Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#341098
Den absolut højeste kvalitet er,at afspille dine bluray via afspilleren . Den kvalitet når ingen streamingtjeneste op på. Alt efter hvordan du ripper til din hdd vil der være et kvalitetstab . .
Af Skyheart
#341100
Jeg mente, om når man afspiller kompatibelt indhold direkte fra hdd via Philips indbyggede program om det så vil være en forringelse at afspille samme materiale på tvet gennem VLC f.eks?
Af OleA
#341103
VLC et formentlig ligeså god. Du kan også hente KODI og bruge det.
Brugeravatar
Af TBC
#341111
lennon skrev: 16. mar 2022, 11:24 Den absolut højeste kvalitet er,at afspille dine bluray via afspillere [..] Alt efter hvordan du ripper til din hdd vil der være et kvalitetstab . .
Ahh, det er en sandhed med modifikationer. Jovist, hvis der komprimeres yderligere, så ja. Men ikke ved et iso-image eller et remux. Der står f.eks. en 1080p BluRay imho både tydeligt bedre og mere detaljeret afspillet via min Shield 2019 (med AI-upscale sat til low) end den gør opskaleret af min HCX udrustede Panasonic 4K Bluray afspiller, hvor multi-tap chromaopskaleringens artifacts i form af Chorma-ringing ret hurtigt går hen og bliver direkte tydelige og generende når billedet blæses op til 123 tommer (og cromaopskalering i projektoren er at fortrække over BD afspillerens, men Shield 2019 afspilning at fortrække over begge dele) [Artifacts fra højere AI-indstillinger på Shielden, kan bestemt heller ikke anbefales, selv om artifacts da er nogle andre øjebæer end fra BD-afspilleren - men det er en anden og endnu længere historie]
Af Henrik B.
#341122
INGEN harddisk der nyere end 15 år, vil være flaskehals i afspilning! HDD'er har en langt højere overførselshastighed, end noget BD-drev.