Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flemming Larsen
#348040
Jeplar skrev: 10. dec 2022, 09:48 Vil det sige at der ingen grund er til at vente med at købe en HomePod mini? I princippet er det eneste nye at det er Apple selv der sælger dem fra foråret?
Jeg forstår heller ikke hvorfor den bliver dyrere end den det kan købes nu andre steder - er det ikke samme produkt?
Den eneste grund skulle være den Danske Reklamationsret. Jeg har selv to, som er købt ved Proshop, og de virker helt fint med Dansk Siri.

Prisforskellen er den høje moms vi har i DK, så det er billigere at købe i andre lande. Der er så kun 1 års garanti.
Af JLPFLD
#348049
Flemming Larsen skrev: 10. dec 2022, 11:09
Jeplar skrev: 10. dec 2022, 09:48 Vil det sige at der ingen grund er til at vente med at købe en HomePod mini? I princippet er det eneste nye at det er Apple selv der sælger dem fra foråret?
Jeg forstår heller ikke hvorfor den bliver dyrere end den det kan købes nu andre steder - er det ikke samme produkt?
Prisforskellen er den høje moms vi har i DK, så det er billigere at købe i andre lande. Der er så kun 1 års garanti.
Den holder ikke rigtig ... I Tyskland koster en HomePod Mini normalt 99 € + fragt Proshop sælger dem for 760 kr plus fragt.

EDIT: Og der er selvfølglig 2 års garanti ved Proshop
Af lunddal
#348059
Problemet er, at USD er noget dyrere nu, end da de prisfastsatte HomePod mini i Tyskland - ca. 15%.

Når næste HomePod produkt kommer, vil priserne være mere ens i Europa.
Af lunddal
#348060
Flemming Larsen skrev: 10. dec 2022, 11:09Prisforskellen er den høje moms vi har i DK, så det er billigere at købe i andre lande. Der er så kun 1 års garanti.
Hvorfor skulle der kun være 1 års garanti? Køber du den i Tyskland, er der også 2 års reklamationsret.
Af Flemming Larsen
#348062
lunddal skrev: 11. dec 2022, 09:51
Flemming Larsen skrev: 10. dec 2022, 11:09Prisforskellen er den høje moms vi har i DK, så det er billigere at købe i andre lande. Der er så kun 1 års garanti.
Hvorfor skulle der kun være 1 års garanti? Køber du den i Tyskland, er der også 2 års reklamationsret.
Den ene var gennem ebay og blev sendt fra Tyrkiet mener jeg. Og der stod kun 1 år inde hos Apple. Det var det jeg gik ud fra.

Edit: Jeg troede at begge var fra Proshop.
Af lunddal
#348092
Flemming Larsen skrev: 11. dec 2022, 10:48
lunddal skrev: 11. dec 2022, 09:51
Flemming Larsen skrev: 10. dec 2022, 11:09Prisforskellen er den høje moms vi har i DK, så det er billigere at købe i andre lande. Der er så kun 1 års garanti.
Hvorfor skulle der kun være 1 års garanti? Køber du den i Tyskland, er der også 2 års reklamationsret.
Den ene var gennem ebay og blev sendt fra Tyrkiet mener jeg. Og der stod kun 1 år inde hos Apple. Det var det jeg gik ud fra.

Edit: Jeg troede at begge var fra Proshop.
OK, så har du så også købt den uden for EU. Den har været tilgængelig i bl.a. Tyskland siden start, og derudover er der flere forhandlere herhjemme, der parallelimporterer.
Af tcwarburg
#348152
16.2 er netop frigivet.. og dansk er på min OG homepod… ( opdaterede udefra og indstillede til dansk sprog ) er dog først hjemme torsdag til at teste det … nogen der har prøvet det af ? 😇
Af Flemming Larsen
#348188
Jeg fik IPad OS 16.3 beta i går, og nu kan jeg se, at mine HomePod minis er ved at hente en opdatering. Gad vide hvad det går ud på?
Af Flemming Larsen
#348197
Flemming Larsen skrev: 15. dec 2022, 21:23 Jeg fik IPad OS 16.3 beta i går, og nu kan jeg se, at mine HomePod minis er ved at hente en opdatering. Gad vide hvad det går ud på?
Nå, men gik lidt igennem, og kan se at der nu er kommet personlige anmodninger på. Ellers kan jeg ikke lige se noget.
Af JLPFLD
#348206
Det er altså ikke nyt i .3 og det gælder for alle enheder i mit hjem (5 stk)
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2022-12-16 kl. 15.54.39.png
Skærmbillede 2022-12-16 kl. 15.54.39.png (179.83 KiB) Vist 3766 gange