Læs venligst retningslinjerne for brug af forummet her eller få hjælp til anvendelsen af forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af greylock
#251853
Hej
Jeg skal lige have sat min DVD til mit TV og min Yamaha receiver.

Jeg har tilsluttet TV til receiver via ARC og har tilsluttet DVD til TV. Det fungerer sådan set fint som jeg oplever det. Men på min reveiver er der en dedikeret DVD HDMI indgang. Og den har jeg ikke brugt - er det alene for at jeg på min receiver remote kan bruge DVD knappen til at skifte source eller hvordan hænger det sammen. Da jeg skilte det ad for et par uger siden er jeg ret sikker på at d DVDen kørte i gennem DVD HDMI indgangen og ikke direkte i TVet
Af dumb
#251867
Som udgangspunkt, er det en god ide at slutte alt dit udstyr direkte i receiver og så lade den sende, billedsignalet, videre til dit TV. Jeg går ud fra at du gerne vil have lyden fra dvd gennem din receiver og ud i højttalerne
Af greylock
#251874
Ja - jeg tænker også at der må være en grund til at have en dedikeret indgang i receiveren. Men jeg har nu ingen problemer med at lyden ikke kommer ud af højttalerne, selvom dvd afspilleren er tilsluttet direkte til TVet.