Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aprasite
#345674
Jeg er helt på bar bund, men har lige fået sat antenne TV op, via antenneselskab. Mangler dog og tilslutte det tv’et. Men vil gerne lige vide

TV kort/CI+, hvad gør de helt nøjagtig sammen med antennesignalet? Forbedre det på nogen måde signalet, eller er det nok bare med antennekablet?

Hvis det kan forbedres så ønsker jeg da nemlig det

Jeg ved ikke om TV-boks er en mulighed men i så fald, vil det være bedre end antenne også?
Brugeravatar
Af TBC
#345677
TV kort/CI+ giver dig alene adgang til krypterede betalingskanaler du ellers ikke ville have adgang til uden - Tænk på CI kortet som et nøglekort der giver dig adgang til ellers krypterede kanaler.

Det har ikke noget med signalkvalitet eller forbedring af signal eller videokvalitet at gøre.

Nu siger du at du lige har "fået sat antenne TV op, via antenneselskab", hvilket egentligt er lidt tvetydigt, det lyder egentligt som om du har fået kabel-tv. Kabel-tv/et "antenneselskab", vil typisk tilbyde nogle programpakker indeholdende betalingskanaler i ukypteret form (som f.eks. TV2 og TV3 m.fl) og så har du uden Ci+ kort adgang til de kanaler du formentligt ønsker, i hvilket tilfælde du så IKKE har behov for et CI+ kort. Hvis du derimod ønsker ekstra betalt adgang til særlige betalingskanaler der ikke er indeholdt i de antenneselskabets ukrypterede standardpakker som "antenneselskabet" har, så kan et CI+ kort blive relevant - Ellers ikke. Det er så i øvrigt slet ikke alle "antenneselskaber" der har ekstra krypterede kanaler, hvortil der skal bruges CI+ kort hvis man vil have adgang til disse.

Hvis begrebet "antenneselskab" dækker over en almindelig antenne der deles af blokkens beboere beregnet på DVB-t modtagelse, med individuelle kundeforhold til Boxer-TV, så får du omvendt hurtigt brug for CI+ kortet, for at kunne se andet end DR og folketingskanalen, som hvis du f.eks. også ønsker at kunne se TV 2 - Men jeg tænker ikke at det er sådan en løsning du refererer til med udtrykket?

Skal det gøres helt simpelt, så afklar følgende: Kan du tune og se de kanaler du betaler for?

JA = glem alt om CI+
NEJ = Du kan have brug for CI+ for at få adgang til de kanaler du betaler for, kontakt din udbyder/dit "antenneselskab"
Af jkn789
#345694
fint beskrivelse af TBC
Fordelen ved et kort til tv er at du slipper for en ekstra tv boks og ekstra fjernbetjening.
ulempen er at du ikke får adgang til at optage og adgang til arkiv og evt ekstra tjenester som din udbyder har.
men mange udbyder har idag også en app så du kan tilgå deres arkiv og ekstra tjenester via nettet.