Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#345641
Hej

Jeg har et Apple TV 4K koblet til et LG OLED 65” C1

Vil rigtig gerne nyde sport og se det i bedste mulighed fodbold når der eksempelvis er landskamp på TV2 eller VM i fodbold. Men hvor får jeg sen bedste kvalitet? Streaming igennem YouSee er udelukket, da det skal være igennem mit lokale antenneselskab og dem ønsker jeg ikke

Har overvejet Allente og en OnePlace boks, eller TV kort. Er dog meget forvirret over hvor jeg får det bedste signal med højeste bit-rate

Det er en hovedpine og se Danmark-Frankrig over TV2 PLAY på Apple TV, medmindre det altså bare er standarden for TV i dag

Er der nogen der har et bud på den bedste løsning?
#345643
Tak for svar. Hvad tænkes der om Allente vs Norlys. Kan se Norlys er billigere hvis jeg vælger de kanaler jeg reelt vil få brug for. Dog tilbyder Allente større indhold

Vigtigst for mig er egentlig ikke indholdets størrelse, men nærmere hvad der er bedst kvalitet/opløsning

Edit: Vælger kort, da TV står lidt på gulvet i en stor stue og et kabel vil blive noget rod, selvom jeg som regel altid foretrækker kabel
#345644
jamen tv'et skal stadigvæk bruge et kabel (direkte forbundet til selve tv'et) hvis man vil bruge CI+...

Allente leverer kun via app, boks eller via parabol

Norlys leverer både via streaming og via kabel og CI+

edit:
jeg kan se at Allente også tilbyder en kort-løsning

læs om dem f.eks. på Trustpilot...det ser ud til at folk generelt ikke er tilfredse med Allente...
#345650
Hvis ViaPlay streamer 4K er det rigtig godt, når det fungerer som det skal.
#345653
aprasite skrev:Jeg tror at jeg bare må bide det i mig og bestille igennem antenneselskab. Det virker til og være det nemmeste med Yousee bland selv mellempakke
der findes ingen andre - ligeså stabile - løsninger som kabel eller/og CI+

hvis du ikke vil opleve helt unødvendige problemer, frustrationer, irritationer m.m. så er kabel og CI+ den eneste løsning som giver mening og som er penge værd (hvis man har den mulighed)
#345657
aprasite skrev: 27. sep 2022, 14:16
Det er en hovedpine og se Danmark-Frankrig over TV2 PLAY på Apple TV, medmindre det altså bare er standarden for TV i dag

Er der nogen der har et bud på den bedste løsning?
Kvaliteten af den kamp var også skuffende ringe selv via kabel på mit Panasonic OLED 65HZ2000. Kampen mellem England-Tyskland var noget bedre på TV2 Sport-X i går. Men det kommer ikke i nærheden af PL eller CL via V Sport UHD.

Har selv været meget kritisk over for specielt live fodbold via streaming, men har kunnet konstatere at opdateringen af TV2 Plays app på mit Samsung QLED har betydet en markant forbedring. Min erfaring med live-streaming hos Viaplay er, at jeg ikke har været imponeret.

Ser også en del tennis og der synes jeg ikke forskellen er så stor mellem kabel og streaming (Discovery+, TV2 Play).
#346190
Vi har norlys herhjemme og har også Viasat total (Allente) med en anden konto. Det bruges primært til fodbold.
Mit generelle indtryk er at Allente sender med flere FPS på F.eks. 3+, men kampe sendt på DR ser bedre ud hvis man bruger DR app’en.

Vi bruger et Apple TV 4K