Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343465
Situationen er at elektrikerne ikke kunne/ville/måtte lave større tomrør midt på en væg, så vi måtte nøjes med et 16mm. I det skal dervære HDMI og netværkskabel.

Det er lykkedes at komme igennem med et micro HDMI-kabel, men jeg får desværre nogle udfald på Netflix, hvor den meget kort blinker "HDCP" og kommer med en fejl tvq-pb-101. Om kablet har taget skade, om det er HDMI A->D adapteren eller om netværkskablet der støjer, vides ikke.

Efter at have prøvet næsten alt, er jeg kommer dertil at jeg nok vil forsøge at trække et nyt kabel. Og tankerne faldt derfor på et HDMI-fiberkabel.

Nogen herinde der kender til et godt HDMI 2.0 kabel aftagelige fiberstik? Helst med LC eller ST.

Eller hvis nogen har et bedre forslag :D
Af LarsCJ
#343469
Hvis du trækker kablet ud og tester det, kan det vel ret enkelt konstateres, om det er støj fra LAN-kablet eller det faktisk er defekt?

Test det evt. med en alternativ afspiller, alternativ HDMI-port og alternativt kabel.
Brugeravatar
Af Naiera
#343493
Du må vel have gang i noget der laver HDMI om til ethernet og så tilbage igen.
Af LarsCJ
#343496
Seriesoftubes skrev: 4. jul 2022, 13:53 Nå, stikket døde.. micro HDMI har ingen styrke overhovedet. Det blev revet rent af.
Jeg har tidligere tapet ledning og stik godt sammen for at forstærke det inden træk i tomrør med mange knæk.
Hjælper dig selvfølgelig ikke nu, men værd at overveje uanset, hvad du finder på.