Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flemming Larsen
#347930
Det var da på tide. Men 899,. Det er da lidt dyrt. Proshop har dem til under 800,- Og har haft det længe.

Edit: Proshop var det, ikke prishop
Senest rettet af Flemming Larsen 6. dec 2022, 16:09, rettet i alt 1 gang.
Af steadi
#347931
Flemming Larsen skrev: 6. dec 2022, 14:06 Det var da på tide. Men 899,. Det er da lidt dyrt. Prishop har dem til under 800,- Og har haft det længe.
Men passer meget godt med den gamle traver om, at dansk pris på elektronik er US-pris x 10-ish :)
Af Flemming Larsen
#347933
steadi skrev: 6. dec 2022, 14:11
Flemming Larsen skrev: 6. dec 2022, 14:06 Det var da på tide. Men 899,. Det er da lidt dyrt. Prishop har dem til under 800,- Og har haft det længe.
Men passer meget godt med den gamle traver om, at dansk pris på elektronik er US-pris x 10-ish :)
Ja, og det er helt vanvittigt.
Af Jeplar
#348038
Vil det sige at der ingen grund er til at vente med at købe en HomePod mini? I princippet er det eneste nye at det er Apple selv der sælger dem fra foråret?
Jeg forstår heller ikke hvorfor den bliver dyrere end den det kan købes nu andre steder - er det ikke samme produkt?
Af Flemming Larsen
#348040
Jeplar skrev: 10. dec 2022, 09:48 Vil det sige at der ingen grund er til at vente med at købe en HomePod mini? I princippet er det eneste nye at det er Apple selv der sælger dem fra foråret?
Jeg forstår heller ikke hvorfor den bliver dyrere end den det kan købes nu andre steder - er det ikke samme produkt?
Den eneste grund skulle være den Danske Reklamationsret. Jeg har selv to, som er købt ved Proshop, og de virker helt fint med Dansk Siri.

Prisforskellen er den høje moms vi har i DK, så det er billigere at købe i andre lande. Der er så kun 1 års garanti.
Af JLPFLD
#348049
Flemming Larsen skrev: 10. dec 2022, 11:09
Jeplar skrev: 10. dec 2022, 09:48 Vil det sige at der ingen grund er til at vente med at købe en HomePod mini? I princippet er det eneste nye at det er Apple selv der sælger dem fra foråret?
Jeg forstår heller ikke hvorfor den bliver dyrere end den det kan købes nu andre steder - er det ikke samme produkt?
Prisforskellen er den høje moms vi har i DK, så det er billigere at købe i andre lande. Der er så kun 1 års garanti.
Den holder ikke rigtig ... I Tyskland koster en HomePod Mini normalt 99 € + fragt Proshop sælger dem for 760 kr plus fragt.

EDIT: Og der er selvfølglig 2 års garanti ved Proshop
Af lunddal
#348059
Problemet er, at USD er noget dyrere nu, end da de prisfastsatte HomePod mini i Tyskland - ca. 15%.

Når næste HomePod produkt kommer, vil priserne være mere ens i Europa.
Af lunddal
#348060
Flemming Larsen skrev: 10. dec 2022, 11:09Prisforskellen er den høje moms vi har i DK, så det er billigere at købe i andre lande. Der er så kun 1 års garanti.
Hvorfor skulle der kun være 1 års garanti? Køber du den i Tyskland, er der også 2 års reklamationsret.
Af Flemming Larsen
#348062
lunddal skrev: 11. dec 2022, 09:51
Flemming Larsen skrev: 10. dec 2022, 11:09Prisforskellen er den høje moms vi har i DK, så det er billigere at købe i andre lande. Der er så kun 1 års garanti.
Hvorfor skulle der kun være 1 års garanti? Køber du den i Tyskland, er der også 2 års reklamationsret.
Den ene var gennem ebay og blev sendt fra Tyrkiet mener jeg. Og der stod kun 1 år inde hos Apple. Det var det jeg gik ud fra.

Edit: Jeg troede at begge var fra Proshop.