårligt antennesignal nu, så vil du nok ikke behøve at opgradere kablerne til Yousee-boksen.
Af riazor9
#53835
Tak for svaret, lige det jeg søgte. Jeg går udfra at du mener at det første stik jeg linker til, er tilstrækkeligt til mit behov.
Af riazor9
#53911
Takker igen for svaret. Har købt det første kabel, dog vil jeg lige høre om der er nogen der ved om man mister noget "effekt/signal" fra selve stikket på kablet hvis man afmonterer stikket og forkorter kablet? Ved godt at jo kortere kablet er jo bedre, men jeg tænker mere på selve stikket på kablet. Når man forkorter kablet afmonterer man jo stikket og monterer det igen. Er der noget effekt at miste hvis man selv forkorter kablet og laver kabel stikket?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53912
Hvis det er den model du er ude efter, så skal du ikke købe det kabel du linker til. Der er monteret ferritkerner i hver ende af kablet, som du klipper af når du laver et sådant trick. Desuden ser stikkene støbte ud, så jeg er slet ikke sikker på at du kan skrælle dem af uden at ødelægge det hele.
Af riazor9
#53913
Okay, det var rart at vide. har du et forslag til et alternativ? Skal bruge ca 4-5 meter tror jeg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53915
Gå ned til den lokale elektronik-biks og køb det i metermål. Køb dertil terminaler med metalhuse og så er du godt på vej.
Af riazor9
#53925
Okay, giver det du nævner ovenfor et ligeså godt signal som det jeg havde bestilt over nettet ville give?