Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kenneth molin
#3899
jeg har for mere end en måneds siden købt en samsung 970p, hvor jeg ved modtagelsen bemærkede, at den havde en pixel fejl.

Jeg skrev til forhandleren, som vejledte mig om at fejlmelde skærmen hos infocare. Her fik jeg at vide at jeg skulle indsende skærmen til pixeltjek.

Nu har jeg ca. - ja faktisk en måned efter fået at vide, at jeg skal have skærmen tilbage, da pixel fejlen ikke er omfattet af pixel garantien.

nu kommer mit spørgsmål: jeg nåede at have skærmen i 3 dage inden jeg sendte den til infocare - fortsætter resten af de 14 dage returret, når jeg modtager den igen fra infocare, da jeg selvfølgelig ikke har lyst til at have en skærm med pixel fejl.

(jeg ved godt at jeg blot skulle have sendt den retur med det samme - men jeg var overbevist om, at der var tale om en blå lysende pixel fejl)

kenneth
Af superman2006
#4054
jeg synes aldrig man skal benytte sig af pixelfejl garantien. tjek skærm grundigt igennem når du får den og hvis der er bare den mindste bitte sorte plet på skærmen så benyt dig af retur/fortrydelsesretten. det koster selvfølgelig lidt i fragt men det er da intet ift hvad du har givet foor skærmen.

hvis der i dit tilfælde er tale om en lysende pixelfejl så bør du kunne få din skærm byttet da samsung yder zero brigt pixel på 970p. jeg har selv samme skærm som jeg har haft i 1 uge nu, der er ingen pixelfejl på overhovedet men vil ha en 20" widescreen istedet. jeg synes iøvrigt at 970p er en skod skærm til prisen. der er mega videonoise på min skærm og en kæmpe rids på foden. så den skal sgu retur.

ta kontakt til infocare og vær lidt pissed off! og sig til dem at du går til forbrugerrådet/styrelsen hvis de ikke giver dig en ny skærm
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#4066
Dine 14 dage er væk - de forsvinder uanset hvor du sender skærmen hen. 14 dage er 14 dage...

Forstå forskellen på lysende pixelfejl og døde pixels. 970P har et PVA panel, hvilket vil sige at en pixel bliver sort når transistoren dør og dette er hvad der oftest sker. Dvs. det hjælper ikke noget at være sur, true med forbrugerstyrelsen eller alle mulige andre ulykker - du kan jo ikke få alt hvad du pejer på hvis du bare skaber dig nok. Infocare overholder reglerne som de har fået udstukket fra Samsung.

Jeg er bange for at der ikke er meget at gøre i din situation.
Af kenneth molin
#4085
Ja! efter at have haft skærmen i en 5 dage, har jeg accepteret, at skærmen kommer til at blive stående.

Bortset fra pixel fejlen, er jeg rigtig glad for skærmen indtil videre. Jeg kan spille spil på den, uden problemer. Man skal godt nok være kræsen, hvis man synes den er dårlig. Jeg synes at farverne står rimeligt godt.

jeg spiller half life 2, quake 4 og need for speed underground og synes den kører godt.

Mht. pixel fejlen synes jeg at skærm producenterne skulle give et nedslag i prisen, så man fik et lille plaster på såret.