Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#350006
Ønsker en nem og gerne gratis konvertering af mine 5.3K GoPro videoer til brugbar 4K til tv. Hører gerne om den:
1. lette løsning
2. bedste kvalitet
Kan jeg forvente højere kvalitet ved konvertering af 5.3K til 4K end ved oprindelige 4K-optagelser (begge 30 fps) eller har det været spild?

Begge mine tv (HZ2000 og Q7F) kan afspille 4K 30 fps som MP4.
#350010
Det er altid godt at have højere opløsning i kilden, men det er da ikke utænkeligt at man ved nedkonvertering og komprimering kan ødelægge gevinsten, så optagelse i 4K ville være lige så godt eller måske bedre.
#350049
Takker - jeg vil kigge på programmet. Kan kun se at folk med 8K tv kan have umiddelbar interesse i at optage 5.3K. For mig går der nok lang tid før jeg får set kilden i dens oprindelige kvalitet :). Hvis settings ikke er sat til "Pro" så er det vist ikke muligt at se kvaliteten man optager i.
#350051
Måske er det vigtigste at bevare bredformatet 16:9, så det passer til enhver 16:9 skærm kildematerialet afspilles på. Afspiller jeg feks 8K, 4K eller 1440p materiale på computeren, skalerer den alle opløsningerne så videoen passer til bredden på skærmen og det burde tv'et i princippet også gøre.
Umiddelbart er 5.3K optagelser i opløsningen 5312 x 2988 og mener at det burde være 16:9, så det passer stadig fint på alle 4K/UHD tv da panelet typisk er 3840 x 2160 og også 16:9.

Prøv evt at afspille et lille test-klip i 5.3K på tv'et og se om det ikke ser fint nok ud....tror altså ikke det burde volde problemer.
#350056
Måske jeg ikke har forstået det rigtigt, men jeg troede ikke det var muligt at afspille 5.3K materiale på et 4K tv. Får i.h.f. "video opløsningen understøttes ikke" på mit Panasonic 65HZ2000 når jeg forsøger at afspille 5.3K mens det er muligt at afspille 4K (begge 30 fps) i MP4 optaget på GoPro. Afspiller fra en SanDisk Ultra USB 3.0 32 GB og har prøvet alle 3 USB-indgange.

Min bærbare computer er vist alt for simpel og gammel til at være et alternativ :)
#350057
flat1000 skrev: 1. mar 2023, 22:39 Måske jeg ikke har forstået det rigtigt, men jeg troede ikke det var muligt at afspille 5.3K materiale på et 4K tv. Får i.h.f. "video opløsningen understøttes ikke" på mit Panasonic 65HZ2000 når jeg forsøger at afspille 5.3K mens det er muligt at afspille 4K (begge 30 fps) i MP4 optaget på GoPro. Afspiller fra en SanDisk Ultra USB 3.0 32 GB og har prøvet alle 3 USB-indgange.

Min bærbare computer er vist alt for simpel og gammel til at være et alternativ :)
Det kan altså heller ikke udelukkes at det er mig der tager fejl her for jeg har jo aldrig selv stået i din sitution og løst den problematik du står med O-O

Her er måske 6 mulige løsninger for dig....good luck med at én af dem virker :)

https://www.uscreen.tv/blog/5-ways-to-m ... s-smaller/