Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348068
Jeg kunne godt tænke mig en ekstern harddisk, som både skal fungere som alm. ekstern harddisk og som netværksharddisk. Forstået på den måde, at den skal være fast tilsluttet Nvidia Shield med kabel, samtidig med, at man kan tilgå harddisken fra hjemmets computere og telefoner. Umiddelbart kan jeg ikke finde sådan en løsning, eller er der noget jeg overser?
#348095
Jeg har en Synology NAS med plads til 4 diske. Det fungerer rigtig godt, men det er også en løsning der koster en del. Men med alle de film jeg havde liggende havde jeg brug for meget plads. Det har taget sin tid, men jeg er virkelig glad for at kunne tilgå alle mine film og billeder fra sofaen.
#348099
Har en WD Mycloud 8TB som et koblet på husets LAN. Den fungerer som delt eksternt lager for husets computere og som lager for film for en medieafspiller ved TV'et.
Jeg ville dog ikke koble sådan et lager på Shield'en, men direkte på husets netværk, da alle husets enheder kan tilgå den på samme måde, som et delt lager
#348101
Som ByteMe skriver, skal du koble fx en WDMycloud NAS kablet til din router, og derefter forbinde NVidia Shield med kabel (eller trådløst, hvis andet ikke er muligt) til den samme router. Så har alle husets computere og telefoner og NVidia adgang til dine filer og til internettet via din router. Sådan fungerer mit eget setup, og sandsynligvis alle andres.
Held og lykke med projektet!
#348104
YCSMS skrev: 12. dec 2022, 11:49 Og Shield kan uden problemer afspille tunge filer på 10gb+, når det er via netværk og ikke kabel?
Hvis ja, så er det jo bare sådan en WD jeg skal have.
Når du skriver via netværk, mener du så wi-fi?
Uanset hvad, så ja, det bør kunne lade sig gøre, men wi-fi kan godt være et problem, hvis forbindelsen ikke er god.
#348105
Selvom forbindelsen er god, f.eks. mindst 500 Mbps, kan det stadig volde problemer med wi-fi. Men der er ikke andet for end at prøve...
#348106
Det er jo ikke størrelsen på filer der kan give problemer, men hvor mange MB der skal overføres pr sekund for at filmen ikke hakker. Hvis di Wifi kan følge med er der ingen problemer. Hvis det ikke kan, så kan du overveje at trække et kabel, for så får du jo bare et andet problem ved at koble harddisken direkte på Shield'en, nemlig at du får en dårlig forbindelse mellem den og de andre enheder der skal tilgå den. Kablet net løser alle de problemer.